28.1.09


«Σε τοπική εφημερίδα με ημερομηνία 11.1.09 δημοσιεύθηκε επιστολή του κ.Πνευματικού με τίτλο << είναι καταστροφικό το σχέδιο κ.Νανόπουλε >> και το κείμενο αναδημοσιεύτηκε στον ηλεκτρονικό Τύπο όπου το είδα πρόσφατα . Με αφορμή αυτό το δημοσίευμα καταθέτω την άποψη μου σε θέματα που συζητούνται για το λιμάνι .

Μύθος 1. Χαίρεται ο κ Πνευματικος που όπως λέει θυμήθηκα την πάγια θέση του επιμελητηρίου υπέρ ενός λιμανιού κυρίως τουριστικού και επιβατικού και δευτερευόντως εμπορικού που να καλύπτει τις ανάγκες των Κορινθιακών επιχειρήσεων .
Η αλήθεια είναι ποτέ δεν ξέχασα τη θέση που ο ίδιος διατύπωσα την 5η -7ου -1998 ως αντιπρόεδρος τότε του Επιμελητηρίου . Εξάλλου με τη θέση αυτή ξεκίνησα την ομιλία μου στην συνάντηση με τον υπουργό κ.Παπαληγούρα και επί λέξει ανέφερα τα παραπάνω .Ο κ. δήμαρχος ήταν στην αίθουσα και εγώ μίλησα αμέσως μετά από εκείνον προφανώς δεν άκουσε τι είπα - το σχετικό βίντεο που έχουν τα ΜΜΕ είναι απόδειξη όσων αναφέρω.

Μύθος 2. Το λιμάνι θα γίνει ιδιωτικό . Όποιος το ισχυρίζεται πρέπει να απαντήσει ποιος ,που και πότε είπε τέτοιο πράγμα . Εγώ είπα ότι το Επιμελητήριο είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού και δεν άκουσα μέχρι σήμερα κανέναν άλλον να προτείνει ιδιωτικό λιμάνι . Ορισμένοι φοβίζουν τον κόσμο συνειδητά ώστε ανημέρωτοι να απορρίψουν την πρόταση του υπουργού και να χαθεί μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης της πόλης τουριστικά κυρίως .Για να γίνει ιδιωτικό το λιμάνι ενδεχομένως στο μακρινό μέλλον χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση . Εύχομαι να είμαστε όλοι καλά τότε ,αν συμβεί στις μέρες μας, και προφανώς τότε θα αντιδράσουμε όλοι μαζί .

Μύθος 3. Το λιμάνι θα γίνει εμπορικό . Η αλήθεια είναι ότι σήμερα είναι το λιμάνι εμπορικό και για τις ανάγκες άλλων νομών . Η πρόταση του Επιμελητηρίου η συμμετοχή των τοπικών φορέων στο ΔΣ , οι προδιαγραφές των έργων που θα γίνουν και ο χώρος που είναι διαθέσιμος δεν επιτρέπουν την εγκατάσταση γερανών και λοιπών μέσων που προϋποθέτει ένα μεγάλο εμπορικό λιμάνι . Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει εμπορικό μεγάλο λιμάνι στην Κόρινθο όταν δίπλα μας είναι τα λιμάνια του Πειραιά ,της Πάτρας ,της Ελευσίνας ,και πολλά και μεγάλα ιδιωτικά λιμάνια .

Μύθος 4. Είναι καταστροφικό το προτεινόμενο σχέδιο και έτσι προβλέπεται στο εθνικό χωροταξικό σχέδιο που ψηφίστηκε τον Ιούνιο 2008. Η αλήθεια είναι ότι θα καταστραφεί το λιμάνι αν συνεχίσει να είναι εγκαταλελειμμένο . Με έσοδα ετησίως 300 χιλιάδες € δεν μπορούν να γίνουν έργα συντήρησης η επέκτασης για την υποδοχή επιβατηγών πλοίων .Είναι αλήθεια ότι το εθνικό χωροταξικό σχέδιο προβλέπει κακώς εξυπηρέτηση επιχειρήσεων του Ασπροπύργου και σύνδεση με το τραίνο . Όμως έχει γίνει αντιληπτό ότι έχουν γίνει και άλλα λάθη στην τεράστια αυτή προσπάθεια που έγινε για πρώτη φορά από το ΥΠΕΧΩΔΕ για όλη την χώρα και τα λάθη μπορούν να αναθεωρηθούν . Η θέση του επιμελητηρίου είναι, ούτε εξυπηρέτηση επιχειρήσεων άλλων νομών ούτε σύνδεση με το τραίνο αλλά κατάργηση της σιδηροδρομικής γραμμής για να γίνει δρόμος για αυτοκίνητα .

Μύθος 5. Η μορφή της ανώνυμης εταιρίας με την πλειοψηφία στο δημόσιο θα εμποδίσει την τουριστική ανάπτυξη ,τις αθλητικές εγκαταστάσεις ,τη μαρίνα κλπ .
Η αλήθεια είναι ότι η ανώνυμη εταιρία θα λειτουργεί χωρίς τη γραφειοκρατία του δημοσίου , με την εγγύηση του δημοσίου κυρίως για το δανεισμό που απαιτούν τα έργα συντήρησης, αυτή θα είναι και η μεγάλη ωφέλεια. Θα προσλάβει υπαλλήλους και θα λειτουργεί όπως οι άλλες ανώνυμες εταιρίες .
Στην περίπτωση αυτή ο δήμαρχος δεν θα έχει τον απόλυτο έλεγχο του λιμανιού με ότι αυτό συνεπάγεται , ας πούμε τα πράγματα με το όνομα τους , γι αυτό γίνεται ο αγώνας . Στο συμβούλιο με πολλούς τοπικούς φορείς και όχι μόνον το δήμο Κορινθίων θεωρώ ότι οι αποφάσεις θα είναι καλύτερες . Αν δε μπορούσε η πλειοψηφία να ανήκει στους τοπικούς φορείς ακόμα καλύτερα θα ήταν τα πράγματα ,αυτή άλλωστε είναι και η θέση του ΔΣ του Επιμελητηρίου . Η κυβέρνηση όμως θεωρεί ότι το λιμάνι είναι εθνικής εμβέλειας δευτερεύουσας σημασίας και θέλει να έχει την δυνατότητα της χάραξης εθνικής πολιτικής κατά συνέπεια θέλει και την πλειοψηφία στην ΑΕ .

Μύθος 6. Δημοτικό λιμενικό ταμείο ή ΑΕ να διαχειρίζεται το λιμάνι ? Δεν υπάρχει τέτοιο δίλημμα και κακώς συζητείται , ο υπουργός σε αυτό ήταν κατηγορηματικός Για πολλούς λόγους η κυβέρνηση δεν συζητά την παραχώρηση λιμανιών σε δήμους παρά την νομοθεσία που το προβλέπει . Έχει παίξει ρόλο εδώ όπως ελέχθη στην συνάντηση και η κακή μέχρι σήμερα επίδοση των δήμων που έχουν αναλάβει λιμάνια. Το πραγματικό δίλημμα είναι , ΑΕ με πλειοψηφία του Ελληνικού δημοσίου ή να μείνει το καθεστώς όπως είναι σήμερα .

Μύθος 7. Χρειαζεται η σύμφωνη γνώμη του δήμου για την αλλαγή σε ΑΕ. Η αλήθεια είναι ότι το υπουργείο μπορεί να προχωρήσει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του δήμου .

Μύθος 8. Με την νέα μορφή καταστρέφεται η πλατεία και δεν μπορούν να γίνουν οι αναπλάσεις στα μπαζώματα Αγ.Νικολαου . Η αλήθεια είναι ότι με την νέα μορφή οι Κορίνθιοι θα μπορούν να απολαμβάνουν και την πλατεία και τους χώρους αναψυχής που θα δημιουργηθούν στα μπαζώματα. Δεν προβλέπεται κάτι διαφορετικό στην πρόταση.

Μύθος 9. Συνδέεται η αλλαγή του νομικού καθεστώτος με διακίνηση επικινδύνων φορτίων. Η αλήθεια είναι ότι μόνο λιμάνια με ειδικούς χώρους και προδιαγραφές μπορούν να διακινούν τέτοια φορτία και δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο για την Κόρινθο.

Μύθος 10 . Το εμπορευματικό κέντρο που προτείνει το Επιμελητήριο για την περιφερειακή αγορά Λεχαίου θα επιβαρύνει το λιμάνι . Η αλήθεια είναι το αντίθετο Θα αποσυμφορίσει την πόλη από οχήματα η σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο και το τραίνο που μπορεί να γίνει με επιδότηση της ευρωπαϊκής ένωσης . Αν θέλαμε εμπορευματικό κέντρο συνδεδεμένο με το λιμάνι θα προτείναμε αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής που καταλήγει εκεί , εμείς όμως προτείναμε κατάργηση της γραμμής και δημιουργία δρόμου .

Για να γίνουν επισκευές στο λιμάνι και να έρθουν επιβατηγά πλοία στην Κόρινθο χρειάζονται πολλά χρήματα και γρήγορες αποφάσεις .Η πρόταση του υπουργού Ναυτιλίας καλύπτει και τις δυο προϋποθέσεις . Αν χάσουμε την ευκαιρία ,θυμηθείτε το, τα χρήματα θα πάνε στην Καλαμάτα στην Πρέβεζα και αλλού ενώ η Κόρινθος θα μείνει υποβαθμισμένη .»

Δεν υπάρχουν σχόλια: