Σε μία συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης που παραχώρησε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας στην «Η.Κ», με φόντο τα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου, ο Δήμαρχος Κορινθίων Αλέξανδρος Πνευματικός δίνει έμφαση στα έργα που έχουν ξεκινήσει και είναι μεγάλα. Ο κος Πνευματικός , που δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε μικρότερα έργα που γίνονται στον δήμο, μας έδωσε αναλυτικά στοιχεία με αριθμούς.
Για την υδροδότηση μας είπε πως θα είναι έτοιμη μόλις ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές που γίνονται και πως ο Δήμος λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας με κάμερες, συναγερμούς κλπ.
Ο κος Πνευματικός, ερωτηθείς για το αν υπάρχει ή θα υπάρξει πρόβλημα με την υδροδότηση της πόλης από το γεγονός ότι η λίμνη της Στυμφαλίας αντιμετωπίζει πρόβλημα, κάτι που έχει επισημάνει και ο Δήμαρχος Στυμφαλίας κος Λέγγας, αφού τα τελευταία χρόνια η λίμνη τείνει να γίνει έλος, ο κος Πνευματικός μας απάντησε:
«Όχι, εμάς δεν μας επηρεάζει. Αλλά θα πρέπει να μιλήσουμε συνολικά, για μια νέα διαχείριση του υδάτινου δυναμικού, είτε αυτό αφορά την άρδευση, είτε την ύδρευση.»
Αναφερόμενος στο έργο της πεζοδρόμησης ο Δήμαρχος εμφανίστηκε σίγουρος , όπως άλλωστε έχει τονίσει και άλλες φορές και ιδίως μέσα στα Δημοτικά Συμβούλια, ότι η πεζοδρόμηση του κέντρου θα λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα και θα προσδώσει μία αισθητική αναβάθμιση. «Στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι αυτά τα έργα να γίνουν με όσο το δυνατόν λιγότερη όχληση για τους καταστηματάρχες και τους κατοίκους περιοχής.» τόνισε χαρακτηριστικά.
Για το Φράγμα του Ασωπού είπε πως έχει «βαλτώσει» ενώ τοποθετήθηκε και για την δημιουργία λιμανιού στην Κόρινθο με ποσοστό 45% στην Τ.Α και 55% στην κεντρική κυβέρνηση.
Επίσης ο κος Πνευματικός μας μίλησε για την θέση του δεματοποιητή, θέμα που όπως μας είπε αυτήν την περίοδο έχει «παγώσει» , λόγω εκλογών, ενώ αναφέρθηκε και στην δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Για την κυκλοφορία μεγάλων φορτηγών και την διέλευση τους μέσα από την πόλη, παρά την μη χορήγηση άδειας από τον Δήμο, θέμα που είχαμε αναφέρει σε πρόσφατο πρωτοσέλιδο, ο κος Πνευματικός απέδωσε ευθύνες στις Λιμενικές Αρχές, ενώ απάντησε και στην ερώτησή μας για τις επερχόμενες Βουλευτικές εκλογές χωρίς να παραλείψει να κάνει την δική του εκτίμηση.
Επίσης σχολίασε την θέση της «Κίνησης Πολιτών» για την κατασκευή υπόγειου γκαράζ στα «Περιβολάκια» αλλά και το μείζον θέμα για την Κορινθία που λέγεται διάβρωση ακτών.
Στην αρχή της συνέντευξης ο Δήμαρχος και με αφορμή ότι βρισκόμασταν στα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου , μας μίλησε για τα έργα στο Δήμο του.
Μας είπε:
«Έχουμε ξεκινήσει την κατασκευή μεγάλων έργων. Αυτό που βλέπετε , τα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου είναι από τα μικρότερα που κατασκευάζονται. Σε επίπεδο Δημοτικής Επιχείρησης έχουμε €2.880.000 που αφορά αποχετευτικά, στην Καλλιθέα, στην Αγία Άννα, στη Νεάπολη. Στην περιοχή των φυλακών. Εχουμε €1.100.000 για την αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης στην αρχαία Κόρινθο. Επίσης γίνονται έργα όμβριων στη Νεάπολη και στην Αρχαία Κόρινθο. Αυτά όλα αφορούν τη Δημοτική Επιχείρηση και φυσικά ολοκληρώνεται η υδροδότηση της Κορίνθου. Αυτό το έργο θα στοιχίσει συνολικά περί το €1.000.000. Το νερό ήδη έχει έρθει στην Κόρινθο πριν από περίπου δύο δυόμισι μήνες.
«Η.Κ» : Πότε θα είναι έτοιμη η υδροδότηση της πόλης;
Δήμαρχος: Μόλις ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές που κάνουμε. Χρειαζόμαστε σχετική αδειοδότηση για να πάρουμε άδεια χρήσης νερού. Θα ασφαλιστεί το δίκτυο. Κατά τρομοκρατικών ή κακόβουλων ενεργειών γενικότερα.
«Η.Κ»: Όταν λέτε θα ασφαλιστεί το δίκτυο τι ακριβώς εννοείτε;
Δήμαρχος: Λαμβάνουμε μέτρα για να ασφαλίσουμε τα δίκτυα που ξεκινάνε από τη Στυμφαλία και φτάνουν στην Κόρινθο από οποιαδήποτε κακόβουλη ενέργεια. Στο πεδίο βολής που έχουμε κάτι αντλιοστάσια, ασφαλίζεται ο χώρος, μπαίνουν κάμερες και συναγερμοί. Σε άλλα σημεία έχουν μπει κλειδαριές και γενικότερα μέτρα ασφαλείας έχουν παρθεί παντού. Αγοράζουμε αυτό τον καιρό ένα ακίνητο που βρίσκεται πάνω στις πηγές για να προστατεύσουμε την ποιότητα του νερού. Από τις πηγές μέχρι εκεί που υπάρχουν τα αντλιοστάσια θα γίνει ο,τι είναι δυνατόν.
Δεν μπορεί να καλυφθεί και όλη η απόσταση, όπως καταλαβαίνετε είναι τεράστια, για να υπάρχει ασφάλεια της ποιότητας του νερού.
«Η.Κ»: Νερό για την ύδρευση της Κορίνθου το παίρνετε απευθείας από τις πηγές ή από τη λίμνη;
Δήμαρχος: Το νερό το παίρνουμε από τις πηγές. Ο Δήμος έχει πραγματοποιήσει και χημικές και βιολογικές εξετάσεις, η ποιότητά του είναι άριστη.
«Η.Κ» : Άρα το φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, όπου η λίμνη της Στυμφαλίας τείνει να γίνει έλος, αφού η στάθμη της κατεβαίνει συνεχώς, προφανώς δεν επηρεάζει την υδροδότηση της Κορίνθου.
Δήμαρχος: Όχι, εμάς δεν μας επηρεάζει. Αλλά θα πρέπει να μιλήσουμε συνολικά, για μια νέα διαχείριση του υδάτινου δυναμικού, είτε αυτό αφορά την άρδευση, είτε την ύδρευση. Στα πλαίσια μιας τέτοιας γενικής πολιτικής, θα πρέπει να δούμε εκτός από την κατασκευή του φράγματος του Ασωπού που τώρα έχει «βαλτώσει» και το θέμα της λίμνης της Στυμφαλίας. Πρέπει πρώτα να γίνουν σωστές περιβαλλοντικές μελέτες, και να γίνει εκβάθυνση της λίμνης. Να αυξηθεί η χωρητικότητα της, ώστε να παίξει το ρόλο της και σε θέματα ύδρευσης και σε θέματα άρδευσης σε πολλά σημεία του νόμου που έχουν ανάγκη και ταυτόχρονα αφού γίνει η λίμνη πάλι μεγάλη θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής.
Τα γύρω βουνά εδώ και εκατοντάδες χρόνια υπόκειται σε διαβρώσεις με αποτέλεσμα οι ορεινοί όγκοι να πέφτουν μέσα στη λίμνη. Οπότε το βάθος της λίμνης Στυμφαλίας κυμαίνεται από μισό έως ένα μέτρο. Ήταν από τους μεγαλύτερες λίμνες στην Ελλάδα όπως αναφερόταν στην αρχαιότητα.
«Η.Κ»: Το θέμα του φράγματος του Ασωπού, που ακριβώς βρίσκεται;
Δήμαρχος: Το φράγμα του Ασωπού, όπως σας είπα, έχει «βαλτώσει». Βγαίνουν κάποιοι κάθε φορά που έχουμε εκλογές και μιλάνε για αισιοδοξία. Λένε πως κατασκευάστηκε, δόθηκε κ.λπ. Η ουσία είναι ότι οι μπουλντόζες δεν ακούστηκαν ακόμη. Γιατί υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα.
Στην συνέχεια ρωτήσαμε τον Δήμαρχο να μάθουμε αναλυτικά για τα έργα που θα γίνουν ή ξεκίνησαν ήδη στο δήμο.
«Η.Κ» : Και όσον αφορά τα έργα του Δήμου;
Δήμαρχος: Την ερχόμενη βδομάδα ξεκινάμε τα έργα της πεζοδρόμησης του κέντρου της Κορίνθου. Γι’ αυτά τα έργα έγινε εκτεταμένη περιβαλλοντική μελέτη, όπως επίσης έγινε μια μεγάλη δημόσια διαβούλευση για πρώτη φορά και τα έργα αυτά ψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αυτές οι πεζοδρομήσεις θα αρχίσουν την άλλη Δευτέρα, ξεκινώντας από την οδό Κολοκοτρώνη. Η πεζοδρόμηση του Κέντρου θα λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα και θα προσδώσει μία αισθητική αναβάθμιση αυτό. Στόχος της δημοτικής Αρχής είναι αυτά τα έργα να γίνουν με όσο το δυνατόν λιγότερη όχληση για τους καταστηματάρχες και τους κατοίκους περιοχής. Υπάρχει ειδική μέριμνα να ολοκληρώνονται κατά εκατό τοις εκατό τα έργα σε κάθε δρόμο και μετά από αυτό να ανοίγουμε νέες εργασίες. Πιστεύω ότι οι πεζόδρομοι θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα στην πόλη της Κορίνθου, κάτι που θα έχει ευεργετικές επιδράσεις και στον τουρισμό και στα καταστήματα.
«ΙΣΩΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΟΝΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΟΥ ΜΕΣΑ
ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ
ΤΟΣΟΥΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
ΚΑΙ ΤΟΣΕΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ»
«Η.Κ»: Έχει προβλεφθεί κάποιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων;
Δήμαρχος: Αυτή τη στιγμή έχουμε εντάξει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, που σε αυτή τη φάση είναι γύρω στα τρία χιλιόμετρα. Θα ξεκινάει από τα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου, θα περνάει από το πεζοδρομημένο κομμάτι της πόλης, θα συνεχίζει στην οδό Εθνικής Αντίστασης, θα στρίβει δεξιά στη Γεωργίου Παπανδρέου, και θα καταλήγει στην παραλία στα Καλάμια. Εδώ εμπλέκεται και το έργο του Ξηριά. Το έργο θα έπρεπε να ‘χει τελειώσει εδώ και ενάμιση χρόνο. Αλλά κόπηκε η χρηματοδότηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Όταν τέλειωσε ο εγκιβωτισμός του Ξηριά, σε όλο αυτό το κομμάτι από τη Γεωργίου Παπανδρέου μέχρι τη Στεφάνου, ο Δήμος έχει έτοιμο για δημοπράτηση το έργο που έχει μια ζώνη πρασίνου, αναψυχής, ποδηλατοδρόμου και πεζόδρομου με ελαφρύ πράσινο. Θα γίνει μια πολύ όμορφη ζώνη αναψυχής που θα διασχίζει όλη την πόλη της Κορίνθου. Είναι κι αυτό ένα έργο το οποίο θα συνδεθεί με τον ποδηλατόδρομο της Γεωργίου Παπανδρέου. Και αυτό είναι μια προεκλογική μας υπόσχεση η οποία μέχρι να γίνουν οι επόμενες δημοτικές εκλογές θα έχει υλοποιηθεί, αρκεί να προχωρήσει το θέμα του Ξηριά και να ετοιμαστεί και αυτό το έργο.
Ίσως να είμαστε η μόνη Δημοτική Αρχή που μέσα σε μια τετραετία κατασκεύασε τόσους κοινόχρηστους χώρους και τόσες πλατείες».
Αναφερόμενος στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί ο κος Πνευματικός είπε:
«Ήδη τελειώσαμε την πλατεία του Φλοίσβου, την οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι την παραλάβαμε με ένα φράχτη γύρω - γύρω. Έφτασε περί τα €2.500.000.
Επίσης τελείωσε η πλατεία στην Ξυλοκέριζα, που είναι στο Πνευματικό Κέντρο.
Την Πέμπτη εγκαινιάσαμε την πλατεία στο Σολωμό. Ένα πολύ σημαντικό έργο, εφόσον ο Σολωμός ήταν το μοναδικό δημοτικό διαμέρισμα που στερείτο πλατείας. Εντάξαμε μέσα στο χώρο ένα αναψυκτήριο, αναμορφώσαμε την παιδική χαρά και επενδύσαμε το γύρω χώρο με πέτρα, δημιουργώντας μια πλατεία που «δένει» με το περιβάλλον του Σολωμού. Και βέβαια έχει και αρκετό πράσινο όσο και αν κάποιοι προσπάθησαν να το υποβαθμίσουν. Αυτή η πλατεία θα είναι το καμάρι όχι μόνο του Σολωμού αλλά και ολόκληρης της Κορίνθου, αφού τα μικρά και μεγαλύτερα δέντρα που έχουμε φυτεύσει όταν μεγαλώσουν θα δημιουργήσουν ένα τέλειο περιβάλλον.
Σε μια η δύο βδομάδες θα δημοπρατήσουμε έναν μεγάλο κοινόχρηστο χώρο στον Άγιο Γεώργιο, που είναι πλατεία η οποία θα συνδυάζει όμως και πολλούς αθλητικούς χώρους. Θα υπάρχουν δύο μεγάλα γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, τέσσερα γήπεδα μπάσκετ με μονή μπασκέτα, ένα μίνι γήπεδο ποδοσφαίρου και βέβαια παντού πράσινο.
ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
ΚΑΙ ΜΠΑΖΩΜΑΤΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Επίσης τις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθεί μια μεγάλη πλατεία στην περιοχή της Αγίας Άννας. Σε αυτή θα υπάρχει και ένας χώρος θεάτρου με θέα τον Κορινθιακό κόλπο. Επίσης θα έχει μια παιδική χαρά και ένα αναψυκτήριο.
Επίσης ετοιμάζουμε κι έναν χώρο άθλησης στην περιοχή της Καλλιθέας.
Επίσης ένα πολύ μεγάλο έργο είναι εδώ τα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου, όπου αυτός ο παραλιακός πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος θα ενωθεί με την πεζοδρόμηση που κάνουμε στην Ποσειδωνία και θα φτάσει μέχρι τη Διώρυγα. Φυσικά αυτός ο χώρος θα έχει και αναψυκτήρια καθώς και αθλητικές εγκαταστάσεις. Ξέρετε βέβαια ότι έχουμε μεγάλο πρόβλημα με την αδειοδότηση αφού παλεύουμε χρόνια τώρα να πάρουμε την ιδιοκτησία στα χέρια του Δήμου. …..
Επειδή λοιπόν δεν θέλουμε και το έχουμε κάνει ξεκάθαρο, να περάσει ο χωροταξικός σχεδιασμός όπως αυτός ψηφίστηκε από τη Βουλή τον Αύγουστο του 2008 για να γίνει αυτή η περιοχή ένα τεράστιο λιμάνι, εμείς ανατρέπουμε στην πράξη αυτό το σχεδιασμό της κυβέρνησης και κάνουμε εδώ αυτό που είχαμε σχεδιάσει από τη δεκαετία του ’90 . Δηλαδή ζώνη αναψυχής, Αθλητισμού, περιπάτου.
«Η.Κ»: Γιατί είστε αντίθετοι στη δημιουργία ενός μεγάλου λιμανιού;
Δήμαρχος: Ένα μεγάλο λιμάνι μπορεί να είναι ανάπτυξη για μια πόλη αλλά όταν αυτό βρίσκεται μέσα στον οικιστικό ιστό της είναι καταστροφή της. Μπορούμε να μιλήσουμε για νέο λιμάνι εκτός Κορίνθου, ας βρει το κράτος που θέλει να το κάνει. Υπάρχουν πολλές τοποθεσίες όπως στο Σαρωνικό, η περιοχή του Καλαμακίου όπου υπάρχουν έτοιμες λιμενικές εγκαταστάσεις. Ας πάνε να κάνουν εκεί το λιμάνι. Αρνούμαστε να γίνει κι άλλο λιμάνι μέσα στην Κόρινθο για να εξυπηρετήσουμε δύο τρία μεμονωμένα εφοπλιστικά συμφέροντα. Κανείς σε αυτή την πόλη δεν θέλει ένα μεγάλο λιμάνι που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της Αθήνας και του Ασπρόπυργου. Αυτά να τα κάνουν αλλού. Ούτε οι Κορίνθιοι, αλλά ούτε και οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές το ήθελαν.»
ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ
Και συνεχίζοντας ο Δήμαρχος είπε:
«Υπάρχει ένα άλλο έργο που αφορούν πεζοδρόμια σε πολλές περιοχές του Δήμου. Τους κάθετους δρόμους στα κανάλια, τους δρόμους στο Δέλτα, στην είσοδο της πόλης.
Η φροντίδα του Δήμου είναι παντού. Όπως το Πνευματικό Κέντρο στα Εξαμίλια και η διαμόρφωση της πλατείας που βρίσκεται μπροστά από αυτό. Είναι το πρώτο δημόσιο κτίριο που θα έχει αέτωμα και κολώνες Κορινθιακού ρυθμού. Σε όλο τον κόσμο τα δημόσια κτίρια χτίζονται σε Κορινθιακό ρυθμό και εμείς στην Κόρινθο έχουμε μόνο δύο κολώνες στην Εθνική τράπεζα. Αυτό ήταν το χειρότερο που έχει γίνει εδώ και 150 χρόνια στην πόλη μας.
Υπάρχει επίσης σε εξέλιξη μία εργολαβία που αφορά τη διαμόρφωση με χλοοτάπητα στα γήπεδα του Σολωμού και της αρχαίας Κορίνθου. Και ολοκληρώνεται και η μελέτη για τα γήπεδα των Εξαμιλίων και της Ξυλοκέριζας.
«Η.Κ»: Πότε ολοκληρώνονται όλα αυτά τα έργα;
Δήμαρχος: Το μεγαλύτερο κομμάτι όλων αυτών μέχρι το καλοκαίρι του 2010, θα έχει ολοκληρωθεί. Πρέπει επίσης να αναφέρω ότι όλα αυτά τα έργα κατασκευάζονται με μελέτες που έγιναν από τις υπηρεσίες του Δήμου. Καταλαβαίνετε ότι όταν κάθε μελέτη έχει κόστος γύρω στο 10% της συνολικής αξίας του έργου, πόσα χρήματα, αλλά και χρόνο εξοικονομήσαμε. Η συνδρομή ιδιωτικών μελετητικών γραφείων ήταν πολύ μικρή. Μόνο για τις μελέτες θα είχαμε δώσει πάνω από δύο εκατομμύρια ευρώ. Με αυτό το νοικοκύρεμα λοιπόν και την εκ των ενόντων εργασία και όλα αυτά τα έργα βρίσκονται υπό εξέλιξη και τα ταμεία του Δήμου είναι γεμάτα. Βοήθησε και η συγκυρία που οι εργοληπτικές εταιρείες δίνουν μεγάλες εκπτώσεις.
ΤΟ ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΝΤΑΛΙΚΕΣ
«Η.Κ» : Παρά τη μη χορήγηση άδειας από σας, πέρασαν πριν από λίγες ημέρες πάλι, από το λιμάνι κάποια μεγάλα φορτηγά που δημιούργησαν στην πόλη κυκλοφοριακό κομφούζιο. Τι ακριβώς γίνεται με αυτό το θέμα;
Δήμαρχος: Ήταν νταλίκες που μετέφεραν φορτία και είχαν μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που επιτρέπεται από τον Κ.Ο.Κ. Δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 2,5 μέτρα μέγιστο πλάτος και μικτό βάρος τους 40 τόνους. Τα οχήματα πάνω από αυτές τις διαστάσεις λέγονται ειδικά οχήματα και θέλουν άδεια από το Δήμο για να διέλθουν από την πόλη.
Τέτοιου τύπου οχήματα ήταν αυτά που πέρασαν χθες και δημιούργησαν μεγάλο πρόβλημα. Επενέβη η αστυνομία και τα οδήγησε εκτός πόλης. Πιστεύω ότι οι Λιμενικές Αρχές φέρουν ακεραία την ευθύνη γι’ αυτό που δημιουργήθηκε και ενώ μου έχουν πει ότι δεν θα επιτρέψουν να γίνει κάτι τέτοιο και χθες αλλά και άλλες φορές έχουν επιτρέψει τη διέλευσή τους δημιουργώντας τέτοια φαινόμενα.
Εμείς θέλουμε να περιοριστεί αυτή η μεγάλη εμπορευματική κίνηση του λιμανιού και τα ασυνόδευτα φορτία που δημιουργούν αυτές τις καταστάσεις. Μόνιμη διεκδίκησή μας είναι να γίνει Δημοτικό Λιμενικό ταμείο. Αυτή τη στιγμή η πολιτική συγκυρία που υπάρχει δεν διευκολύνει μια τέτοια λύση.
«Η.Κ» : Αν τελικά δημιουργηθεί Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, για να λυθεί το πρόβλημα πρέπει να πάψει ή να περιοριστεί πολύ η διακίνηση των εμπορευμάτων. Αυτά τα εμπορεύματα τι θα γίνουν;
Δήμαρχος: Όπως εξυπηρετούνται δεκαετίες τώρα από άλλα λιμάνια της χώρας, έτσι θα εξυπηρετούνται από αυτά και τώρα. Εμείς θέλουμε τη λιμενολεκάνη να την έχουμε κατ’ εξοχήν για τουριστικά σκάφη. Είτε γιοτ, είτε κρουαζιερόπλοια. Η Κόρινθος έχει ένα λιμάνι το οποίο βρίσκεται στο κέντρο ενός δικτύου αρχαιολογικών σημείων. Σαν προορισμός τουριστικός η Κόρινθος είναι η καλύτερη. Κάποιοι άλλοι θέλουν να γίνει εδώ ένα μεγάλο εμπορευματικό λιμάνι.
«Η.Κ»: Το λιμάνι της Κορίνθου για να λειτουργήσει ως τουριστικός προορισμός πρέπει να διαφημιστεί κατάλληλα. Έχετε κάνει κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση;
Δήμαρχος: Η Κόρινθος δεν είναι έτοιμη να δεχτεί τέτοιον τουρισμό. Αν έρθει ένα γιοτ δεν θα βρει να δέσει. Το απαγορεύει το λιμεναρχείο. Έχουμε τέτοια προβλήματα. Επίσης ένα κρουαζιερόπλοιο μπορεί να δέσει αλλά θα έχει πολλά προβλήματα. Ένα από αυτά είναι η κακή νοοτροπία που υπάρχει να δίνεται προτεραιότητα από τις αρμόδιες Αρχές, ενώ δεν επιτρέπεται, στα εμπορικά πλοία. Επίσης υπάρχει η υποβάθμιση που έχει επιφέρει αυτή η εμπορική κίνηση στο λιμάνι της Κορίνθου. Υπάρχουν όμως και πρακτικά προβλήματα, όπως η απουσία λιμενικών εγκαταστάσεων. Δεν υπάρχει χώρος υποδοχής επιβατών κ.λπ.
«Η.Κ» : Και γιατί να αντιστέκεται το λιμεναρχείο στην τουριστική ανάπτυξη της Κορίνθου;
Δήμαρχος: Είναι θέμα γενικότερης πολιτικής. Αυτή τη στιγμή η πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης είναι να γίνει εδώ ένα μεγάλο εμπορικό λιμάνι. Πρέπει να υπάρξει μία άλλη πολιτική. Ο χωροταξικός σχεδιασμός το αναφέρει ξεκάθαρα. Θέλουν το λιμάνι της Κορίνθου για να εξυπηρετεί την εμπορευματική κίνηση της Αττικής.
«Η.Κ» : Όσον αφορά το ποσοστό συνεκμετάλλευσης που προτείνεται για το λιμάνι, τι θέση έχει ο Δήμος;
Δήμαρχος: Δεν μας αφορά καθόλου αυτό. Ούτε το 45%, ούτε το 55%. Εμάς μας αφορά άμεσα να αλλάξει ο χωροταξικός σχεδιασμός. Αν γίνει αυτό ας είναι η εκμετάλλευση του κράτους.
«Η.Κ»: Πως βλέπετε τις επερχόμενες εκλογές;
Δήμαρχος: Αυτό που, εμείς τις τοπικής αυτοδιοίκησης περιμένουμε, είναι μια άλλη πολιτική. Που θα διευκολύνει τη λειτουργία μας με την αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων και των πόρων. Οι δικές μου πολιτικές θέσεις είναι γνωστές και πιστεύω ότι το ΠΑΣΟΚ έχει αποδείξει ιστορικά ότι έχει περισσότερα Αυτοδιοικητικά χαρακτηριστικά από ότι η Νέα Δημοκρατία. Έχει συνδεθεί το όνομά του με μεγάλες αλλαγές στο χώρο μας, όπως η δημιουργία των Καποδιστριακών Δήμων, ένα σύστημα που αν και βρήκε την αντίδραση του νυν κυβερνώντος κόμματος, διατηρήθηκε αφού επέδειξε στην πράξη ότι λειτουργεί καλύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Πιστεύω ότι είναι επιβεβλημένη μία αλλαγή στη χώρα αυτή τη στιγμή.
«ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΓΙΑ
ΤΟΝ ΔΕΜΑΤΟΠΟΙΗΤΗ»
«Η.Κ» : Είχατε μία συνάντηση την προηγούμενη εβδομάδα για τον δεματοποιητή στην Περιφέρεια. Που βρίσκεται αυτό το θέμα;
Δήμαρχος: Υπήρξε ένας σχεδιασμός το προηγούμενο διάστημα με ευθύνη του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Πελοποννήσου. Τον στηρίζω αυτό το σχεδιασμό. Βέβαια λόγω των εκλογών, έχει «παγώσει». Ελπίζω μετά τις εκλογές να συνεχίσουμε για το δεματοποιητή που είναι το πρώτο βήμα το οποίο θα μας βοηθήσει να αποφύγουμε μεγάλα πρόστιμα από την Ε.Ε. αλλά και να προχωρήσουμε στην οριστική λύση διαχείρισης των απορριμμάτων με ένα ή περισσότερα εργοστάσια ολοκληρωμένης διαχείρισης. Οι ανακοινώσεις του Περιφερειάρχη θα έπρεπε να γίνουν ημερολογιακά λίγο μετά τις εκλογές. Λόγω των εκλογών όμως θα αργήσουμε λίγο.
«Η.Κ»: Η «Κίνηση Πολιτών» είναι κατά της κατασκευής του υπόγειου πάρκινγκ, γιατί, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει ότι θα καταστραφεί το πράσινο. Τι έχετε να μας πείτε γι’ αυτό;
Δήμαρχος: Κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης και η «Κίνηση Πολιτών» και ο κος Γιώτης και όσοι φώναζαν απομονώθηκαν και από την κοινωνία και από το Δημοτικό Συμβούλιο που ψήφισε υπέρ της κατασκευής του με συντριπτική πλειοψηφία. Ψήφισε και η δική μας δημοτική παράταξη υπέρ, αλλά και η παράταξη που κυβερνούσε πριν από μας το Δήμο. Όλα τους τα επιχειρήματα κατερρίφθησαν. Το πράσινο είναι περισσότερο σε έκταση και θα είναι υψηλό. Θα μπορέσουμε να φυτέψουμε και ψηλά δέντρα. Απαντήθηκε επίσης το θέμα που έχει να κάνει με το κυκλοφοριακό στο κέντρο της Κορίνθου. Θα κατασκευαστεί έτσι το πάρκινγκ που θα λύσει προβλήματα. Επίσης ένα μεγάλο έργο είναι η νέα διάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. Νέες γραμμές έχουν γίνει και έχουν ενισχυθεί οι ήδη υπάρχουσες.
«Η ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ
ΠΟΥ ΘΑ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟ ΤΟ
ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ»
Ολοκληρώνοντας την συνέντευξη ρωτήσαμε τον Δήμαρχο Κορινθίων για ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της παραλιακής Κορινθίας: την διάβρωση των ακτών . Συγκεκριμμένα τον ρωτήσαμε , τι κάνει ο Δήμος Κορινθίων για το πρόβλημα αυτό;
Δήμαρχος: Το πρόβλημα υπάρχει και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά με μία μελέτη που θα αφορά όλο το παραλιακό μέτωπο. Από το Λουτράκι μέχρι τα «Μαύρα Λιθάρια». Έχει αποδειχτεί ότι αποσπασματικές βελτιώσεις, απλά μεταθέτουν το πρόβλημα στη γειτονική περιοχή. Και η Κόρινθος είναι θύμα τέτοιων μεμονωμένων παρεμβάσεων που έρχονται από τα Δυτικά και πραγματοποιούν άλλοι δήμοι».
Για την υδροδότηση μας είπε πως θα είναι έτοιμη μόλις ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές που γίνονται και πως ο Δήμος λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας με κάμερες, συναγερμούς κλπ.
Ο κος Πνευματικός, ερωτηθείς για το αν υπάρχει ή θα υπάρξει πρόβλημα με την υδροδότηση της πόλης από το γεγονός ότι η λίμνη της Στυμφαλίας αντιμετωπίζει πρόβλημα, κάτι που έχει επισημάνει και ο Δήμαρχος Στυμφαλίας κος Λέγγας, αφού τα τελευταία χρόνια η λίμνη τείνει να γίνει έλος, ο κος Πνευματικός μας απάντησε:
«Όχι, εμάς δεν μας επηρεάζει. Αλλά θα πρέπει να μιλήσουμε συνολικά, για μια νέα διαχείριση του υδάτινου δυναμικού, είτε αυτό αφορά την άρδευση, είτε την ύδρευση.»
Αναφερόμενος στο έργο της πεζοδρόμησης ο Δήμαρχος εμφανίστηκε σίγουρος , όπως άλλωστε έχει τονίσει και άλλες φορές και ιδίως μέσα στα Δημοτικά Συμβούλια, ότι η πεζοδρόμηση του κέντρου θα λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα και θα προσδώσει μία αισθητική αναβάθμιση. «Στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι αυτά τα έργα να γίνουν με όσο το δυνατόν λιγότερη όχληση για τους καταστηματάρχες και τους κατοίκους περιοχής.» τόνισε χαρακτηριστικά.
Για το Φράγμα του Ασωπού είπε πως έχει «βαλτώσει» ενώ τοποθετήθηκε και για την δημιουργία λιμανιού στην Κόρινθο με ποσοστό 45% στην Τ.Α και 55% στην κεντρική κυβέρνηση.
Επίσης ο κος Πνευματικός μας μίλησε για την θέση του δεματοποιητή, θέμα που όπως μας είπε αυτήν την περίοδο έχει «παγώσει» , λόγω εκλογών, ενώ αναφέρθηκε και στην δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Για την κυκλοφορία μεγάλων φορτηγών και την διέλευση τους μέσα από την πόλη, παρά την μη χορήγηση άδειας από τον Δήμο, θέμα που είχαμε αναφέρει σε πρόσφατο πρωτοσέλιδο, ο κος Πνευματικός απέδωσε ευθύνες στις Λιμενικές Αρχές, ενώ απάντησε και στην ερώτησή μας για τις επερχόμενες Βουλευτικές εκλογές χωρίς να παραλείψει να κάνει την δική του εκτίμηση.
Επίσης σχολίασε την θέση της «Κίνησης Πολιτών» για την κατασκευή υπόγειου γκαράζ στα «Περιβολάκια» αλλά και το μείζον θέμα για την Κορινθία που λέγεται διάβρωση ακτών.
Στην αρχή της συνέντευξης ο Δήμαρχος και με αφορμή ότι βρισκόμασταν στα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου , μας μίλησε για τα έργα στο Δήμο του.
Μας είπε:
«Έχουμε ξεκινήσει την κατασκευή μεγάλων έργων. Αυτό που βλέπετε , τα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου είναι από τα μικρότερα που κατασκευάζονται. Σε επίπεδο Δημοτικής Επιχείρησης έχουμε €2.880.000 που αφορά αποχετευτικά, στην Καλλιθέα, στην Αγία Άννα, στη Νεάπολη. Στην περιοχή των φυλακών. Εχουμε €1.100.000 για την αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης στην αρχαία Κόρινθο. Επίσης γίνονται έργα όμβριων στη Νεάπολη και στην Αρχαία Κόρινθο. Αυτά όλα αφορούν τη Δημοτική Επιχείρηση και φυσικά ολοκληρώνεται η υδροδότηση της Κορίνθου. Αυτό το έργο θα στοιχίσει συνολικά περί το €1.000.000. Το νερό ήδη έχει έρθει στην Κόρινθο πριν από περίπου δύο δυόμισι μήνες.
«Η.Κ» : Πότε θα είναι έτοιμη η υδροδότηση της πόλης;
Δήμαρχος: Μόλις ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές που κάνουμε. Χρειαζόμαστε σχετική αδειοδότηση για να πάρουμε άδεια χρήσης νερού. Θα ασφαλιστεί το δίκτυο. Κατά τρομοκρατικών ή κακόβουλων ενεργειών γενικότερα.
«Η.Κ»: Όταν λέτε θα ασφαλιστεί το δίκτυο τι ακριβώς εννοείτε;
Δήμαρχος: Λαμβάνουμε μέτρα για να ασφαλίσουμε τα δίκτυα που ξεκινάνε από τη Στυμφαλία και φτάνουν στην Κόρινθο από οποιαδήποτε κακόβουλη ενέργεια. Στο πεδίο βολής που έχουμε κάτι αντλιοστάσια, ασφαλίζεται ο χώρος, μπαίνουν κάμερες και συναγερμοί. Σε άλλα σημεία έχουν μπει κλειδαριές και γενικότερα μέτρα ασφαλείας έχουν παρθεί παντού. Αγοράζουμε αυτό τον καιρό ένα ακίνητο που βρίσκεται πάνω στις πηγές για να προστατεύσουμε την ποιότητα του νερού. Από τις πηγές μέχρι εκεί που υπάρχουν τα αντλιοστάσια θα γίνει ο,τι είναι δυνατόν.
Δεν μπορεί να καλυφθεί και όλη η απόσταση, όπως καταλαβαίνετε είναι τεράστια, για να υπάρχει ασφάλεια της ποιότητας του νερού.
«Η.Κ»: Νερό για την ύδρευση της Κορίνθου το παίρνετε απευθείας από τις πηγές ή από τη λίμνη;
Δήμαρχος: Το νερό το παίρνουμε από τις πηγές. Ο Δήμος έχει πραγματοποιήσει και χημικές και βιολογικές εξετάσεις, η ποιότητά του είναι άριστη.
«Η.Κ» : Άρα το φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, όπου η λίμνη της Στυμφαλίας τείνει να γίνει έλος, αφού η στάθμη της κατεβαίνει συνεχώς, προφανώς δεν επηρεάζει την υδροδότηση της Κορίνθου.
Δήμαρχος: Όχι, εμάς δεν μας επηρεάζει. Αλλά θα πρέπει να μιλήσουμε συνολικά, για μια νέα διαχείριση του υδάτινου δυναμικού, είτε αυτό αφορά την άρδευση, είτε την ύδρευση. Στα πλαίσια μιας τέτοιας γενικής πολιτικής, θα πρέπει να δούμε εκτός από την κατασκευή του φράγματος του Ασωπού που τώρα έχει «βαλτώσει» και το θέμα της λίμνης της Στυμφαλίας. Πρέπει πρώτα να γίνουν σωστές περιβαλλοντικές μελέτες, και να γίνει εκβάθυνση της λίμνης. Να αυξηθεί η χωρητικότητα της, ώστε να παίξει το ρόλο της και σε θέματα ύδρευσης και σε θέματα άρδευσης σε πολλά σημεία του νόμου που έχουν ανάγκη και ταυτόχρονα αφού γίνει η λίμνη πάλι μεγάλη θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής.
Τα γύρω βουνά εδώ και εκατοντάδες χρόνια υπόκειται σε διαβρώσεις με αποτέλεσμα οι ορεινοί όγκοι να πέφτουν μέσα στη λίμνη. Οπότε το βάθος της λίμνης Στυμφαλίας κυμαίνεται από μισό έως ένα μέτρο. Ήταν από τους μεγαλύτερες λίμνες στην Ελλάδα όπως αναφερόταν στην αρχαιότητα.
«Η.Κ»: Το θέμα του φράγματος του Ασωπού, που ακριβώς βρίσκεται;
Δήμαρχος: Το φράγμα του Ασωπού, όπως σας είπα, έχει «βαλτώσει». Βγαίνουν κάποιοι κάθε φορά που έχουμε εκλογές και μιλάνε για αισιοδοξία. Λένε πως κατασκευάστηκε, δόθηκε κ.λπ. Η ουσία είναι ότι οι μπουλντόζες δεν ακούστηκαν ακόμη. Γιατί υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα.
Στην συνέχεια ρωτήσαμε τον Δήμαρχο να μάθουμε αναλυτικά για τα έργα που θα γίνουν ή ξεκίνησαν ήδη στο δήμο.
«Η.Κ» : Και όσον αφορά τα έργα του Δήμου;
Δήμαρχος: Την ερχόμενη βδομάδα ξεκινάμε τα έργα της πεζοδρόμησης του κέντρου της Κορίνθου. Γι’ αυτά τα έργα έγινε εκτεταμένη περιβαλλοντική μελέτη, όπως επίσης έγινε μια μεγάλη δημόσια διαβούλευση για πρώτη φορά και τα έργα αυτά ψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αυτές οι πεζοδρομήσεις θα αρχίσουν την άλλη Δευτέρα, ξεκινώντας από την οδό Κολοκοτρώνη. Η πεζοδρόμηση του Κέντρου θα λύσει πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα και θα προσδώσει μία αισθητική αναβάθμιση αυτό. Στόχος της δημοτικής Αρχής είναι αυτά τα έργα να γίνουν με όσο το δυνατόν λιγότερη όχληση για τους καταστηματάρχες και τους κατοίκους περιοχής. Υπάρχει ειδική μέριμνα να ολοκληρώνονται κατά εκατό τοις εκατό τα έργα σε κάθε δρόμο και μετά από αυτό να ανοίγουμε νέες εργασίες. Πιστεύω ότι οι πεζόδρομοι θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα στην πόλη της Κορίνθου, κάτι που θα έχει ευεργετικές επιδράσεις και στον τουρισμό και στα καταστήματα.
«ΙΣΩΣ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΟΝΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΟΥ ΜΕΣΑ
ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ
ΤΟΣΟΥΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
ΚΑΙ ΤΟΣΕΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ»
«Η.Κ»: Έχει προβλεφθεί κάποιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων;
Δήμαρχος: Αυτή τη στιγμή έχουμε εντάξει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων, που σε αυτή τη φάση είναι γύρω στα τρία χιλιόμετρα. Θα ξεκινάει από τα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου, θα περνάει από το πεζοδρομημένο κομμάτι της πόλης, θα συνεχίζει στην οδό Εθνικής Αντίστασης, θα στρίβει δεξιά στη Γεωργίου Παπανδρέου, και θα καταλήγει στην παραλία στα Καλάμια. Εδώ εμπλέκεται και το έργο του Ξηριά. Το έργο θα έπρεπε να ‘χει τελειώσει εδώ και ενάμιση χρόνο. Αλλά κόπηκε η χρηματοδότηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Όταν τέλειωσε ο εγκιβωτισμός του Ξηριά, σε όλο αυτό το κομμάτι από τη Γεωργίου Παπανδρέου μέχρι τη Στεφάνου, ο Δήμος έχει έτοιμο για δημοπράτηση το έργο που έχει μια ζώνη πρασίνου, αναψυχής, ποδηλατοδρόμου και πεζόδρομου με ελαφρύ πράσινο. Θα γίνει μια πολύ όμορφη ζώνη αναψυχής που θα διασχίζει όλη την πόλη της Κορίνθου. Είναι κι αυτό ένα έργο το οποίο θα συνδεθεί με τον ποδηλατόδρομο της Γεωργίου Παπανδρέου. Και αυτό είναι μια προεκλογική μας υπόσχεση η οποία μέχρι να γίνουν οι επόμενες δημοτικές εκλογές θα έχει υλοποιηθεί, αρκεί να προχωρήσει το θέμα του Ξηριά και να ετοιμαστεί και αυτό το έργο.
Ίσως να είμαστε η μόνη Δημοτική Αρχή που μέσα σε μια τετραετία κατασκεύασε τόσους κοινόχρηστους χώρους και τόσες πλατείες».
Αναφερόμενος στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί ο κος Πνευματικός είπε:
«Ήδη τελειώσαμε την πλατεία του Φλοίσβου, την οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι την παραλάβαμε με ένα φράχτη γύρω - γύρω. Έφτασε περί τα €2.500.000.
Επίσης τελείωσε η πλατεία στην Ξυλοκέριζα, που είναι στο Πνευματικό Κέντρο.
Την Πέμπτη εγκαινιάσαμε την πλατεία στο Σολωμό. Ένα πολύ σημαντικό έργο, εφόσον ο Σολωμός ήταν το μοναδικό δημοτικό διαμέρισμα που στερείτο πλατείας. Εντάξαμε μέσα στο χώρο ένα αναψυκτήριο, αναμορφώσαμε την παιδική χαρά και επενδύσαμε το γύρω χώρο με πέτρα, δημιουργώντας μια πλατεία που «δένει» με το περιβάλλον του Σολωμού. Και βέβαια έχει και αρκετό πράσινο όσο και αν κάποιοι προσπάθησαν να το υποβαθμίσουν. Αυτή η πλατεία θα είναι το καμάρι όχι μόνο του Σολωμού αλλά και ολόκληρης της Κορίνθου, αφού τα μικρά και μεγαλύτερα δέντρα που έχουμε φυτεύσει όταν μεγαλώσουν θα δημιουργήσουν ένα τέλειο περιβάλλον.
Σε μια η δύο βδομάδες θα δημοπρατήσουμε έναν μεγάλο κοινόχρηστο χώρο στον Άγιο Γεώργιο, που είναι πλατεία η οποία θα συνδυάζει όμως και πολλούς αθλητικούς χώρους. Θα υπάρχουν δύο μεγάλα γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, τέσσερα γήπεδα μπάσκετ με μονή μπασκέτα, ένα μίνι γήπεδο ποδοσφαίρου και βέβαια παντού πράσινο.
ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ
ΚΑΙ ΜΠΑΖΩΜΑΤΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Επίσης τις επόμενες ημέρες θα δημοπρατηθεί μια μεγάλη πλατεία στην περιοχή της Αγίας Άννας. Σε αυτή θα υπάρχει και ένας χώρος θεάτρου με θέα τον Κορινθιακό κόλπο. Επίσης θα έχει μια παιδική χαρά και ένα αναψυκτήριο.
Επίσης ετοιμάζουμε κι έναν χώρο άθλησης στην περιοχή της Καλλιθέας.
Επίσης ένα πολύ μεγάλο έργο είναι εδώ τα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου, όπου αυτός ο παραλιακός πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος θα ενωθεί με την πεζοδρόμηση που κάνουμε στην Ποσειδωνία και θα φτάσει μέχρι τη Διώρυγα. Φυσικά αυτός ο χώρος θα έχει και αναψυκτήρια καθώς και αθλητικές εγκαταστάσεις. Ξέρετε βέβαια ότι έχουμε μεγάλο πρόβλημα με την αδειοδότηση αφού παλεύουμε χρόνια τώρα να πάρουμε την ιδιοκτησία στα χέρια του Δήμου. …..
Επειδή λοιπόν δεν θέλουμε και το έχουμε κάνει ξεκάθαρο, να περάσει ο χωροταξικός σχεδιασμός όπως αυτός ψηφίστηκε από τη Βουλή τον Αύγουστο του 2008 για να γίνει αυτή η περιοχή ένα τεράστιο λιμάνι, εμείς ανατρέπουμε στην πράξη αυτό το σχεδιασμό της κυβέρνησης και κάνουμε εδώ αυτό που είχαμε σχεδιάσει από τη δεκαετία του ’90 . Δηλαδή ζώνη αναψυχής, Αθλητισμού, περιπάτου.
«Η.Κ»: Γιατί είστε αντίθετοι στη δημιουργία ενός μεγάλου λιμανιού;
Δήμαρχος: Ένα μεγάλο λιμάνι μπορεί να είναι ανάπτυξη για μια πόλη αλλά όταν αυτό βρίσκεται μέσα στον οικιστικό ιστό της είναι καταστροφή της. Μπορούμε να μιλήσουμε για νέο λιμάνι εκτός Κορίνθου, ας βρει το κράτος που θέλει να το κάνει. Υπάρχουν πολλές τοποθεσίες όπως στο Σαρωνικό, η περιοχή του Καλαμακίου όπου υπάρχουν έτοιμες λιμενικές εγκαταστάσεις. Ας πάνε να κάνουν εκεί το λιμάνι. Αρνούμαστε να γίνει κι άλλο λιμάνι μέσα στην Κόρινθο για να εξυπηρετήσουμε δύο τρία μεμονωμένα εφοπλιστικά συμφέροντα. Κανείς σε αυτή την πόλη δεν θέλει ένα μεγάλο λιμάνι που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της Αθήνας και του Ασπρόπυργου. Αυτά να τα κάνουν αλλού. Ούτε οι Κορίνθιοι, αλλά ούτε και οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές το ήθελαν.»
ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ
Και συνεχίζοντας ο Δήμαρχος είπε:
«Υπάρχει ένα άλλο έργο που αφορούν πεζοδρόμια σε πολλές περιοχές του Δήμου. Τους κάθετους δρόμους στα κανάλια, τους δρόμους στο Δέλτα, στην είσοδο της πόλης.
Η φροντίδα του Δήμου είναι παντού. Όπως το Πνευματικό Κέντρο στα Εξαμίλια και η διαμόρφωση της πλατείας που βρίσκεται μπροστά από αυτό. Είναι το πρώτο δημόσιο κτίριο που θα έχει αέτωμα και κολώνες Κορινθιακού ρυθμού. Σε όλο τον κόσμο τα δημόσια κτίρια χτίζονται σε Κορινθιακό ρυθμό και εμείς στην Κόρινθο έχουμε μόνο δύο κολώνες στην Εθνική τράπεζα. Αυτό ήταν το χειρότερο που έχει γίνει εδώ και 150 χρόνια στην πόλη μας.
Υπάρχει επίσης σε εξέλιξη μία εργολαβία που αφορά τη διαμόρφωση με χλοοτάπητα στα γήπεδα του Σολωμού και της αρχαίας Κορίνθου. Και ολοκληρώνεται και η μελέτη για τα γήπεδα των Εξαμιλίων και της Ξυλοκέριζας.
«Η.Κ»: Πότε ολοκληρώνονται όλα αυτά τα έργα;
Δήμαρχος: Το μεγαλύτερο κομμάτι όλων αυτών μέχρι το καλοκαίρι του 2010, θα έχει ολοκληρωθεί. Πρέπει επίσης να αναφέρω ότι όλα αυτά τα έργα κατασκευάζονται με μελέτες που έγιναν από τις υπηρεσίες του Δήμου. Καταλαβαίνετε ότι όταν κάθε μελέτη έχει κόστος γύρω στο 10% της συνολικής αξίας του έργου, πόσα χρήματα, αλλά και χρόνο εξοικονομήσαμε. Η συνδρομή ιδιωτικών μελετητικών γραφείων ήταν πολύ μικρή. Μόνο για τις μελέτες θα είχαμε δώσει πάνω από δύο εκατομμύρια ευρώ. Με αυτό το νοικοκύρεμα λοιπόν και την εκ των ενόντων εργασία και όλα αυτά τα έργα βρίσκονται υπό εξέλιξη και τα ταμεία του Δήμου είναι γεμάτα. Βοήθησε και η συγκυρία που οι εργοληπτικές εταιρείες δίνουν μεγάλες εκπτώσεις.
ΤΟ ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΝΤΑΛΙΚΕΣ
«Η.Κ» : Παρά τη μη χορήγηση άδειας από σας, πέρασαν πριν από λίγες ημέρες πάλι, από το λιμάνι κάποια μεγάλα φορτηγά που δημιούργησαν στην πόλη κυκλοφοριακό κομφούζιο. Τι ακριβώς γίνεται με αυτό το θέμα;
Δήμαρχος: Ήταν νταλίκες που μετέφεραν φορτία και είχαν μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που επιτρέπεται από τον Κ.Ο.Κ. Δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 2,5 μέτρα μέγιστο πλάτος και μικτό βάρος τους 40 τόνους. Τα οχήματα πάνω από αυτές τις διαστάσεις λέγονται ειδικά οχήματα και θέλουν άδεια από το Δήμο για να διέλθουν από την πόλη.
Τέτοιου τύπου οχήματα ήταν αυτά που πέρασαν χθες και δημιούργησαν μεγάλο πρόβλημα. Επενέβη η αστυνομία και τα οδήγησε εκτός πόλης. Πιστεύω ότι οι Λιμενικές Αρχές φέρουν ακεραία την ευθύνη γι’ αυτό που δημιουργήθηκε και ενώ μου έχουν πει ότι δεν θα επιτρέψουν να γίνει κάτι τέτοιο και χθες αλλά και άλλες φορές έχουν επιτρέψει τη διέλευσή τους δημιουργώντας τέτοια φαινόμενα.
Εμείς θέλουμε να περιοριστεί αυτή η μεγάλη εμπορευματική κίνηση του λιμανιού και τα ασυνόδευτα φορτία που δημιουργούν αυτές τις καταστάσεις. Μόνιμη διεκδίκησή μας είναι να γίνει Δημοτικό Λιμενικό ταμείο. Αυτή τη στιγμή η πολιτική συγκυρία που υπάρχει δεν διευκολύνει μια τέτοια λύση.
«Η.Κ» : Αν τελικά δημιουργηθεί Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, για να λυθεί το πρόβλημα πρέπει να πάψει ή να περιοριστεί πολύ η διακίνηση των εμπορευμάτων. Αυτά τα εμπορεύματα τι θα γίνουν;
Δήμαρχος: Όπως εξυπηρετούνται δεκαετίες τώρα από άλλα λιμάνια της χώρας, έτσι θα εξυπηρετούνται από αυτά και τώρα. Εμείς θέλουμε τη λιμενολεκάνη να την έχουμε κατ’ εξοχήν για τουριστικά σκάφη. Είτε γιοτ, είτε κρουαζιερόπλοια. Η Κόρινθος έχει ένα λιμάνι το οποίο βρίσκεται στο κέντρο ενός δικτύου αρχαιολογικών σημείων. Σαν προορισμός τουριστικός η Κόρινθος είναι η καλύτερη. Κάποιοι άλλοι θέλουν να γίνει εδώ ένα μεγάλο εμπορευματικό λιμάνι.
«Η.Κ»: Το λιμάνι της Κορίνθου για να λειτουργήσει ως τουριστικός προορισμός πρέπει να διαφημιστεί κατάλληλα. Έχετε κάνει κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση;
Δήμαρχος: Η Κόρινθος δεν είναι έτοιμη να δεχτεί τέτοιον τουρισμό. Αν έρθει ένα γιοτ δεν θα βρει να δέσει. Το απαγορεύει το λιμεναρχείο. Έχουμε τέτοια προβλήματα. Επίσης ένα κρουαζιερόπλοιο μπορεί να δέσει αλλά θα έχει πολλά προβλήματα. Ένα από αυτά είναι η κακή νοοτροπία που υπάρχει να δίνεται προτεραιότητα από τις αρμόδιες Αρχές, ενώ δεν επιτρέπεται, στα εμπορικά πλοία. Επίσης υπάρχει η υποβάθμιση που έχει επιφέρει αυτή η εμπορική κίνηση στο λιμάνι της Κορίνθου. Υπάρχουν όμως και πρακτικά προβλήματα, όπως η απουσία λιμενικών εγκαταστάσεων. Δεν υπάρχει χώρος υποδοχής επιβατών κ.λπ.
«Η.Κ» : Και γιατί να αντιστέκεται το λιμεναρχείο στην τουριστική ανάπτυξη της Κορίνθου;
Δήμαρχος: Είναι θέμα γενικότερης πολιτικής. Αυτή τη στιγμή η πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης είναι να γίνει εδώ ένα μεγάλο εμπορικό λιμάνι. Πρέπει να υπάρξει μία άλλη πολιτική. Ο χωροταξικός σχεδιασμός το αναφέρει ξεκάθαρα. Θέλουν το λιμάνι της Κορίνθου για να εξυπηρετεί την εμπορευματική κίνηση της Αττικής.
«Η.Κ» : Όσον αφορά το ποσοστό συνεκμετάλλευσης που προτείνεται για το λιμάνι, τι θέση έχει ο Δήμος;
Δήμαρχος: Δεν μας αφορά καθόλου αυτό. Ούτε το 45%, ούτε το 55%. Εμάς μας αφορά άμεσα να αλλάξει ο χωροταξικός σχεδιασμός. Αν γίνει αυτό ας είναι η εκμετάλλευση του κράτους.
«Η.Κ»: Πως βλέπετε τις επερχόμενες εκλογές;
Δήμαρχος: Αυτό που, εμείς τις τοπικής αυτοδιοίκησης περιμένουμε, είναι μια άλλη πολιτική. Που θα διευκολύνει τη λειτουργία μας με την αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων και των πόρων. Οι δικές μου πολιτικές θέσεις είναι γνωστές και πιστεύω ότι το ΠΑΣΟΚ έχει αποδείξει ιστορικά ότι έχει περισσότερα Αυτοδιοικητικά χαρακτηριστικά από ότι η Νέα Δημοκρατία. Έχει συνδεθεί το όνομά του με μεγάλες αλλαγές στο χώρο μας, όπως η δημιουργία των Καποδιστριακών Δήμων, ένα σύστημα που αν και βρήκε την αντίδραση του νυν κυβερνώντος κόμματος, διατηρήθηκε αφού επέδειξε στην πράξη ότι λειτουργεί καλύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Πιστεύω ότι είναι επιβεβλημένη μία αλλαγή στη χώρα αυτή τη στιγμή.
«ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΓΙΑ
ΤΟΝ ΔΕΜΑΤΟΠΟΙΗΤΗ»
«Η.Κ» : Είχατε μία συνάντηση την προηγούμενη εβδομάδα για τον δεματοποιητή στην Περιφέρεια. Που βρίσκεται αυτό το θέμα;
Δήμαρχος: Υπήρξε ένας σχεδιασμός το προηγούμενο διάστημα με ευθύνη του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Πελοποννήσου. Τον στηρίζω αυτό το σχεδιασμό. Βέβαια λόγω των εκλογών, έχει «παγώσει». Ελπίζω μετά τις εκλογές να συνεχίσουμε για το δεματοποιητή που είναι το πρώτο βήμα το οποίο θα μας βοηθήσει να αποφύγουμε μεγάλα πρόστιμα από την Ε.Ε. αλλά και να προχωρήσουμε στην οριστική λύση διαχείρισης των απορριμμάτων με ένα ή περισσότερα εργοστάσια ολοκληρωμένης διαχείρισης. Οι ανακοινώσεις του Περιφερειάρχη θα έπρεπε να γίνουν ημερολογιακά λίγο μετά τις εκλογές. Λόγω των εκλογών όμως θα αργήσουμε λίγο.
«Η.Κ»: Η «Κίνηση Πολιτών» είναι κατά της κατασκευής του υπόγειου πάρκινγκ, γιατί, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει ότι θα καταστραφεί το πράσινο. Τι έχετε να μας πείτε γι’ αυτό;
Δήμαρχος: Κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης και η «Κίνηση Πολιτών» και ο κος Γιώτης και όσοι φώναζαν απομονώθηκαν και από την κοινωνία και από το Δημοτικό Συμβούλιο που ψήφισε υπέρ της κατασκευής του με συντριπτική πλειοψηφία. Ψήφισε και η δική μας δημοτική παράταξη υπέρ, αλλά και η παράταξη που κυβερνούσε πριν από μας το Δήμο. Όλα τους τα επιχειρήματα κατερρίφθησαν. Το πράσινο είναι περισσότερο σε έκταση και θα είναι υψηλό. Θα μπορέσουμε να φυτέψουμε και ψηλά δέντρα. Απαντήθηκε επίσης το θέμα που έχει να κάνει με το κυκλοφοριακό στο κέντρο της Κορίνθου. Θα κατασκευαστεί έτσι το πάρκινγκ που θα λύσει προβλήματα. Επίσης ένα μεγάλο έργο είναι η νέα διάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών. Νέες γραμμές έχουν γίνει και έχουν ενισχυθεί οι ήδη υπάρχουσες.
«Η ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ
ΠΟΥ ΘΑ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟ ΤΟ
ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ»
Ολοκληρώνοντας την συνέντευξη ρωτήσαμε τον Δήμαρχο Κορινθίων για ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της παραλιακής Κορινθίας: την διάβρωση των ακτών . Συγκεκριμμένα τον ρωτήσαμε , τι κάνει ο Δήμος Κορινθίων για το πρόβλημα αυτό;
Δήμαρχος: Το πρόβλημα υπάρχει και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά με μία μελέτη που θα αφορά όλο το παραλιακό μέτωπο. Από το Λουτράκι μέχρι τα «Μαύρα Λιθάρια». Έχει αποδειχτεί ότι αποσπασματικές βελτιώσεις, απλά μεταθέτουν το πρόβλημα στη γειτονική περιοχή. Και η Κόρινθος είναι θύμα τέτοιων μεμονωμένων παρεμβάσεων που έρχονται από τα Δυτικά και πραγματοποιούν άλλοι δήμοι».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου