Με διαφορετική ψυχολογία αλλά με κοινή διαπίστωση ότι χρειάζεται αγώνας για να πετύχεις το καλύτερο, οι πρόεδροι των Εμπορικών Συλλόγων Κορίνθου και Λουτρακίου, Δήμος Λάσκας και Γιώργος Μαρίνης, αντίστοιχα, μίλησαν στην «Η.Κ» για την κατάσταση στην αγορά σήμερα και εξέφρασαν τις δικές τους απόψεις για το τι πρέπει να γίνει.
Ο κος Λάσκας έκανε λόγο κυρίως για μια ψυχολογική αντίδραση στα όσα λέγονται για την οικονομική κρίση λέγοντας χαρακτηριστικά πως τα Αθηναϊκά ΜΜΕ και κυρίως τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια έχουν επηρεάσει τους καταναλωτές και πως: «η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μπορέσουμε να δώσουμε στον καταναλωτή να καταλάβει ότι δεν άλλαξε τίποτα , σχετικά με το τι γινόταν πριν δυο μήνες και τώρα».
Ο κος Μαρίνης από την πλευρά του εμφανίστηκε περισσότερο απογοητευμένος από την σημερινή εικόνα της αγοράς, λέγοντας με νόημα πως «είμαστε υπό το μηδέν.» ενώ δεν παρέλειψε να κάνει συσχετισμό της ατονίας στην αγορά του Λουτρακίου με το ότι (μέχρι την Τετάρτη το πρωϊ) δεν έχει γίνει ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός της πόλης, ενώ μίλησε και για κάποια έργα που υλοποιούνται αυτήν την στιγμή και δυσχεραίνουν την κίνηση στην είσοδο της πόλης. Ωστόσο και αυτός απέδωσε την ακινησία στην τοπική αγορά και στην πληροφόρηση των Μ.Μ.Ε, που πανικοβάλλουν, όπως είπε τον κόσμο με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Οι κ.κ Λάσκας και Μαρίνης μας είπαν:
ΔΗΜΟΣ ΛΑΣΚΑΣ:
« Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΟΥΜΕ,
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΓΟΡΑ»
« Η οικονομική κρίση , όπως την εννοούμε, λογικά δεν έπρεπε να επηρεάσει καμία αγορά . Δυστυχώς όμως , από ψυχολογικούς λόγους πρώτα, έχει επηρεάσει πάρα πολύ τον καταναλωτή. Και αυτή είναι η προσπάθεια που κάνουμε: να μπορέσουμε να δώσουμε στον καταναλωτή να καταλάβει ότι δεν άλλαξε τίποτα για αυτόν σχετικά με το τι γινόταν πριν δυο μήνες με το τώρα .
Απλώς νομίζω , βασικό ρόλο έχουν παίξει τα μέσα ενημέρωσης , και δεν εννοώ τα τοπικά μέσα ενημέρωσης..
Εννοώ τα Αθηναϊκά μέσα και κυρίως τα μεγάλα κανάλια που όλη την ημέρα μιλάνε για κρίση , για «μαύρο» 2009. Ακόμα δεν έχουμε μπει στην κρίση , που σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε άνθρωπος άρχισε να φοβάται και να σκέπτεται να κάνει και τις απαραίτητες αγορές.
Άκουσα στην συγκέντρωση που είχε κάνει το Επιμελητήριο για την οικονομική κρίση να λένε ότι μειώθηκε κατά 50% , η αγορά του ψωμιού. …, Δεν νομίζω ότι σταματώντας να παίρνεις ψωμί , λύνεις την οικονομική κρίση.»
Ερωτηθείς για το τι θα κάνουν ως Εμπορικός Σύλλογος για να ανατρέψουν, αν και όσο γίνεται, αυτήν την εικόνα στην τοπική αγορά, ιδίως τώρα που έρχονται Χριστούγεννα, μας είπε:
«Ειδικά τώρα στις Χριστουγεννιάτικες ημέρες που έρχονται, προσπαθούμε σε συνεργασία και με τον δήμο να γίνουν διάφορες εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα , ώστε να μπορέσουμε να αλλάξουμε και την ψυχολογία και των καταναλωτών και εμάς των ίδιων .»
Αναφερόμενος με περισσότερες λεπτομέρειες για αυτό μας είπε:
«Θα γίνουν κάποιες εκδηλώσεις αλλά ακόμη δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Μάλλον θα γίνονται επί ένα δεκαήμερο συνέχεια εκδηλώσεις, δηλαδή από τις 20 μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου κάθε μέρα μέσα στην Κόρινθο στην πλατεία και μέσα στο εμπορικό κέντρο.
Αυτές οι εκδηλώσεις έχουνε σκοπό να φέρουν και πέρα από την Κόρινθο κόσμο , να δώσουμε μια άλλη διάσταση, να καταλάβει ο κόσμος ότι είναι μέρες Χριστουγεννιάτικες , είναι μέρες που όλοι θέλουμε το δωράκι , όλοι θέλουμε την διαφορετικότητα και να προσπαθήσουμε να ξεφύγουμε από αυτή την κρίση που περνάμε .»
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΗΣ:
«Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΕΙΝΑΙ
ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ, ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ.»
Από την μεριά του ο πρόεδρος εμπορικού συλλόγου Λουτρακίου για το τι περιμένουν από τα Χριστούγεννα οι έμποροι και οι καταστηματάρχες αλλά και για την σημερινή κατάσταση μας είπε τα εξής :
«Η εμπορική κίνηση στο Λουτράκι είναι ανύπαρκτη, δεν υπάρχει εμπορική κίνηση αυτήν την στιγμή , είμαστε υπό το μηδέν. Όλη η Ελλάδα περιμένει , όλος ο εμπορικός κόσμος περιμένει κάτι να γίνει, να «έρθει» κάτι τις ημέρες των Χριστουγέννων αλλά δυστυχώς αυτή την στιγμή υπάρχει τεράστιο έλλειμμα, διότι εμείς εδώ στο Λουτράκι πάμε σε ρυθμούς πιο αργούς.»
Και εξηγώντας τι εννοεί είπε:
«Η Δημοτική Αρχή ακόμα (Τετάρτη πρωί) δεν έχει εγκαταστήσει τον Χριστουγεννιάτικο στολισμό της πόλης , που θα έπρεπε ήδη να ήταν έτοιμος και η πόλη να είναι φωταγωγημένη και όπως καταλαβαίνετε αυτό δημιουργεί ένα επιπρόσθετο πρόβλημα , το οποίο βέβαια δεν ξέρουμε πώς θα το αντιμετωπίσουμε.»
Ερωτηθείς που αποδίδει , πέρα από την οικονομική κρίση, αυτήν την κίνηση, «υπό το μηδέν» όπως την χαρακτήρισε, μας είπε:
« Καταρχήν στην είσοδο της πόλης γίνονται κάποια έργα , τα οποία δεν έχουμε καταλάβει γιατί γίνονται , δηλαδή γίνεται η αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα στο καινούργιο δρόμο που παραδόθηκε πριν ένα χρόνο.
Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία και μπορεί να είναι και αιτία ατυχημάτων.
Είναι ένα πρόβλημα για το οποίο ακόμα δεν έχουμε πάρει απάντηση, κανένας δεν μας λέει γιατί γίνεται αυτή η αντικατάσταση. Και αναρωτιόμαστε: για την ποιότητα ή τι είναι αυτό που μας έκανε να αλλάζουμε τον τάπητα στην κεντρική είσοδο της πόλης ;
Ο στολισμός της πόλης θα έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί .
Η δημιουργία κάποιων events , κάποιων happening , κάποιες εκδηλώσεις θα μπορούσαν να είχαν γίνει στην πόλη του Λουτρακίου ή να εγκατασταθούνε κάποιες υποδομές όπως παγοδρόμια , carrousel ή κάτι άλλο τέλος πάντων που να προσελκύσει κόσμο επιτέλους στο Λουτράκι. Έχουμε χάσει πια και τους επισκέπτες. Δηλαδή κινδυνεύουμε αυτή την στιγμή να «εγκλωβιστούμε» μέσα στην πόλη μας , με τους δημότες μόνο και τίποτα άλλο.
Σταμάτησαν πλέον να επισκέπτονται την πόλη του Λουτρακίου για κάποιους λόγους».
Αναφερόμενος δε στο πόσο επηρεάζεται ο καταναλωτής από τα όσα αναφέρουν τα ΜΜΕ για την έλλειψη ρευστότητας μας είπε:
«Υπάρχει αυτή την στιγμή αυτός ο «πόλεμος» που γίνονται με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης , που έχουνε πανικοβάλλει τον κόσμο ότι έρχεται η «καταστροφή του κόσμου».
Όλα αυτά δημιουργούν αρνητικό κλίμα για τον εμπορικό κόσμο της πόλης και καταλαβαίνετε ότι εμείς το δεχόμαστε πρώτοι από όλους τους άλλους .»
Ο κος Λάσκας έκανε λόγο κυρίως για μια ψυχολογική αντίδραση στα όσα λέγονται για την οικονομική κρίση λέγοντας χαρακτηριστικά πως τα Αθηναϊκά ΜΜΕ και κυρίως τα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια έχουν επηρεάσει τους καταναλωτές και πως: «η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μπορέσουμε να δώσουμε στον καταναλωτή να καταλάβει ότι δεν άλλαξε τίποτα , σχετικά με το τι γινόταν πριν δυο μήνες και τώρα».
Ο κος Μαρίνης από την πλευρά του εμφανίστηκε περισσότερο απογοητευμένος από την σημερινή εικόνα της αγοράς, λέγοντας με νόημα πως «είμαστε υπό το μηδέν.» ενώ δεν παρέλειψε να κάνει συσχετισμό της ατονίας στην αγορά του Λουτρακίου με το ότι (μέχρι την Τετάρτη το πρωϊ) δεν έχει γίνει ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός της πόλης, ενώ μίλησε και για κάποια έργα που υλοποιούνται αυτήν την στιγμή και δυσχεραίνουν την κίνηση στην είσοδο της πόλης. Ωστόσο και αυτός απέδωσε την ακινησία στην τοπική αγορά και στην πληροφόρηση των Μ.Μ.Ε, που πανικοβάλλουν, όπως είπε τον κόσμο με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Οι κ.κ Λάσκας και Μαρίνης μας είπαν:
ΔΗΜΟΣ ΛΑΣΚΑΣ:
« Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΟΥΜΕ,
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΓΟΡΑ»
« Η οικονομική κρίση , όπως την εννοούμε, λογικά δεν έπρεπε να επηρεάσει καμία αγορά . Δυστυχώς όμως , από ψυχολογικούς λόγους πρώτα, έχει επηρεάσει πάρα πολύ τον καταναλωτή. Και αυτή είναι η προσπάθεια που κάνουμε: να μπορέσουμε να δώσουμε στον καταναλωτή να καταλάβει ότι δεν άλλαξε τίποτα για αυτόν σχετικά με το τι γινόταν πριν δυο μήνες με το τώρα .
Απλώς νομίζω , βασικό ρόλο έχουν παίξει τα μέσα ενημέρωσης , και δεν εννοώ τα τοπικά μέσα ενημέρωσης..
Εννοώ τα Αθηναϊκά μέσα και κυρίως τα μεγάλα κανάλια που όλη την ημέρα μιλάνε για κρίση , για «μαύρο» 2009. Ακόμα δεν έχουμε μπει στην κρίση , που σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε άνθρωπος άρχισε να φοβάται και να σκέπτεται να κάνει και τις απαραίτητες αγορές.
Άκουσα στην συγκέντρωση που είχε κάνει το Επιμελητήριο για την οικονομική κρίση να λένε ότι μειώθηκε κατά 50% , η αγορά του ψωμιού. …, Δεν νομίζω ότι σταματώντας να παίρνεις ψωμί , λύνεις την οικονομική κρίση.»
Ερωτηθείς για το τι θα κάνουν ως Εμπορικός Σύλλογος για να ανατρέψουν, αν και όσο γίνεται, αυτήν την εικόνα στην τοπική αγορά, ιδίως τώρα που έρχονται Χριστούγεννα, μας είπε:
«Ειδικά τώρα στις Χριστουγεννιάτικες ημέρες που έρχονται, προσπαθούμε σε συνεργασία και με τον δήμο να γίνουν διάφορες εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα , ώστε να μπορέσουμε να αλλάξουμε και την ψυχολογία και των καταναλωτών και εμάς των ίδιων .»
Αναφερόμενος με περισσότερες λεπτομέρειες για αυτό μας είπε:
«Θα γίνουν κάποιες εκδηλώσεις αλλά ακόμη δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Μάλλον θα γίνονται επί ένα δεκαήμερο συνέχεια εκδηλώσεις, δηλαδή από τις 20 μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου κάθε μέρα μέσα στην Κόρινθο στην πλατεία και μέσα στο εμπορικό κέντρο.
Αυτές οι εκδηλώσεις έχουνε σκοπό να φέρουν και πέρα από την Κόρινθο κόσμο , να δώσουμε μια άλλη διάσταση, να καταλάβει ο κόσμος ότι είναι μέρες Χριστουγεννιάτικες , είναι μέρες που όλοι θέλουμε το δωράκι , όλοι θέλουμε την διαφορετικότητα και να προσπαθήσουμε να ξεφύγουμε από αυτή την κρίση που περνάμε .»
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΗΣ:
«Η ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΕΙΝΑΙ
ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ, ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ.»
Από την μεριά του ο πρόεδρος εμπορικού συλλόγου Λουτρακίου για το τι περιμένουν από τα Χριστούγεννα οι έμποροι και οι καταστηματάρχες αλλά και για την σημερινή κατάσταση μας είπε τα εξής :
«Η εμπορική κίνηση στο Λουτράκι είναι ανύπαρκτη, δεν υπάρχει εμπορική κίνηση αυτήν την στιγμή , είμαστε υπό το μηδέν. Όλη η Ελλάδα περιμένει , όλος ο εμπορικός κόσμος περιμένει κάτι να γίνει, να «έρθει» κάτι τις ημέρες των Χριστουγέννων αλλά δυστυχώς αυτή την στιγμή υπάρχει τεράστιο έλλειμμα, διότι εμείς εδώ στο Λουτράκι πάμε σε ρυθμούς πιο αργούς.»
Και εξηγώντας τι εννοεί είπε:
«Η Δημοτική Αρχή ακόμα (Τετάρτη πρωί) δεν έχει εγκαταστήσει τον Χριστουγεννιάτικο στολισμό της πόλης , που θα έπρεπε ήδη να ήταν έτοιμος και η πόλη να είναι φωταγωγημένη και όπως καταλαβαίνετε αυτό δημιουργεί ένα επιπρόσθετο πρόβλημα , το οποίο βέβαια δεν ξέρουμε πώς θα το αντιμετωπίσουμε.»
Ερωτηθείς που αποδίδει , πέρα από την οικονομική κρίση, αυτήν την κίνηση, «υπό το μηδέν» όπως την χαρακτήρισε, μας είπε:
« Καταρχήν στην είσοδο της πόλης γίνονται κάποια έργα , τα οποία δεν έχουμε καταλάβει γιατί γίνονται , δηλαδή γίνεται η αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα στο καινούργιο δρόμο που παραδόθηκε πριν ένα χρόνο.
Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στην κυκλοφορία και μπορεί να είναι και αιτία ατυχημάτων.
Είναι ένα πρόβλημα για το οποίο ακόμα δεν έχουμε πάρει απάντηση, κανένας δεν μας λέει γιατί γίνεται αυτή η αντικατάσταση. Και αναρωτιόμαστε: για την ποιότητα ή τι είναι αυτό που μας έκανε να αλλάζουμε τον τάπητα στην κεντρική είσοδο της πόλης ;
Ο στολισμός της πόλης θα έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί .
Η δημιουργία κάποιων events , κάποιων happening , κάποιες εκδηλώσεις θα μπορούσαν να είχαν γίνει στην πόλη του Λουτρακίου ή να εγκατασταθούνε κάποιες υποδομές όπως παγοδρόμια , carrousel ή κάτι άλλο τέλος πάντων που να προσελκύσει κόσμο επιτέλους στο Λουτράκι. Έχουμε χάσει πια και τους επισκέπτες. Δηλαδή κινδυνεύουμε αυτή την στιγμή να «εγκλωβιστούμε» μέσα στην πόλη μας , με τους δημότες μόνο και τίποτα άλλο.
Σταμάτησαν πλέον να επισκέπτονται την πόλη του Λουτρακίου για κάποιους λόγους».
Αναφερόμενος δε στο πόσο επηρεάζεται ο καταναλωτής από τα όσα αναφέρουν τα ΜΜΕ για την έλλειψη ρευστότητας μας είπε:
«Υπάρχει αυτή την στιγμή αυτός ο «πόλεμος» που γίνονται με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης , που έχουνε πανικοβάλλει τον κόσμο ότι έρχεται η «καταστροφή του κόσμου».
Όλα αυτά δημιουργούν αρνητικό κλίμα για τον εμπορικό κόσμο της πόλης και καταλαβαίνετε ότι εμείς το δεχόμαστε πρώτοι από όλους τους άλλους .»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου