Συνεδρίασε όπως είχε προγραμματιστεί το Δημοτικό Συμβούλιο Κορινθίων προχθές το απόγευμα στις 6 στο Δημοτικό Κατάστημα. Τα θέματα της συνεδρίασης , όπως είχαν ανακοινωθεί ήταν:
1.Κινητοποιήσεις για την ορθολογική λειτουργία του λιμανιού και την έναρξη λειτουργίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
2.Αποδοχή χρηματοδότησης 1.000.000 ευρώ από ΘΗΣΕΑ για το έργο «Πνευματικό Κέντρο Εξαμιλίων» και τροποποίηση του Δημοτικού Προϋπολογισμού.
3.Αποδοχή χρηματοδότησης 1.761.512,63 ευρώ από ΘΗΣΕΑ για το έργο «Δίκτυο συλλογής και απορροής ακαθάρτων περιοχής Μπαθαρίστρα Κορίνθου » και τροποποίηση του Δημοτικού Προϋπολογισμού.
4.Αποδοχή χρηματοδότησης 300.000 ευρώ από ΘΗΣΕΑ για το έργο «Δίκτυο συλλογής και απορροής ομβρίων Δ.Δ. Αρχαίας Κορίνθου » και τροποποίηση του Δημοτικού Προϋπολογισμού.
5.Αποδοχή χρηματοδότησης 619.620,76 ευρώ από ΘΗΣΕΑ για το έργο «Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης Δ.Δ Αρχαίας Κορίνθου » και τροποποίηση του Δημοτικού προϋπολογισμού.
6.Αποδοχή χρηματοδότησης 62.500 ευρώ από το πρόγραμμα Θησέας για Υποδομές Πρόσβασης ΑΜΕΑ στις παραλίες του Δήμου Κορινθίων.
7.Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ελληνικής Αστυνομίας και Δημοτικής Αστυνομίας .
8.Έγκριση της 49/30-12-2008 απόφασης Διοικητικού Συμβουλίου Πνευματικού Κέντρου για επιχορήγηση διοργάνωσης 2ου Αποκριάτικου καρναβαλιού
9.Έγκριση λειτουργίας του προγράμματος ψυχαγωγίας και κοινωνικής ενσωμάτωσης για άτομα με αναπηρίες « Έξω Μαζί»
10.Αποκριάτικες εκδηλώσεις την Καθαρά Δευτέρα στην Ανάληψη Εξαμιλίων
11.Αίτημα του Κορινθιακού Θεάτρου Βασίλη Ρώτα , για συνδιοργάνωση Σεμιναρίου Θεατρικής Παιδείας
12.Αίτηση Πνευματικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Νέων Συνοικισμού Κορίνθου , για συνδιοργάνωση θεατρικής παράστασης
13.Μετατόπιση περιπτέρου Φωτεινής Πέρρα ( Πατρών 132)
14.Έγκριση προϋπολογισμού ΚΑΠΗ Δήμου Κορινθίων , έτους 2009.
15.Έγκριση προϋπολογισμού Γ΄ ΚΑΠΗ Τ.Δ Αρχαίας Κορίνθου , έτους 2009
16.Έγκριση προϋπολογισμού Ε’ ΚΑΠΗ Τ.Δ Ξυλοκέριζας , έτους 2009
17.Έγκριση προϋπολογισμού Φιλαρμονικής , έτους 2009
18.Έγκριση προϋπολογισμού Αναπτυξιακής και Κατασκευαστικής Δημοτικής Επιχείρησης , έτους 2009.
19.Επιχορηγήσεις πολιτιστικών συλλόγων
20.Τροποποίηση Τεχνικού Προγράμματος και Δημοτικού Προϋπολογισμού
21.Αίτηση Καλλιόπης Χαραλαμπίδου , για αποτίμηση πεζοδρομίου επί της οδού Εθν. Ανεξαρτησίας 45
22.Διαγραφή ποσών από βεβαιωτικούς καταλόγους.
ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΕΚ ΝΕΟΥ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ
Το πρώτο από τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν το αν θα γίνουν τελικά κινητοποιήσεις για το θέμα του λιμανιού και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Ο Δήμαρχος Αλέξανδρος Πνευματικός ανέφερε πως οι κινητοποιήσεις θα ξεκινήσουν μετά από ένα μήνα, με πρώτο το συμβολικό κλείσιμο του λιμανιού για κάποιες ώρες και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εξελίξεις κι αν δεν υπάρξει καμία ανταπόκριση, θα αποφασιστεί ενδεχόμενη κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Ουσιαστικά έκανε λόγο για προειδοποιητικές κινητοποιήσεις .
Αναλυτικά οΔήμαρχος δήλωσε σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες σκοπεύει να προβεί ο Δήμος από δω και πέρα:
«Το θέμα έχει εξαντληθεί και έχει γίνει γνωστό σε όλες τις Κορίνθιες και σε όλους τους Κορίνθιους. Βέβαια, το τελευταίο διάστημα γίνεται μια προσπάθεια να διαστρεβλωθούν οι απόψεις οι δικές μου και της πλειοψηφίας. Φαίνεται να συμφωνώ στην τελική πρόταση όπως διαμορφώθηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ενώ δεν είχα καν τον χρόνο να παρευρεθώ. Η δική μας θέση ήταν και παραμένει μία και θα είναι το πρώτο θέμα στο διοικητικό πλαίσιο που θα μπει όσον αφορά τις κινητοποιήσεις. Ίδρυση και λειτουργία ουσιαστική του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Αυτό προϋποθέτει να γίνει μια πράξη: η απόδοση της κινητής και ακίνητης περιουσίας ή ενός μέρους της του Κρατικού Λιμενικού Ταμείου. Αλλιώς, δεν έχει κανένα νόημα να συγκαλέσω εγώ το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, να πάρουμε κι αποφάσεις, να φτιάξουμε προϋπολογισμό και μετά να πρέπει να αρχίζουμε να εισπράξουμε από τα λιμενικά τέλη, ποιος θα δώσει χρήματα στο δημοτικό λιμενικό ταμείο, ποιος θα δώσει τον τραπεζικό λογαριασμό, ποιος θα δώσει γραφεία, εγκαταστάσεις, χερσαία ζώνη του λιμανιού. Αυτό για να γίνει πρέπει να υπάρξει μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων, κινητών και ακινήτων, που έχει το δημοτικό λιμενικό ταμείο (…)
Δεύτερο θέμα είναι η μείωση, άμεσα, της χερσαίας ζώνης του λιμανιού.
Τρίτο θέμα η απόδοση κατά κυριότητα των μπαζωμάτων του Αγίου Νικολάου. Τέταρτο θέμα ο έλεγχος όσον αφορά τις νταλίκες που μπαίνουν και βγαίνουν στο λιμάνι της Κορίνθου (…)
Πρέπει επίσης να ενισχυθούν οι λιμενικές δυνάμεις που υπάρχουν στο λιμάνι της Κορίνθου. Δεν μπορεί να είναι δύο μόνο υπάλληλοι, οι οποίοι είναι στα γραφεία. Έλεγχος της λαθρομετανάστευσης στο λιμάνι αλλά και έλεγχος στην πόλη της Κορίνθου, εκεί που μένουν τα βράδια και κυκλοφορούν, με χαρτιά ή χωρίς χαρτιά. Εγώ θα ήμουν ο τελευταίος που θα ήθελα να προκαλέσω ρατσιστικά ένστικτα σε κάποιους, αλλά δεν μπορεί να καταλύεται έτσι η τάξη σε μια πόλη. Τέλος, θα πρέπει κάποιοι να πάρουν πρωτοβουλία για να ξεκινήσει το έργο της κατασκευής χερσαίων εγκαταστάσεων. Αυτό μπορεί να γίνει άμεσα, να κατασκευαστούν αυτές οι εγκαταστάσεις, που θα σηματοδοτούν πρώτον την αλλαγή πορείας του λιμανιού. Όσο δεν υπάρχουν αυτές οι χερσαίες εγκαταστάσεις, το λιμάνι θα αναπτύσσεται μονοσήμαντα. Αυτές οι εγκαταστάσεις θα δώσουν τη δυνατότητα στο οποιοδήποτε Δ.Σ. να εγγυηθεί και να βρει και επιβατική κίνηση για το λιμάνι και κυρίως τουριστική (...) Τα λεφτά υπάρχουν, πρέπει να υπάρξει πολιτική βούληση, κατεύθυνση και να έχουμε γρήγορα αυτές τις ανακοινώσεις (…)»
Σημείωσε ακόμη :
«Να πάρουμε μια ιστορική απόφαση, να εξουσιοδοτηθεί ο Δήμαρχος για τον συντονισμό αυτών των κινητοποιήσεων που δε θα ξεκινήσουν σε χρονικό όριο λιγότερο από τον έναν μήνα. Αν σε ένα μήνα υπάρξουν εξελίξεις εμείς θα τις χαιρετίσουμε, θα φέρουμε το θέμα πάλι στο Δ.Σ. για να παρθούν καινούριες αποφάσεις.»
Να σημειωθεί πως την πρόταση του κου Πνευματικού αποδέχθηκε η μειοψηφία πλην της παράταξης του κου Λουζιώτη.
«ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ
ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΒΙΩΣΙΜΟ»
ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ
ΚΟΡΙΝΘΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Το σχέδιο Παπαληγούρα ωστόσο για σύσταση Α.Ε με ποσοστό 45% στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και 55% στην κεντρική κυβέρνηση έχει τα δικά του επιχειρήματα με τελική διαπίστωση πως είναι το μοναδικό βιώσιμο για την ανάπτυξη της Κορίνθου, όπως έχει αναφερθεί εκτενώς και από τον Γ.Γ Λιμένος και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου κο Γιώργο Βλάχο, ο οποίος παρέστη στις συνεδριάσεις του Ν.Σ που πραγματοποιήθηκαν για το θέμα αυτό πριν από λίγες ημέρες.
«Η Κόρινθος πρέπει να διαλέξει αν θέλει τον δρόμο της ανάπτυξης ή τον δρόμο της υποβάθμισης» είχε ειπωθεί τότε χαρακτηριστικά ενώ είχε τονιστεί προς όλες τις πλευρές πως «το σχέδιο – Παπαληγούρα για την αξιοποίηση του Λιμανιού της Κορίνθου είναι και το μοναδικό βιώσιμο αφού έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.»
Επίσης είχε τονιστεί πως υπάρχουν μελέτες τόσο για την κατασκευή προβλήτας μήκους 200 μέτρων, ενώ παράλληλα δίδεται η δυνατότητα «στρίβοντας» Ανατολικά να κατασκευασθεί μαρίνα για σκάφη αναψυχής.
Ένα ακόμη σημείο που είχε τονιστεί ήταν πως ο χαρακτήρας των χρήσεων του λιμένα της Κορίνθου θα είναι κατά προτεραιότητα τουριστικός- επιβατικός και στη συνέχεια εμπορικός. Επίσης πως «Το ολοκληρωμένο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) θα διασφαλίζει την χωροταξική οργάνωση του λιμένα, τις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές και τα προτεινόμενα λιμενικά έργα, την συμβατότητα των χρήσεων, την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα και την αρμονική συνύπαρξή του με τον όμορο αστικό ιστό.
Δεν πρόκειται να επεκταθούν τα όρια της χερσαίας ζώνης λιμένα. Αντιθέτως, αυτή θα περιορισθεί στις αναγκαίες λιμενικές χρήσεις.
Ουδεμία πρόθεση υπάρχει για την σύνδεση του λιμένα με την σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ.
Ουδεμία πρόθεση υπάρχει, ούτε και συντρέχουν συνθήκες, για τη δημιουργία σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ή ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων πλησίον και στους χώρους του λιμένα Κορίνθου.
Τα μπαζώματα πλησίον του Ναού του Αγίου Νικολάου, δεν συνδέονται με την λιμενική πολιτική και την δημιουργία μαρίνας και από πλευράς ΥΕΝΑΝΠ δεν υπάρχει αντίρρηση να διατεθούν κατά την κρίση του Δήμου Κορινθίων.
Ουδεμία πρόθεση υπάρχει, ούτε και συντρέχουν προϋποθέσεις, για την παραχώρηση του λιμένα σε ιδιώτες. Άλλωστε η σύνθεση των μελών του Δ.Σ. της Α.Ε. που προτείνεται να συσταθεί, λειτουργεί αποτρεπτικά προς τούτο.
Η κατασκευή νέου προβλήτα μήκους 200 μέτρων ανταποκρίνεται στις στοιχειώδεις ανάγκες των σύγχρονων μεγεθών των τουριστικών και επιβατηγών πλοίων.
Η κατασκευή χερσαίων υποδομών στον λιμένα θα εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνον τους επιβάτες και τουρίστες και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με το Μaster Plan.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί σε συνεργασία με τις τοπικές Αρχές και τους αρμόδιους κρατικούς φορείς.»
Όσον αφορά τον τρόπο εξασφάλισης των χρημάτων:
«Το Χρηματοδοτικό Πρωτόκολλο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προβλέπει δέσμευση ποσού 3 δις € για κατασκευή έργων, έχει ήδη ενεργοποιηθεί με δάνεια προς τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης και προσφέρεται η δυνατότητα αξιοποιήσεώς του προς όλους τους λιμένες που εντάσσονται στην Εθνική Λιμενική Πολιτική, μεταξύ των οποίων θα είναι και το λιμάνι της Κορίνθου, ο φορέας του οποίου δηλ. η Ανώνυμη Εταιρεία που προτείνουμε να ιδρυθεί, θα υποβάλει την σχετική αίτηση.»
Τα πλεονεκτήματα του σχεδίου που προτείνει ο Κορίνθιος Υπουργός φαίνεται να είναι αρκετά αφού εξασφαλίζουν πρώτα από όλα χρήματα για την ευόδωσή του.
Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι κίνητρο για αυτό το σχέδιο είναι η αγάπη του κου Παπαληγούρα για τον τόπο καταγωγής του και η επιθυμία που έχει να τον βλέπει να προοδεύει και να αναπτύσσεται.
1.Κινητοποιήσεις για την ορθολογική λειτουργία του λιμανιού και την έναρξη λειτουργίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
2.Αποδοχή χρηματοδότησης 1.000.000 ευρώ από ΘΗΣΕΑ για το έργο «Πνευματικό Κέντρο Εξαμιλίων» και τροποποίηση του Δημοτικού Προϋπολογισμού.
3.Αποδοχή χρηματοδότησης 1.761.512,63 ευρώ από ΘΗΣΕΑ για το έργο «Δίκτυο συλλογής και απορροής ακαθάρτων περιοχής Μπαθαρίστρα Κορίνθου » και τροποποίηση του Δημοτικού Προϋπολογισμού.
4.Αποδοχή χρηματοδότησης 300.000 ευρώ από ΘΗΣΕΑ για το έργο «Δίκτυο συλλογής και απορροής ομβρίων Δ.Δ. Αρχαίας Κορίνθου » και τροποποίηση του Δημοτικού Προϋπολογισμού.
5.Αποδοχή χρηματοδότησης 619.620,76 ευρώ από ΘΗΣΕΑ για το έργο «Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης Δ.Δ Αρχαίας Κορίνθου » και τροποποίηση του Δημοτικού προϋπολογισμού.
6.Αποδοχή χρηματοδότησης 62.500 ευρώ από το πρόγραμμα Θησέας για Υποδομές Πρόσβασης ΑΜΕΑ στις παραλίες του Δήμου Κορινθίων.
7.Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ελληνικής Αστυνομίας και Δημοτικής Αστυνομίας .
8.Έγκριση της 49/30-12-2008 απόφασης Διοικητικού Συμβουλίου Πνευματικού Κέντρου για επιχορήγηση διοργάνωσης 2ου Αποκριάτικου καρναβαλιού
9.Έγκριση λειτουργίας του προγράμματος ψυχαγωγίας και κοινωνικής ενσωμάτωσης για άτομα με αναπηρίες « Έξω Μαζί»
10.Αποκριάτικες εκδηλώσεις την Καθαρά Δευτέρα στην Ανάληψη Εξαμιλίων
11.Αίτημα του Κορινθιακού Θεάτρου Βασίλη Ρώτα , για συνδιοργάνωση Σεμιναρίου Θεατρικής Παιδείας
12.Αίτηση Πνευματικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Νέων Συνοικισμού Κορίνθου , για συνδιοργάνωση θεατρικής παράστασης
13.Μετατόπιση περιπτέρου Φωτεινής Πέρρα ( Πατρών 132)
14.Έγκριση προϋπολογισμού ΚΑΠΗ Δήμου Κορινθίων , έτους 2009.
15.Έγκριση προϋπολογισμού Γ΄ ΚΑΠΗ Τ.Δ Αρχαίας Κορίνθου , έτους 2009
16.Έγκριση προϋπολογισμού Ε’ ΚΑΠΗ Τ.Δ Ξυλοκέριζας , έτους 2009
17.Έγκριση προϋπολογισμού Φιλαρμονικής , έτους 2009
18.Έγκριση προϋπολογισμού Αναπτυξιακής και Κατασκευαστικής Δημοτικής Επιχείρησης , έτους 2009.
19.Επιχορηγήσεις πολιτιστικών συλλόγων
20.Τροποποίηση Τεχνικού Προγράμματος και Δημοτικού Προϋπολογισμού
21.Αίτηση Καλλιόπης Χαραλαμπίδου , για αποτίμηση πεζοδρομίου επί της οδού Εθν. Ανεξαρτησίας 45
22.Διαγραφή ποσών από βεβαιωτικούς καταλόγους.
ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΕΚ ΝΕΟΥ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ
Το πρώτο από τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν το αν θα γίνουν τελικά κινητοποιήσεις για το θέμα του λιμανιού και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Ο Δήμαρχος Αλέξανδρος Πνευματικός ανέφερε πως οι κινητοποιήσεις θα ξεκινήσουν μετά από ένα μήνα, με πρώτο το συμβολικό κλείσιμο του λιμανιού για κάποιες ώρες και στη συνέχεια, ανάλογα με τις εξελίξεις κι αν δεν υπάρξει καμία ανταπόκριση, θα αποφασιστεί ενδεχόμενη κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Ουσιαστικά έκανε λόγο για προειδοποιητικές κινητοποιήσεις .
Αναλυτικά οΔήμαρχος δήλωσε σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες σκοπεύει να προβεί ο Δήμος από δω και πέρα:
«Το θέμα έχει εξαντληθεί και έχει γίνει γνωστό σε όλες τις Κορίνθιες και σε όλους τους Κορίνθιους. Βέβαια, το τελευταίο διάστημα γίνεται μια προσπάθεια να διαστρεβλωθούν οι απόψεις οι δικές μου και της πλειοψηφίας. Φαίνεται να συμφωνώ στην τελική πρόταση όπως διαμορφώθηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ενώ δεν είχα καν τον χρόνο να παρευρεθώ. Η δική μας θέση ήταν και παραμένει μία και θα είναι το πρώτο θέμα στο διοικητικό πλαίσιο που θα μπει όσον αφορά τις κινητοποιήσεις. Ίδρυση και λειτουργία ουσιαστική του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Αυτό προϋποθέτει να γίνει μια πράξη: η απόδοση της κινητής και ακίνητης περιουσίας ή ενός μέρους της του Κρατικού Λιμενικού Ταμείου. Αλλιώς, δεν έχει κανένα νόημα να συγκαλέσω εγώ το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, να πάρουμε κι αποφάσεις, να φτιάξουμε προϋπολογισμό και μετά να πρέπει να αρχίζουμε να εισπράξουμε από τα λιμενικά τέλη, ποιος θα δώσει χρήματα στο δημοτικό λιμενικό ταμείο, ποιος θα δώσει τον τραπεζικό λογαριασμό, ποιος θα δώσει γραφεία, εγκαταστάσεις, χερσαία ζώνη του λιμανιού. Αυτό για να γίνει πρέπει να υπάρξει μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων, κινητών και ακινήτων, που έχει το δημοτικό λιμενικό ταμείο (…)
Δεύτερο θέμα είναι η μείωση, άμεσα, της χερσαίας ζώνης του λιμανιού.
Τρίτο θέμα η απόδοση κατά κυριότητα των μπαζωμάτων του Αγίου Νικολάου. Τέταρτο θέμα ο έλεγχος όσον αφορά τις νταλίκες που μπαίνουν και βγαίνουν στο λιμάνι της Κορίνθου (…)
Πρέπει επίσης να ενισχυθούν οι λιμενικές δυνάμεις που υπάρχουν στο λιμάνι της Κορίνθου. Δεν μπορεί να είναι δύο μόνο υπάλληλοι, οι οποίοι είναι στα γραφεία. Έλεγχος της λαθρομετανάστευσης στο λιμάνι αλλά και έλεγχος στην πόλη της Κορίνθου, εκεί που μένουν τα βράδια και κυκλοφορούν, με χαρτιά ή χωρίς χαρτιά. Εγώ θα ήμουν ο τελευταίος που θα ήθελα να προκαλέσω ρατσιστικά ένστικτα σε κάποιους, αλλά δεν μπορεί να καταλύεται έτσι η τάξη σε μια πόλη. Τέλος, θα πρέπει κάποιοι να πάρουν πρωτοβουλία για να ξεκινήσει το έργο της κατασκευής χερσαίων εγκαταστάσεων. Αυτό μπορεί να γίνει άμεσα, να κατασκευαστούν αυτές οι εγκαταστάσεις, που θα σηματοδοτούν πρώτον την αλλαγή πορείας του λιμανιού. Όσο δεν υπάρχουν αυτές οι χερσαίες εγκαταστάσεις, το λιμάνι θα αναπτύσσεται μονοσήμαντα. Αυτές οι εγκαταστάσεις θα δώσουν τη δυνατότητα στο οποιοδήποτε Δ.Σ. να εγγυηθεί και να βρει και επιβατική κίνηση για το λιμάνι και κυρίως τουριστική (...) Τα λεφτά υπάρχουν, πρέπει να υπάρξει πολιτική βούληση, κατεύθυνση και να έχουμε γρήγορα αυτές τις ανακοινώσεις (…)»
Σημείωσε ακόμη :
«Να πάρουμε μια ιστορική απόφαση, να εξουσιοδοτηθεί ο Δήμαρχος για τον συντονισμό αυτών των κινητοποιήσεων που δε θα ξεκινήσουν σε χρονικό όριο λιγότερο από τον έναν μήνα. Αν σε ένα μήνα υπάρξουν εξελίξεις εμείς θα τις χαιρετίσουμε, θα φέρουμε το θέμα πάλι στο Δ.Σ. για να παρθούν καινούριες αποφάσεις.»
Να σημειωθεί πως την πρόταση του κου Πνευματικού αποδέχθηκε η μειοψηφία πλην της παράταξης του κου Λουζιώτη.
«ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ
ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΒΙΩΣΙΜΟ»
ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ
ΚΟΡΙΝΘΙΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Το σχέδιο Παπαληγούρα ωστόσο για σύσταση Α.Ε με ποσοστό 45% στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και 55% στην κεντρική κυβέρνηση έχει τα δικά του επιχειρήματα με τελική διαπίστωση πως είναι το μοναδικό βιώσιμο για την ανάπτυξη της Κορίνθου, όπως έχει αναφερθεί εκτενώς και από τον Γ.Γ Λιμένος και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου κο Γιώργο Βλάχο, ο οποίος παρέστη στις συνεδριάσεις του Ν.Σ που πραγματοποιήθηκαν για το θέμα αυτό πριν από λίγες ημέρες.
«Η Κόρινθος πρέπει να διαλέξει αν θέλει τον δρόμο της ανάπτυξης ή τον δρόμο της υποβάθμισης» είχε ειπωθεί τότε χαρακτηριστικά ενώ είχε τονιστεί προς όλες τις πλευρές πως «το σχέδιο – Παπαληγούρα για την αξιοποίηση του Λιμανιού της Κορίνθου είναι και το μοναδικό βιώσιμο αφού έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.»
Επίσης είχε τονιστεί πως υπάρχουν μελέτες τόσο για την κατασκευή προβλήτας μήκους 200 μέτρων, ενώ παράλληλα δίδεται η δυνατότητα «στρίβοντας» Ανατολικά να κατασκευασθεί μαρίνα για σκάφη αναψυχής.
Ένα ακόμη σημείο που είχε τονιστεί ήταν πως ο χαρακτήρας των χρήσεων του λιμένα της Κορίνθου θα είναι κατά προτεραιότητα τουριστικός- επιβατικός και στη συνέχεια εμπορικός. Επίσης πως «Το ολοκληρωμένο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) θα διασφαλίζει την χωροταξική οργάνωση του λιμένα, τις υφιστάμενες λιμενικές υποδομές και τα προτεινόμενα λιμενικά έργα, την συμβατότητα των χρήσεων, την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα και την αρμονική συνύπαρξή του με τον όμορο αστικό ιστό.
Δεν πρόκειται να επεκταθούν τα όρια της χερσαίας ζώνης λιμένα. Αντιθέτως, αυτή θα περιορισθεί στις αναγκαίες λιμενικές χρήσεις.
Ουδεμία πρόθεση υπάρχει για την σύνδεση του λιμένα με την σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ.
Ουδεμία πρόθεση υπάρχει, ούτε και συντρέχουν συνθήκες, για τη δημιουργία σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ή ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων πλησίον και στους χώρους του λιμένα Κορίνθου.
Τα μπαζώματα πλησίον του Ναού του Αγίου Νικολάου, δεν συνδέονται με την λιμενική πολιτική και την δημιουργία μαρίνας και από πλευράς ΥΕΝΑΝΠ δεν υπάρχει αντίρρηση να διατεθούν κατά την κρίση του Δήμου Κορινθίων.
Ουδεμία πρόθεση υπάρχει, ούτε και συντρέχουν προϋποθέσεις, για την παραχώρηση του λιμένα σε ιδιώτες. Άλλωστε η σύνθεση των μελών του Δ.Σ. της Α.Ε. που προτείνεται να συσταθεί, λειτουργεί αποτρεπτικά προς τούτο.
Η κατασκευή νέου προβλήτα μήκους 200 μέτρων ανταποκρίνεται στις στοιχειώδεις ανάγκες των σύγχρονων μεγεθών των τουριστικών και επιβατηγών πλοίων.
Η κατασκευή χερσαίων υποδομών στον λιμένα θα εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνον τους επιβάτες και τουρίστες και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με το Μaster Plan.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί σε συνεργασία με τις τοπικές Αρχές και τους αρμόδιους κρατικούς φορείς.»
Όσον αφορά τον τρόπο εξασφάλισης των χρημάτων:
«Το Χρηματοδοτικό Πρωτόκολλο με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προβλέπει δέσμευση ποσού 3 δις € για κατασκευή έργων, έχει ήδη ενεργοποιηθεί με δάνεια προς τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης και προσφέρεται η δυνατότητα αξιοποιήσεώς του προς όλους τους λιμένες που εντάσσονται στην Εθνική Λιμενική Πολιτική, μεταξύ των οποίων θα είναι και το λιμάνι της Κορίνθου, ο φορέας του οποίου δηλ. η Ανώνυμη Εταιρεία που προτείνουμε να ιδρυθεί, θα υποβάλει την σχετική αίτηση.»
Τα πλεονεκτήματα του σχεδίου που προτείνει ο Κορίνθιος Υπουργός φαίνεται να είναι αρκετά αφού εξασφαλίζουν πρώτα από όλα χρήματα για την ευόδωσή του.
Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι κίνητρο για αυτό το σχέδιο είναι η αγάπη του κου Παπαληγούρα για τον τόπο καταγωγής του και η επιθυμία που έχει να τον βλέπει να προοδεύει και να αναπτύσσεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου