30.5.11



Στην τελευταία διάλεξη της Σχολής Γονέων του Δήμου Λουτρακίου – Αγίων Θεοδώρων , που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Λουτρακίου έγινε παρουσίαση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και τις ευκαιρίες εργασίας μέσα από αυτό. Ομιλητές ήταν ο Αθανάσιος Κατσής, Αν. Καθηγητής, Πρόεδρος του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, ο Σωτήρης Ρούσος, Αν. Καθηγητής, Πρόεδρος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών & Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και η Κουτσονίκα Ελένη, Υπεύθυνη του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

«ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
ΤΟ ΤΕΛΟΣ, ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΠΑΓΙΩΘΕΙ
ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΧΗ»

Ο πρώτος ομιλητής κος Κατσής είπε : «Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, έχει 10 χρόνια από την ίδρυσή του και έδρα την Τρίπολη. Έχει περίπου 4.000 φοιτητές.
Το τμήμα εκπαιδευτικής πολιτικής λειτουργεί από το 2003.
Προσπαθούμε να καταρτίσουμε επιστημονικά τους φοιτητές μας, επίσης έχουμε μεταπτυχιακές σπουδές σε όλα τα θέματα επιστήμης και έρευνας.
Το πρόγραμμα σπουδών μας αποτελείται από δύο τμήματα. Τα δύο πρώτα έτη είναι τα βασικά μαθήματα, όπως:
• Εκπαιδευτική πολιτική
• Εισαγωγή στην εγκληματολογία όχι στη νομική, αλλά στην κοινωνική της βάση.
• Εισαγωγή στη μεθοδολογία έρευνας κ.λπ.
Μετά το πρόγραμμα χωρίζεται σε δύο κατευθύνσεις. Στην κοινωνική πολιτική
• Εισαγωγή στην Κοινωνική Πολιτική
• Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική
• Οικονομικά της Κοινωνικής Πολιτικής
• Εισαγωγή στην Εγκληματολογία
• Κοινωνιολογία της Μετανάστευσης
• Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα
Και η δεύτερη κατεύθυνση αφορά την αξιολόγηση της εκπαίδευσης, τη διοίκηση της εκπαίδευσης κ.λπ.
Εκτός αυτού έχουμε αναπτύξει έντονη πρακτική άσκηση, όπου οι φοιτητές μας στα πλαίσια των σπουδών με ένα μικρό ποσό ως μισθό απασχολούνται σε διάφορους φορείς για τρεις μήνες περίπου. Έτσι αποκτούν εργασιακή εμπειρία.
Έχουμε απόφοιτους εδώ και τρία χρόνια και κάναμε μία έρευνα σε αυτούς που αφορά στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Έχουμε περίπου 100 αποφοίτους και τους βρήκαμε σχεδόν όλους. Από αυτούς το 60% είναι εργαζόμενοι, το 40% είναι σε αναζήτηση εργασίας.
Αυτοί που δουλεύουν εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα ως επί τω πλείστων και ένα μικρό ποσοστό απασχολείται στον δημόσιο τομέα.
Στον δημόσιο τομέα υπάρχουν πολλές ειδικότητες που μπορούν να απασχοληθούν οι απόφοιτοί μας και στον ιδιωτικό τομέα μπορούν να απασχοληθούν ως ελεύθεροι επαγγελματίες σε σχολεία, ως Σύμβουλοι Δεύτερης Ευκαιρίας.
Γενικά οι περισσότεροι φοιτητές μας παραμένουν στον χώρο στον οποίο έχουν σπουδάσει. Αυτό δεν είναι κακό, διότι είναι νέοι ακόμη.
Εδώ και τρία χρόνια έχουμε ξεκινήσει μεταπτυχιακές σπουδές όπου υπάρχουν τρεις κατευθύνσεις:
*Κατεύθυνση εκπαίδευσης.
*Θεσμών και πολιτικής υγείας.
*Και τρίτον η κατεύθυνση που αφορά τη μετανάστευση και τις διακρίσεις.
Επιπλέον προσπαθούμε να αναπτύξουμε συνεργασία με διάφορους φορείς, όπως με τους δήμος Αμαρουσίου και Κορίνθου, με τα πειραματικά σχολεία.
Τα τελευταία χρόνια πολλοί συνάδελφοί μας καθηγητές έχουν κληθεί να υπηρετήσουν σε κυβερνητικές θέσεις, όπως ο πρόεδρος του ΟΠΑΔ, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υγείας.»

Ακόμη ο κος Κατσής είπε:

«Αυτό που δεν κάνει το σχολείο είναι να δώσει εφόδια στα παιδιά για μετά. Αυτό προσπαθεί να κάνει το Πανεπιστήμιο. Πέρα από τις συγκεκριμένες γνώσεις που τους μαθαίνουμε, τους μαθαίνουμε να σκέφτονται κριτικά. Αυτή είναι η ουσία. Το πανεπιστήμιο δεν είναι το τέλος όπως έχει παγιωθεί στην κοινωνία. Το πανεπιστήμιο είναι η αρχή. Με αυτό το σκεπτικό πρέπει να το βλέπουμε».

«ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΧΑΡΤΙ ΚΑΡΦΙΤΣΩΜΕΝΟ ΣΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ»

Ο κος Ρούσσος, παίρνοντας κατόπιν τον λόγο , είπε: : «Το τμήμα μας είναι καινούριο και δεν έχει ακόμη αποφοίτους. Το τμήμα περιλαμβάνει δύο βασικούς τομείς περί της διακυβέρνησης. Γνώση που έχει να κάνει με τους θεσμούς. Δηλαδή τον τρόπο που συνδέουμε την κοινωνία με το κράτος. Και μετά από αυτό προσπαθούμε να μάθουμε στους φοιτητές μας πως, αφού έχουν συσχετιστεί τα κράτη με τις κοινωνίες τους, συσχετίζονται τα κράτη και οι κοινωνίες σε διεθνές επίπεδο.
Είμαστε 9 διδάσκοντες και περιμένουμε να διοριστούν άλλοι πέντε. Έχουμε 90 εισακτέους κάθε χρόνο.
Σήμερα σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν 5 τμήματα σαν το δικό μας. Στην Κόρινθο όμως με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου έχουμε κάνει πολύ καλή δουλειά στην οργάνωση αυτών των σπουδών. Έχουμε εργαστήρι ηλεκτρονικών υπολογιστών και μαθήματα που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία. Και είναι πολύ σημαντικό αυτό γιατί έχει να κάνει με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και με αυτό που λέμε να μπει η τεχνολογία στην πολιτική. Για μας είναι κάτι ελπιδοφόρο και έχουμε και ένα εργαστήρι τεχνολογίας που εκπαιδεύει τους φοιτητές μας.
Επίσης βλέπουμε νέες μορφές κοινωνικής οργάνωσης, όπως η πολιτισμική οργάνωση, τα κοινωνικά κινήματα, ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη βία και την πολιτική, με τη θρησκεία και την πολιτική.
Δίνουμε μεγάλη σημασία στις πολιτικές της ΕΕ. Διότι η σχέση μας με τις Βρυξέλλες και πριν το μνημόνιο, είναι καθημερινή.
Αυτά είναι μια σειρά εφόδια για τους φοιτητές μας. Εγώ τους λέω: Εδώ δεν ήρθατε να μάθετε. Ήρθατε να μάθετε να σκέφτεστε διαφορετικά ή ακόμη και να σκέφτεστε.
Διότι το μεγαλύτερο ποσοστό των αποφοίτων μας πάει στον ιδιωτικό τομέα. Και ο ιδιωτικός τομέας δεν εξετάζει το πτυχίο ως ένα χαρτί καρφιτσωμένο στο βιογραφικό. Το λαμβάνουν υπόψιν τους, αλλά από εκεί και πέρα ο υποψήφιος θα περάσει από συνέντευξη. Και εκεί θα του τεθεί ένα πρόβλημα που πρέπει να το λύσει. Δεν είναι διορισμός με πτυχίο και μόρια.
Λέμε επίσης στους φοιτητές μας ότι ζουν και θα εργαστούν σε ένα διεθνοποιημένο περιβάλλον. Τα εθνικά όρια δεν έχουν μεγάλη σημασία για την επαγγελματική και οικονομική σχέση τους με ανθρώπους και οικονομίες. Και τους βάζουμε σε μία διαφορετική λογική. Έχουμε ένα σημαντικό Κέντρο Μεσογειακών και Ισλαμικών σπουδών. Έχουμε συνεργασίες με ινστιτούτα, όπως το Ινστιτούτο για τη Μεσόγειο, το δίκτυο για την Παγκόσμια Ασφάλεια.
Πετυχαίνουμε ως έναν βαθμό να συμμετέχουν οι φοιτητές μας σε όλα αυτά. Το πρόβλημα είναι η θέση των σχολών μας. Στην Κόρινθο έρχονται οι φοιτητές να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, έχουν λιγότερες απουσίες από άλλα Περιφερειακά Πανεπιστήμια. Όμως από την άλλη πλευρά δεν έχουμε φοιτητική ζωή, αφού οι σπουδαστές μόλις τελειώσουν τα μαθήματα, φεύγουν από την πόλη.
Γι’ αυτό κάνουμε μια σειρά εκδηλώσεων, που δεν αφορούν όμως μόνο τους φοιτητές, αλλά αφορούν όλη την κοινωνία.
Για το μέλλον έχουμε σχεδιάσει μεταπτυχιακό πρόγραμμα για την πολιτική διαχείριση και τη διακυβερνητικότητα. Το τμήμα μας συμμετέχει στα περισσότερα ερευνητικά προγράμματα. Για παράδειγμα υπάρχει πρόγραμμα εκπαίδευσης Αφρικανών φοιτητών στο πολιτικό και οικονομικό management, με σκοπό να πάνε στις χώρες τους, εκπροσωπώντας ελληνικές επιχειρήσεις.
Έχουμε βέβαια πρακτική άσκηση σε μια σειρά φορείς με ένα μικρό αντιμίσθιο για τους φοιτητές, όπως η Προεδρεία της Κυβέρνησης, το Υπουργείο Εξωτερικών, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα κ.λπ.
Θέλουμε να συνδεθούμε περισσότερο με την τοπική κοινωνία। Γιατί όταν η κοινωνία αγκαλιάζει τους θεσμούς, τότε αυτοί μπορούν να παράγουν περισσότερο».


ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Κουτσονίκα Ελένη: «Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου έχει τμήματα σε πέντε πόλεις, Τρίπολη, Καλαμάτα, Ναύπλιο, Κόρινθο και Σπάρτη.
Στην Τρίπολη υπάρχει η σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Με τα τμήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών και Επιστήμης και Τεχνολογίας Επικοινωνιών. Οι επαγγελματικές προοπτικές αυτών των τμημάτων είναι το δημόσιο και ο ιδιωτικός τομέας. Ο χώρος παροχής υπηρεσιών σχετικά με την πληροφορική, την εικόνα, τα δίκτυα. Σε τμήματα μηχανοργάνωσης και τεχνικών υπηρεσιών. Όπως σε υπουργεία, δημόσιους οργανισμούς, τράπεζες, στον ιατρικό τομέα υπάρχουν πολλές καινούριες εφαρμογές που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία, στα ΜΜΕ, στις μεταφορές, σε εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων κ.λπ.
Επίσης υπάρχει η προοπτική διδασκαλίας στην εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Και σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.
Επίσης υπάρχει η έρευνα ως επαγγελματική αποκατάσταση. Εκεί χρειάζονται βέβαια αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα, όπως μεταπτυχιακά και master.
Επίσης υπάρχει η σχολή Επιστημών και Διοίκησης Οικονομίας, με μοναδικό τμήμα αυτό των Οικονομικών Επιστημών.
Εκεί υπάρχει το επάγγελμα του οικονομολόγου, το οποίο είναι περιζήτητο. Στον τραπεζικό τομέα, σε φορείς του δημοσίου κ.λπ.
Επίσης υπάρχει το επάγγελμα του λογιστή – φοροτεχνικού, όπου και εκεί υπάρχουν πολλές ευκαιρίες. Επίσης και εδώ υπάρχει η διδασκαλία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και στην τριτοβάθμια.
Οι απόφοιτοι του τμήματος μπορούν να απασχοληθούν και ως διοικητικά, οικονομικά στελέχη στο δημόσιο. Και τέλος υπάρχει φυσικά ο χώρος της έρευνας.
Στην Καλαμάτα υπάρχει η Σχολή των Ανθρωπιστικών Επιστημών και των Πολιτισμικών Σπουδών με δύο τμήματα. Το τμήμα Φιλολογίας Ιστορίας Αρχαιολογίας και διατήρησης Πολιτιστικών Αγαθών.
Φυσικά εδώ οι επαγγελματικές ευκαιρίες είναι πρώτα από όλα στη διδασκαλία φιλολογίας. Επίσης υπάρχουν θέσεις στους ΟΤΑ και στις ΜΚΟ. Μπορεί να διδάξει ο απόφοιτος ελληνική γλώσσα σε μετανάστες. Επίσης μπορούν να εργαστούν στις εκδόσεις ως μεταφραστές, επιμελητές κειμένων. Βέβαια για τη μετάφραση ο φιλόλογος πρέπει να γνωρίζει και ξένη γλώσσα. Υπάρχει και εδώ η έρευνα, αλλά επίσης χρειάζεται αυξημένα προσόντα.
Το άλλο τμήμα είναι το τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης του Πολιτισμού. Και εδώ υπάρχουν οι ίδιες επαγγελματικές ευκαιρίες με τους φιλολόγους, όσον αφορά τη διδασκαλία στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης υπάρχουν επαγγελματικές ευκαιρίες στο χώρο των τεχνών, αλλά και στην έρευνα ως ιστορικοί ή αρχαιολόγοι σε ερευνητικά κέντρα.
Στην πόλη του Ναυπλίου υπάρχει η Σχολή Καλών Τεχνών και φιλοξενεί το τμήμα Θεατρικών Σπουδών. Υπάρχει απασχόληση και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης στα σχολεία. Οι απόφοιτοι του τμήματος μπορούν να απασχοληθούν ως υπεύθυνοι πολιτιστικών εκδηλώσεων, καλλιτεχνικοί σύμβουλοι, επιμελητές θεατρικών προγραμμάτων σε φορείς όπως υπουργεία στην τοπική αυτοδιοίκηση, κρατικοί και θεατρικοί οργανισμοί.
Στη Σπάρτη υπάρχει η σχολή Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής με τμήματα: Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού και Νοσηλευτικής.
Οι απόφοιτοι του πρώτοι τμήματος μπορούν να εργαστούν σε ΟΤΑ, στη ΓΓ Αθλητισμού, στην Ολυμπιακή Επιτροπή αλλά και στον ιδιωτικό τομέα, ως διοικητικά και οικονομικά στελέχη. Σε αθλητικά σωματεία και ενώσεις, αλλά και σε ξενοδοχειακές μονάδες ως εμψυχωτές ή ως οι άνθρωποι που απασχολούν αθλητικά τα παιδιά στις κατασκηνώσεις.
Οι απόφοιτοι του τμήματος Νοσηλευτικής μπορούν να απασχοληθούν και στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα, αλλά και στην διδασκαλία».

Τ.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: