22.12.08



Ήταν όλοι εκεί για να συζητήσουν για τα λιμάνια της Κορίνθου και του Κιάτου. Στις 18 Δεκεμβρίου 2008, την προηγούμενη Πέμπτη δηλαδή, ο Κορίνθιος Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αναστάσης Παπαληγούρας δέχτηκε στο Υπουργείο του στην Αθήνα τους Δημάρχους των δύο πόλεων αλλά και μέλη του Δ.Σ και εκπροσώπους διαφόρων φορέων από την Κόρινθο και το Κιάτο, προκειμένου να συζητήσει μαζί τους σχετικά με τις λεπτομέρειες που αφορούν στον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό αναφορικά με τα λιμάνια των δύο πόλεων.
Ο Υπουργός ανέλυσε το σχέδιο για την ανάπτυξη των δύο λιμανιών. Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία Ανώνυμης Εταιρείας, η οποία θα διαχειρίζεται τα δύο λιμάνια και στην οποία θα συμμετέχουν οι Τοπικές Αυτοδιοικήσεις κατά 45% και η Κεντρική Κυβέρνηση κατά 55%.
Τόνισε επίσης πως το μοντέλο αυτό είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ , καθώς «μόνο έτσι θα επέλθει ανάπτυξη ενώ παράλληλα θα δίδεται η δυνατότητα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχει λόγο».

Στη συνάντηση αυτή παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Κορινθίων κ. Αλέξανδρος Πνευματικός, ο Δήμαρχος Κιάτου κ. Άγγελος Τσουλούφας, ο Πρόεδρος του Δ.Σ Κορίνθου κ. Νίκος Σταυρέλης, ο Πρόεδρος του Δ.Σ Κιάτου κ. Χρήστος Ζαχαριάς, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Κορίνθου κ. Βασίλης Νανόπουλος, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Κορινθίων κκ. Παναγιώτης Λουζιώτης, Κωνσταντίνος Γιώτης, Παναγιώτης Λούμπας και Χαράλαμπος Κασίμης, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Χρήστος Δήμου, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κορίνθου κ. Λάσκας, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κιάτου κ. Μαυρέας, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών κ. Λευτεριώτης, η κα Κοντονή ως εκπρόσωπος των επιχειρήσεων, ο εκπρόσωπος ΤΑΞΙ Κορίνθου κ. Κορδώσης, ο εκπρόσωπος ΤΑΞΙ Κιάτου κ. Βυτινιώτης, ο εκπρόσωπος των ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων κ. Παπαγιαννόπουλος, ο εκπρόσωπος των ναυτιλιακών Πρακτόρων Κορίνθου κ. Βαρβεράκης, ο εκπρόσωπος των Ναυτιλιακών πρρακτόρων Κιάτου κ. Κελάρης, ο εκπρόσωπος των λιμενεργατών Κορίνθου κ. Λιακόπουλος και ο εκπρόσωπος των λιμενεργατών Κιάτου κ. Σοφός.

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ:

«ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ
ΙΣΟΡΡΟΠΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

Ειδικότερα για το Λιμάνι της Κορίνθου ο κ. Παπαληγούρας ανέφερε πως έχει χαρακτηριστεί, με απόφαση του 2007, λιμάνι εθνικής σημασίας και πλέον θεωρείται το 13ο της χώρας έχοντας τα ίδια δικαιώματα με τα 12 μεγαλύτερα, τα οποία έχουν προνομιακή πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
«Θα καταστεί δυνατή η κατασκευή τουριστικής προβλήτας για την υποδοχή επιβατηγών και κρουαζιερόπλοιων αλλά και η κατασκευή σύγχρονης μαρίνας» δήλωσε ο Κορίνθιος Υπουργός, αν αξιοποιηθούν συγκεκριμμένοι πόροι.
Σύμφωνα με τα όσα ελέχθησαν το μοντέλο προβλέπει ισόρροπη ανάπτυξη και στο εμπορικό και στο επιβατικό και στο τουριστικό κομμάτι.
Ο κ. Παπαληγούρας είπε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων:
«……..Ερχόμενος εδώ, προβληματίστηκα και εγώ και είδα ήδη διαμορφωμένη μια κατάσταση κι ένα κλίμα που εδράζεται πάνω σε πολύ σημαντικά επιχειρήματα. Και ομολογώ ότι έχω κι εγώ πια σαφώς προσχωρήσει στην άποψη ότι πρέπει να πάμε σε ένα νέο σχήμα. Πρέπει να πάμε σε ένα σχήμα όπου και η Τ.Α θα έχει λόγο αλλά και η Πολιτεία τη δυνατότητα να χαράξει τη λιμενική της πολιτική. Αυτό το σχήμα δεν μπορεί να είναι άλλο από μια ανώνυμη εταιρία, όπου θα συμμετέχουν πολύ χονδρικά κατά ποσοστό 45 % η Τ. Α και κατά 55 % η κεντρική Κυβέρνηση.
Θέλω να σημειώσω ότι ιδιαίτερα για τα δύο λιμάνια για τα οποία σήμερα θα έχουμε λόγο, και για την Κόρινθο και για το Κιάτο, θεωρώ ότι τα πράγματα είναι μονόδρομος. Δεν υπάρχει καν δηλαδή επιλογή, στο μέτρο που η επιλογή θα ισοδυναμούσε με ανάπτυξη ή εγκατάλειψη. Γιατί έχουμε πράγματι τη δυνατότητα – και στην περίπτωση της Κορίνθου, όπου με απόφαση του 2007 έχει κηρυχθεί λιμένας εθνικής σημασίας, αλλά και για την υπόθεση του Κιάτου, που επίσης είναι ένα σημαντικό λιμάνι, ένα τυπικό λιμάνι μεσαίου μεγέθους – να πάμε σε ένα τέτοιο σχήμα, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε πρώτον σημαντικότατα κονδύλια ανάπτυξης από τον τακτικό προϋπολογισμό, δεύτερον κονδύλια ανάπτυξης από τα ευρωπαϊκά ταμεία και τρίτον – που είναι και το σημαντικότερο – σημαντικά κονδύλια ανάπτυξης από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων, η οποία έχει τη δυνατότητα σήμερα να διαθέσει δανειακά κεφάλαια ύψους 3 δις ευρώ για τα ελληνικά λιμάνια….»
Και συμπλήρωσε:
«…..Έχουμε άρα μπροστά μας ένα θεωρητικό – κατά την άποψή μου – δίλημμα. Από τη μια μεριά ανάπτυξη εμπορική, επιβατική και τουριστική (ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά και της μαρίνας) για την πόλη της Κορίνθου, τα αντίστοιχα (μείον της μαρίνας) για το Κιάτο – γιατί εκεί δεν υπάρχει τέτοια αναγκαιότητα σε πρώτη φάση – και αξιοποίηση πόρων εξαιρετικά σημαντικών, και από την άλλη μεριά στην καλύτερη των περιπτώσεων να μη γίνει τίποτα.»
Και τελειώνοντας είπε:
«….Εγώ θεωρώ εξαιρετικά θετικό ότι σ’ αυτή την ευτυχή συγκυρία που βρίσκομαι σε αυτό το Υπουργείο, υπάρχουν τέτοιοι πόροι προς εκμετάλλευση. …….
Σήμερα η συγκυρία είναι πράγματι η άριστη, ώστε να προχωρήσουμε τελικά την ανάπτυξη συνολικότερα του λιμανιού πρώτα, της πόλης της μείζονος περιοχής, την ανάπτυξη ακόμα της γεωργίας μας, του εμπορίου, της βιομηχανίας, γιατί θυμίζω ότι αυτή την ώρα τα λιμάνια και στις δύο πόλεις βοηθούν σημαντικά την Κορινθιακή οικονομία.»

ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΚΙΑΤΟΥ

Όσον αφορά στο Λιμάνι του Κιάτου, ο κ. Υπουργός ανέφερε πως στόχος είναι η λειτουργία και ανάπτυξη του να είναι απόλυτα ισοσκελισμένη με αυτό της Κορίνθου και πως δεν πρόκειται το ένα λιμάνι να λειτουργήσει σε βάρος του άλλου.
Στη συνέχεια ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΕΝΑΝΠ κ. Γεώργιος Βλάχος ανέλυσε το σχέδιο.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΕΞΕΦΡΑΣΕ
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ

ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ ΩΣΤΟΣΟ
ΣΤΗΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ-
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ- ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΣΚΕΛΟΥΣ

Ο Δήμαρχος Κορινθίων κ. Αλέξανδρος Πνευματικός δεν φάνηκε να πείθεται από τις διαβεβαιώσεις τόσο του Υπουργού όσο και του Γενικού Γραμματέα, ωστόσο εξέφρασε ξεκινώντας την ομιλία του την πεποίθηση ότι ο διάλογος μπορεί να οδηγήσει σε λύσεις και έκανε λόγο και αυτός για ισορροπία εμπορικού-τουριστικού-επιβατικού σκέλους.
«Να μας βοηθήσετε επίσης να κάνουμε την προβλήτα και την ολοκληρωμένη μαρίνα, για την οποία υπάρχουν όλες οι μελέτες.» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Πνευματικός ενώ αναφερόμενος στο σχέδιο που προτάθηκε από την πλευρά του Υπουργείου ο Δήμαρχος εξέφρασε τις αντιρρήσεις του λέγοντας:

«Και βεβαίως υπάρχει μια κάθετη διαφωνία μας όσον αφορά το 45% - 55% γιατί πιστεύουμε ότι οι εξελίξεις θα φύγουν απ’ τα χέρια της Αυτοδιοίκησης. Να έχουμε τους ίδιους στόχους αλλά πρέπει να σεβαστούμε την ιδιομορφία που υπάρχει στην πόλη της Κορίνθου. Κι αυτό δεν μπορεί να γίνει όταν η Αυτοδιοίκηση είναι μειοψηφική. Δεν πιστεύω ότι θα ακουστεί η φωνή της Κορίνθου».
Ο κ. Πνευματικός ξεκαθάρισε ακόμη πως: «Εμείς θέλουμε πραγματικά μια εθνική στρατηγική για τους λιμένες που πραγματικά θα δίνει ζωή και ανάπτυξη και στην πόλη της Κορίνθου και στην υπόλοιπη Ελλάδα.».

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΙΑΤΟΥ

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του δημάρχου Κιάτου κου Άγγελου Τσουλούφα , ο οποίος ήταν λιγότερο επιφυλακτικός απέναντι στο μοντέλο που παρουσιάστηκε , τόνισε ωστόσο και αυτός την άποψη πως δεν πρέπει να υποβαθμιστεί ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του Κιάτου έναντι της Κορίνθου στο σημαντικό και ζωτικό θέμα του λιμανιού της πόλης.

Αναλυτικά οι τοποθετήσεις των κ.κ Παπαληγούρα, Βλάχου, Πνευματικού Τσουλούφα , αλλά και των παρευρισκομένων στο επόμενο φύλλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: