4.2.09

Πολλές ήταν οι απόψεις που ακούστηκαν και στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε προχθές Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου για το θέμα του λιμανιού της Κορίνθου. Έγιναν τοποθετήσεις αλλά το τελικό συμπέρασμα έδωσε ο Δήμαρχος Κορινθίων με την δευτερολογία του. Οι απόψεις των περισσοτέρων συγκλίνουν περίπου στο ίδιο συμπέρασμα, ότι δηλαδή ένα μεγάλο εμπορικό λιμάνι μέσα στην πόλη της Κορίνθου θα αποκόψει την πόλη από τη θάλασσα, θα υποβαθμίσει την περιοχή και θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στη ζωή των κατοίκων. Στη συνάντηση είχε προσκληθεί και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, ο οποίος ωστόσο δεν παρευρέθηκε.
Από την δευτερολογία του Δημάρχου Κορινθίων και αφού είχαν ακουστεί οι απόψεις των περισσότερων εκ των παρευρισκομένων, βγαίνει και το τελικό συμπέρασμα της συνεδρίασης για το λιμάνι της Κορίνθου. Ο κ. Αλέξανδρος Πνευματικός συνόψισε αυτά που ζητάει ο Δήμος όσον αφορά στο λιμάνι. Συγκεκριμένα, επεσήμανε τη δημιουργία ενός λιμανιού που θα έχει κατά κύριο λόγο τουριστικό και επιβατικό χαρακτήρα, με τον εμπορικό του χαρακτήρα να αφορά αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση των βιομηχανιών της περιοχής. Έκανε ακόμη λόγο για παραχώρηση στον Δήμο των μπαζωμάτων του Αγίου Νικολάου προκειμένου να αξιοποιηθεί το σημείο, για αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης και έναρξη της λειτουργίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Μεταξύ των αιτημάτων βρίσκεται σαφώς και η αποχώρηση των νταλικών από την πόλη της Κορίνθου, αίτημα που βρίσκει σύμφωνους όλους σχεδόν τους κατοίκους και φορείς της πόλης, πλην των λιμενεργατών.
Στο σημερινό ρεπορτάζ παραθέτουμε τις τοποθετήσεις μερικών από τους ομιλητές στο θέμα, των κ.κ. Πνευματικού, Κουϊνη, Θωμαϊδη, Μανωλάκη , Καμπούρη, Λάσκα , Φαρμάκη , Σοφία και Ταγαρά . Η συζήτηση , όπως και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο που έγινε πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμμένα την περασμένη Πέμπτη, ήταν πολύωρη .

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ:

«ΑΝΗΣΥΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
ΠΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ»

Ο Δήμαρχος Κορινθίων παίρνοντας τον λόγο είπε:
«Έχουμε ένα λιμάνι που ιστορικά μετεξελίσσεται τον 20ο αιώνα και σήμερα έχει τη συγκεκριμένη μορφή που όλοι γνωρίζουμε» και αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη της Κορίνθου σήμερα εξαιτίας του λιμανιού. «Ο Δήμος Κορινθίων τα τελευταία 20 χρόνια υλοποιεί στον συγκεκριμένο χώρο του λιμανιού ολοκληρωμένα έργα» ανέφερε, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα μια μακέτα που αφορά στη μαρίνα και σε χώρους αναψυχής στο σημείο. Μιλώντας για τον σχεδιασμό του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για το λιμάνι, ο κ. Πνευματικός δήλωσε ότι το Δ.Σ. ανησυχεί για τις συνέπειες που αυτός ο σχεδιασμός θα έχει για το λιμάνι και την πόλη της Κορίνθου.
«Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί» δήλωσε, «είναι το τι λιμάνι θέλουμε (…) Πιστεύω ότι σε αυτή την αίθουσα δε θα βρεθεί κανείς να πει ότι θέλει στην Κόρινθο ένα λιμάνι, το οποίο να είναι συμπληρωματικό της Αττικής και αυτό το λιμάνι να εισαγάγει στην χώρα το 80 % των εισαγωγών και εξαγωγών της.»

«ΠΑΓΙΑ Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2001»

Επεσήμανε επίσης ότι ο Δήμος Κορινθίων έχει διατηρήσει μια πάγια θέση από το 2001, με ομόφωνες αποφάσεις, ότι το λιμάνι θα πρέπει να γίνει δημοτικό, ώστε να ασκεί ο ίδιος ο Δήμος και οι πολίτες – όπως είπε – την πολιτική που θέλουν για το λιμάνι της πόλης. Ενημέρωσε ακόμη ότι το λιμάνι της Κορίνθου έγινε «εθνικής σημασίας», με υπουργική απόφαση του 2007.

ΠΟΙΑ Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ
ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΚΟΥΙΝΗ &
ΘΩΜΑΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ

Για διαχρονικότητα στις θέσεις του Δήμου Κορινθίων σε ό, τι αφορά την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της πόλης μίλησε και ο πρώην Δήμαρχος κ. Κουΐνης, ενώ ο επίσης πρώην Δήμαρχος κ. Θωμαΐδης από τη μεριά του επεσήμανε πως διαχρονική είναι και η συμπεριφορά του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. απέναντι στα συμφέροντα της Κορίνθου. «Πρέπει η πόλη να απαλλαγεί από το άγχος των νταλικών» είπε ο κ. Θωμαΐδης, «δεν μπορεί όμως να το χρεώνουμε στον Αναστάση τον Παπαληγούρα ότι δε βγάζει κανένα διάταγμα, τη στιγμή που υπάρχουν συγκεκριμένες νομοθεσίες, για να πει ‘απαγορεύουμε τη διέλευση των νταλικών μέσω του λιμανιού της Κορίνθου’. Αυτό αν θέλετε, μπορεί να το επιβάλει ο Κορινθιακός λαός με το να αντισταθεί και να παρεμποδίσει τη διέλευση των νταλικών.»
Ο πρώην Δήμαρχος είπε επίσης ότι ένα πρόχειρο μέσο για να «ελαφρυνθεί» η κατάσταση, θα ήταν ένας κανονισμός που θα καθορίζει τις ώρες προσέλευσης και αναχώρησης των φορτηγών προς και από το λιμάνι. Μίλησε ακόμη για διεκδίκηση εκ μέρους του Δήμου παραχώρησης όλων των χερσαίων ζωνών λιμένων, που δεν είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του λιμανιού. Είπε ακόμη πως ένα μέρος του λιμανιού θα πρέπει να διατηρήσει την εμπορική του σημασία για την εξυπηρέτηση των βιομηχανιών της περιοχής.

ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΗΣ
π. Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κορινθίας:

«ΤΕΡΜΑ ΟΙ ΝΤΑΛΙΚΕΣ –
ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ»

«Εγώ πιστεύω στον Δήμο, στον ισχυρό δήμο γενικά, που σήμερα είναι δυστυχώς όλοι «ευνουχισμένοι». Αν θέλουμε η χώρα μας να «σταθεί στα πόδια της» και να προοδεύσει ανταγωνιστικά στην Ευρώπη, πρέπει οι δήμοι – όχι γεωγραφικά μόνο αλλά κυρίως οικονομικά και διοικητικά – να αναβαθμιστούν, να πάρουν την τύχη της περιοχής τους στα χέρια τους για τα θέματα που τους απασχολούν (…) Και μαλώνουμε εμείς για κάτι που δεν έχει καμία σχέση με την Κορινθία – για τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Ένα κακό που δυστυχώς ξεκίνησε δειλά-δειλά επί ΠΑΣΟΚ και μεγάλωσε και έγινε «τυραννία» για την πόλη τα τελευταία χρόνια.
Εμείς πρέπει να εξυπηρετήσουμε πρώτα τα συμφέροντα της Κορινθίας. Να εξυπηρετούνται οι τοπικές επιχειρήσεις, όχι οι εφοπλιστές. Αν το λιμάνι παραμείνει στο Κράτος, εμείς εδώ δε θα μπορούμε να μιλάμε, δε θα μας πέφτει λόγος. Το ιδιοκτησιακό καθεστώς έχει πολύ μεγάλη σημασία (…) Θα διευκολύνουμε κάθε πρωτοβουλία και θα στηρίξουμε τη Δημοτική Αρχή να βρει τρόπους, αν δεν μπορεί να απαγορευτεί νομοθετικά, να δυσκολέψει τα πλοία με τις νταλίκες, με τον άλφα ή βήτα τρόπο. Όταν ήρθαν οι νταλίκες δε μας ρώτησε κανείς. Τέρμα οι νταλίκες, το λιμάνι στον Δήμο, εξυπηρέτηση μόνο των επιχειρήσεων. Οι προκλήσεις είναι μεγάλες αλλά πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες και να μην τις εκχωρήσουμε στην κεντρική εξουσία και τους εφοπλιστές.»

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΜΠΟΥΡΗΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΣΣΟΥ-ΛΕΧΑΙΟΥ:

«Το τι είδους ανάπτυξη πρέπει να δοθεί σε μια περιοχή είναι απόφαση της τοπικής κοινωνίας και κύριος εκφραστής της τοπικής κοινωνίας είναι ο Δήμος», δήλωσε ο Δήμαρχος Άσσου-Λεχαίου, ο οποίος επεσήμανε πως το κυκλοφοριακό αποτελεί ένα από τα σημαντικά προβλήματα που απορρέουν από το λιμάνι και που επηρεάζουν και τον Δήμο Άσσου-Λεχαίου, όχι μόνο την Κόρινθο.

ΔΗΜΟΣ ΛΑΣΚΑΣ
πρόεδρος Ε.Σ Κορίνθου:

«ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ
ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ
ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ»

«Το πρώτο πράγμα που ζητάει ο Εμπορικός Σύλλογος Κορίνθου, σύμφωνα με τον Πρόεδρό του κ. Δήμο Λάσκα, είναι να αναπτυχθεί το λιμάνι και τουριστικά και επιβατικά, «γιατί πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα σημείο αναφοράς για την πόλη και την αγορά της Κορίνθου και θα αναπτυχθεί και θα έχει ζωή κάθε μέρα το κέντρο», όπως είπε. Αναφέρθηκε επίσης στο κομφούζιο που προκαλείται από τις νταλίκες μέσα στην πόλη, γεγονός που όπως τόνισε έχει ως αποτέλεσμα να φεύγουν οι πελάτες από την αγορά της Κορίνθου, καθώς και στη σημασία που έχει η αξιοποίηση των μπαζωμάτων για να αναπλαστεί το σημείο και να αποτελέσει ένα ακόμη τουριστικό σημείο αναφοράς.

«ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ
ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ»

«Γι’ αυτό παλεύουμε και προσπαθούμε τόσα χρόνια» είπε, ενώ μιλώντας για την πρόταση του Υπουργού, ο κ. Λάσκας είπε ότι αυτή περιλαμβάνει θετικά σημεία και θετικές κατευθύνσεις και σημείωσε:
«Δε θέλουμε να χάσουμε άλλη ευκαιρία – έχουμε χάσει αρκετές. Ακούστηκε εδώ μέσα ότι δεν υπάρχουν λεφτά και πού θα βρεθούν. Υπάρχουν τα λεφτά και μάλιστα έχουν προσδιοριστεί ότι από το 2005 μέχρι το 2015 από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα δοθούν τα κονδύλια για να γίνουν τα έργα. Άρα, τα λεφτά υπάρχουν, οι μελέτες υπάρχουν, τι μένει; Μένει εσείς σαν Δ.Σ. να αποφασίσετε ότι θα προχωρήσει η διαδικασία, όπως αποφάσισε το Ν.Σ., να μπουν οι ασφαλιστικές δικλείδες, εκείνες που πρέπει και που υπάρχουν, ώστε να μη γίνει καταστρατήγηση των όρων. Εμείς σαν Εμπορικός Σύλλογος θέλουμε να προχωρήσει άμεσα και γρήγορα το έργο για την ανάδειξη του λιμανιού σε τουριστικό και επιβατικό. Πιστεύουμε ότι με τη σύμπτυξη των απόψεων και των φορέων όλων μπορεί το λιμάνι μας να γίνει όπως το θέλουμε.»

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΗ
Νομαρχιακή Σύμβουλος:

«ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΚΑΜΙΑ
ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΟ Ν.Σ»

Ότι δεν ήρθε καμία μελέτη στο Νομαρχιακό Συμβούλιο προκειμένου αυτό να πάρει απόφαση για κάτι, ξεκαθάρισε η Νομαρχιακή Σύμβουλος κα Κατερίνα Φαρμάκη.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΟΦΙΑΣ
Δήμαρχος Αγίων Θεοδώρων:

«ΠΩΣ ΑΛΛΑΞΕ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ;»

Το ερώτημα πώς άλλαξε ο Γενικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός που υπήρχε και κατά πόσο έλαβε υπόψη η κεντρική εξουσία τις θέσεις του Δήμου Κορινθίων αλλά και ολόκληρης της Κορινθίας, έθεσε ο Δήμαρχος Αγίων Θεοδώρων κ. Γιώργος Σοφίας. «Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει σχεδιασμός» δήλωσε, ενώ τάχθηκε σαφώς υπέρ της διαχείρισης του λιμανιού από τον Δήμο.

ΝΙΚΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ
Νομάρχης Κορινθίας:

«Μιλάμε για κυκλοφοριακή, οικονομική, αισθητική, περιβαλλοντική επιβάρυνση της πόλης, από οποιαδήποτε χρήση του λιμένα», δήλωσε , μεταξύ άλλων, ο Νομάρχης Νίκος Ταγαράς, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι δε μίλησε ποτέ για υποθαλάσσια σήραγγα αλλά για υπογειοποιημένη σήραγγα κατά μήκος της ακτογραμμής και με κατεύθυνση προς Ποσειδωνία. Ο Νομάρχης επεσήμανε επίσης ότι δεν άκουσε καμία ουσιαστική λύση για το πρόβλημα και έκανε λόγο για μια μεγάλη κυκλοφοριακή παρέμβαση την οποία πρέπει να σχεδιάσουν και να απαιτήσουν από κοινού, ενώ δήλωσε ότι θα πρέπει να βρεθούν και τα χρήματα για την κατασκευή των έργων στο λιμάνι της Κορίνθου. «Σέβομαι το θεσμό της Αυτοδιοίκησης» τόνισε «αλλά μη σταθούμε στους τίτλους και στο ποιος θα διοικήσει την επιχείρηση που δεν έχουμε στήσει ή διασφαλίσει.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: