10.2.09


Την στάση της Δημοτικής Αρχής Κορινθίων στις συζητήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα για το θέμα του λιμανιού της πόλης (δύο συνεδριάσεις του Ν.Σ και η ανοιχτή συζήτηση στο δημοτικό θέατρο), σε σχέση με την πρόταση Παπαληγούρα, κρίνει με το παρακάτω άρθρο της η «Κίνηση Πολιτών Δήμου Κορινθίων» λέγοντας μεταξύ άλλων πως η Δημοτική Αρχή δεν έχει πρόταση για το λιμάνι και ρωτάει αν άραγε ο Δήμαρχος Κορινθίων κάτι παζαρεύει, χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Παράλληλα εκθέτει τα δικά της συμπεράσματα από την ανοιχτή συζήτηση που έγινε για το λιμάνι και τέλος παραθέτει τις δικές της προτάσεις.

Συγκεκριμμένα αναφέρει:

«Πως θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την όλη στάση και συμπεριφορά της δημοτικής αρχής σε σχέση με το λιμάνι της Κορίνθου; Επιεικώς αψυχολόγητη και αμετροεπή.
Γιατί, πέραν από το γνωστό λάβαρο ‘’ οι εχθροί της πόλης’’, η όποια επαναστατικότητα θα πρέπει να συνοδεύεται και από ένα στόχο και μια μέθοδο.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει ούτε σαφής στόχος ούτε συγκεκριμένη μέθοδος.

Το Σκηνικό

Μετά από μια πρωτοβουλία της νομαρχιακής αντιπολίτευσης να συζητηθεί το θέμα του λιμανιού στο νομαρχιακό συμβούλιο με συγκεκριμένη πρότασή της συγκλήθηκε το Νομαρχιακό Συμβούλιο με την παρουσία βουλευτή, του Γ. Γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας, φορέων, δημοτικών συμβούλων όπου ο κάθε ένας που πήρε το λόγο είχε κάτι διαφορετικό να πει. Οι εξάρσεις και οι διαπληκτισμοί δεν έλειψαν και αυτή τη φορά.
Μετά από την περιπετειώδη αυτή συνεδρίαση έγινε και δεύτερη όπου αντί να συζητηθεί η πρόταση της μειοψηφίας προέκυψε πρόταση του Νομάρχη που βέβαια ψηφίστηκε αλλά άνευ του σχεδίου επέκτασης του λιμανιού.
Η τοποθέτηση του δημάρχου επί της πρότασης του Νομάρχη ήταν ιδιαίτερα θετική και στη συνέχεια η Δημοτική Αρχή συγκάλεσε ανοιχτή συζήτηση στο δημοτικό θέατρο την Δευτέρα 2- 2- 09, όπου συζητήθηκε και η πρόταση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, αλλά όχι ,όμως, μια πρόταση της Δημοτικής αρχής.

Η ουσία

Παρά τις διακηρύξεις υπέρ της μεταβίβασης της διαχείρισης του λιμανιού στο δήμο και παρά τις κορόνες απόρριψης των σχεδίων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η Δημοτική Αρχή δεν έχει πρόταση για το λιμάνι.
Ουδέποτε συζήτησε στο Δημοτικό Συμβούλιο την επέκταση του λιμανιού ούτε την περίφραξη του και αποκοπή της παραλίας από το κέντρο της πόλης μας.
Ο Δήμαρχος μας φαίνεται πως απλά κάτι παζαρεύει χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο ( τι άραγε;)

Ο Δήμαρχος εκφράζει μόνο τον εαυτό του

Τοποθετήθηκε θετικά στην απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου καθώς και στη λειτουργία εμπορικού λιμανιού μόνο για τις Κορινθιακές επιχειρήσεις, ενώ γνωρίζει ότι όλα τα εμπορικά πλοία , άρα και τα RORO με τις νταλίκες, θα έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν το λιμάνι μας.
Περιμένει τις προτάσεις των άλλων και παίρνει το ρόλο του «κολαούζου» ενώ πάγια αρέσκεται να κατηγορεί την αντιπολίτευση για έλλειψη προτάσεων.
Η ανοιχτή συζήτηση για το λιμάνι, από την άλλη, ανέδειξε :
* την αδυναμία του συμβούλου του υπουργού κ. Καρπούζη να πείσει για τις
προτάσεις και τις πραγματικές προθέσεις του υπουργείου
* την αδυναμία έκφρασης ολοκληρωμένης και σαφούς θέσης από την δημοτική Αρχή
* την ικανότητα του κ. Νομάρχη να συνθέτει και αποφασίζει πάνω στο κενό μια ατεκμηρίωτη και αντιφατική πρόταση για τη διασφάλιση των απαιτούμενων έργων χωρίς επίσης να προσδιορίζεται το εταιρικό σχήμα (που κατά βάση αποτελεί την προϋπόθεση, σύμφωνα με την πρόταση του Υπουργείου).Ενώ χωρίς κανένα συγκεκριμένο σχέδιο ή μελέτη προτείνει την υπογειοποίηση της εξόδου από το λιμάνι που θα οδηγεί προς την Ποσειδωνία και το Δέλτα Κορίνθου..
* Αλλά, πάνω απ’ όλα, η ανοιχτή συνάντηση κατέδειξε την αντίθεση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Κορινθίων πολιτών, που πήραν τον λόγο, στα σχέδια του Υπουργείου και στη σχεδιαζόμενη νέα επέκταση του λιμανιού.

Η Κίνηση Πολιτών, η σαφήνεια του στόχου και η μέθοδος

Η Κίνηση Πολιτών έχει αποσαφηνίσει τις θέσεις της για το λιμάνι της Κορίνθου και στις συχνές παρεμβάσεις της έχει προτείνει τα εξής :
Πρώτον, να ληφθούν άμεσα μέτρα από την τοπική και νομαρχιακή αυτοδιοίκηση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και την υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής των πολιτών από τις νταλίκες που διασχίζουν καθημερινά την πόλη. Πιο συγκεκριμένα απαιτεί:
Κανονιστική διάταξη για τις ώρες και ημέρες κυκλοφορίας των νταλικών
Τροχαία αστυνόμευση Απ. Παύλου και Πατρών
Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου νομιμότητας κυκλοφορίας νταλικών, ρυμουλκούμενων και ρυμουλκών.
Ενεργοποίηση των θεσμικών οργάνων ελέγχου της ποιότητας του περιβάλλοντος από τη Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση (ΚΕΠΠΕ)
Δεύτερον, να απορριφθεί με κατηγορηματικό τρόπο το σχέδιο του Υπουργείου για το λιμάνι , το οποίο στις διάφορες εκδοχές του δεν διασφαλίζει, με κανένα τρόπο, τις προϋποθέσεις ανάπτυξης που θα συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Οι προτάσεις του ΥΕΝ είναι έωλες και δεν μπορούν να εφαρμοστούν εφόσον δεν συνδέονται με το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ, που αποτελεί πλέον νόμο του κράτους.
Τρίτον, να συνταχθεί μελέτη για τη χρήση του λιμανιού στη βάση ενός αναπτυξιακού σχεδίου που θα συνδέεται τόσο με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου όσο και με την εκμετάλλευση του φυσικού πλούτου και της ιστορικής κληρονομιάς της περιοχής μας.

Τέταρτον, να συγκληθεί σε Σώμα το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και να λειτουργήσει άμεσα αναλαμβάνοντας αυτό τις αρμοδιότητες του υπάρχοντος Λιμενικού Ταμείου, όπως ρητά προβλέπει η σχετική νομοθεσία και νομολογία.
Κάθε καθυστέρηση στην υλοποίηση των παραπάνω αφήνει το χώρο και δίνει το χρόνο στις συνειδητές ή ασυνείδητες προσπάθειες στρεβλής ανάπτυξης και υποθήκευσης του μέλλοντος της πόλης και της ευρύτερης περιοχής μας.»

«Κίνηση Πολιτών
Δήμου Κορινθίων»
5 Φεβρουαρίου 2009

Δεν υπάρχουν σχόλια: