Συνέντευξη Τύπου προκειμένου να ενημερώσει τα τοπικά ΜΜΕ για τη δημοπράτηση του μεγάλου έργου της πεζοδρόμησης του κέντρου της πόλης της Κορίνθου έδωσε ο Δήμαρχος Κορινθίων κ. Αλέξανδρος Πνευματικός την Τρίτη 21 Απριλίου. Στην ίδια Συνέντευξη ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στην ανάγκη υλοποίησης του εν λόγω έργου, στη δημιουργία του υπόγειου πάρκινγκ αλλά και στις αντιδράσεις των κ.κ. Γιώτη και Κασσίμη, τις οποίες σχολίασε ποικιλοτρόπως.
Πιο συγκεκριμένα, για τη δημοπράτηση του έργου της πεζοδρόμησης ο Δήμαρχος είπε:
«Σήμερα έγινε η τελευταία μεγάλη δημοπράτηση έργου στον Δήμο Κορινθίων, οι πεζοδρομήσεις, συνολικού προϋπολογισμού 4.500.000 €. Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η διαδικασία και τώρα θα ακολουθήσουν τα τυπικά, εγκρίσεις και εγκρίσεις και από το Ελεγκτικό Συνέδριο – μιλάω για προληπτικό έλεγχο στο τέλος, διαδικασίες που πιστεύω ότι σύντομα θα ολοκληρωθούν και θα μας δώσουν τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε και τα έργα των πεζοδρομήσεων στο κέντρο της πόλης της Κορίνθου. Σας κάλεσα σήμερα γιατί πραγματικά αυτό το έργο – το έχουμε πει πολλές φορές – είναι ένα έργο καθοριστικής σημασίας που θα αλλάξει και τη φυσιογνωμία και την εικόνα της πόλης της Κορίνθου, θα αλλάξει και τις συνήθειές μας ως Κορίνθιοι αλλά και των επισκεπτών της πόλης, γιατί ουσιαστικά θα πεζοδρομηθεί μια μεγάλη περιοχή, θα αναβαθμιστεί αισθητικά, θα γίνει πολύ καλύτερη και πιστεύω ότι αυτό θα βοηθήσει συνολικά στην αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της Κορίνθου. Είμαστε από τις λίγες πόλεις στην Ελλάδα που δεν έχουμε πεζοδρομημένο ένα κέντρο, ιστορικό κέντρο, και αυτό μας δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα.
«ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ
ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΣΤΕ
Πιο συγκεκριμένα, για τη δημοπράτηση του έργου της πεζοδρόμησης ο Δήμαρχος είπε:
«Σήμερα έγινε η τελευταία μεγάλη δημοπράτηση έργου στον Δήμο Κορινθίων, οι πεζοδρομήσεις, συνολικού προϋπολογισμού 4.500.000 €. Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η διαδικασία και τώρα θα ακολουθήσουν τα τυπικά, εγκρίσεις και εγκρίσεις και από το Ελεγκτικό Συνέδριο – μιλάω για προληπτικό έλεγχο στο τέλος, διαδικασίες που πιστεύω ότι σύντομα θα ολοκληρωθούν και θα μας δώσουν τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε και τα έργα των πεζοδρομήσεων στο κέντρο της πόλης της Κορίνθου. Σας κάλεσα σήμερα γιατί πραγματικά αυτό το έργο – το έχουμε πει πολλές φορές – είναι ένα έργο καθοριστικής σημασίας που θα αλλάξει και τη φυσιογνωμία και την εικόνα της πόλης της Κορίνθου, θα αλλάξει και τις συνήθειές μας ως Κορίνθιοι αλλά και των επισκεπτών της πόλης, γιατί ουσιαστικά θα πεζοδρομηθεί μια μεγάλη περιοχή, θα αναβαθμιστεί αισθητικά, θα γίνει πολύ καλύτερη και πιστεύω ότι αυτό θα βοηθήσει συνολικά στην αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της Κορίνθου. Είμαστε από τις λίγες πόλεις στην Ελλάδα που δεν έχουμε πεζοδρομημένο ένα κέντρο, ιστορικό κέντρο, και αυτό μας δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα.
«ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ
ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΣΤΕ
5.000 – 10.000 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΠΟΥ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ»
Είναι αδύνατον 5.000 – 10.000 αυτοκίνητα που εισέρχονται κάθε πρωί στην πόλη της Κορίνθου, να έχουν κατεύθυνση στο κέντρο και να τα καταφέρνουμε να διαχειριζόμαστε αυτή την κυκλοφορία. Θα πρέπει σιγά-σιγά όλοι να επιλέγουμε ή μέσα μαζικής μεταφοράς ή κάποια περιφερειακά πάρκινγκ που ήδη λειτουργούν στην πόλη της Κορίνθου, είτε κάτω στα Καλάμια είτε στα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου είτε στις εισόδους της πόλης και με τις αστικές συγκοινωνίες που λειτουργούν εδώ και περίπου 4 μήνες να εξυπηρετούμαστε για τις δουλειές που έχουμε στην πόλη ή για την καθημερινή μας εργασία. Δεν μπορεί η πόλη να «σηκώσει» μια κυκλοφορία ιδιαίτερα από κάποιους που έχουν καθημερινή παρουσία στο κέντρο, δηλαδή είναι είτε εργαζόμενοι είτε αυτοαπασχολούμενοι. Κι αυτό βέβαια δεν είναι κάτι το δυσάρεστο, εγώ πιστεύω ότι στο τέλος όλοι θα «αγκαλιάσουν» αυτή την αλλαγή των συνηθειών μας που έχουμε μέχρι σήμερα. Θα μάθουμε να περπατάμε.»
Σε ό, τι αφορά τις δηλώσεις του κ. Γιώτη σχετικά με τις πεζοδρομήσεις, ο κ. Πνευματικός τις σχολίασε λέγοντας:
«ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΣΤΟΧΟΣ ΑΥΤΩΝ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ
ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ»
Δίνω όμως αυτή τη συνέντευξη για να κάνω και κάποια κριτική αν θέλετε, σε κάποια δημοσιεύματα που αρχίζουν να εμφανίζονται στον Τύπο, μέσα από δηλώσεις δημοτικών παρατάξεων. Είδα τη Μεγάλη Εβδομάδα μια δήλωση από τον Κώστα τον Γιώτη, που αναφέρεται στις πεζοδρομήσεις του κέντρου. Και πραγματικά με αιφνιδίασε γιατί μέχρι τώρα ουσιαστικά δεν είχε ποτέ εκφράσει την αντίθεσή του. Όπως και πολλοί άλλοι στο Δημοτικό Συμβούλιο. Βέβαια, είχε αναφερθεί από εμένα ότι τελικά όλοι έλεγαν πεζοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις και στο τέλος, ενώ οι πεζοδρομήσεις που προτείναμε και πέρασαν με μεγάλη πλειοψηφία από τον Δήμο, κάποιοι επέλεξαν να μην τις ψηφίσουν με διαδικαστικές και κάποιες άλλες δικαιολογίες. Σήμερα λοιπόν βλέπω μια ανακοίνωση η οποία λέει από τη μία ότι δεν πρέπει να κάνουμε κανένα έργο στο κέντρο ή αν το κάνουμε να το κάνουμε σταδιακά. Αυτό το ‘σταδιακά’ βεβαίως δεν το εξηγούν γιατί το να κάνεις κατάτμηση έργου δεν επιτρέπεται και νομικά. Εκτός αν ο στόχος αυτών των δημοσιευμάτων και των δηλώσεων είναι να μη γίνει τίποτα. Και δηλώνω πεπεισμένος ότι αυτός είναι ο στόχος τους».
"ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ
ΜΕ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ,
ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΗ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ
ΠΟΥ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ»
Είναι αδύνατον 5.000 – 10.000 αυτοκίνητα που εισέρχονται κάθε πρωί στην πόλη της Κορίνθου, να έχουν κατεύθυνση στο κέντρο και να τα καταφέρνουμε να διαχειριζόμαστε αυτή την κυκλοφορία. Θα πρέπει σιγά-σιγά όλοι να επιλέγουμε ή μέσα μαζικής μεταφοράς ή κάποια περιφερειακά πάρκινγκ που ήδη λειτουργούν στην πόλη της Κορίνθου, είτε κάτω στα Καλάμια είτε στα μπαζώματα του Αγίου Νικολάου είτε στις εισόδους της πόλης και με τις αστικές συγκοινωνίες που λειτουργούν εδώ και περίπου 4 μήνες να εξυπηρετούμαστε για τις δουλειές που έχουμε στην πόλη ή για την καθημερινή μας εργασία. Δεν μπορεί η πόλη να «σηκώσει» μια κυκλοφορία ιδιαίτερα από κάποιους που έχουν καθημερινή παρουσία στο κέντρο, δηλαδή είναι είτε εργαζόμενοι είτε αυτοαπασχολούμενοι. Κι αυτό βέβαια δεν είναι κάτι το δυσάρεστο, εγώ πιστεύω ότι στο τέλος όλοι θα «αγκαλιάσουν» αυτή την αλλαγή των συνηθειών μας που έχουμε μέχρι σήμερα. Θα μάθουμε να περπατάμε.»
Σε ό, τι αφορά τις δηλώσεις του κ. Γιώτη σχετικά με τις πεζοδρομήσεις, ο κ. Πνευματικός τις σχολίασε λέγοντας:
«ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΣΤΟΧΟΣ ΑΥΤΩΝ
ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ
ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ»
Δίνω όμως αυτή τη συνέντευξη για να κάνω και κάποια κριτική αν θέλετε, σε κάποια δημοσιεύματα που αρχίζουν να εμφανίζονται στον Τύπο, μέσα από δηλώσεις δημοτικών παρατάξεων. Είδα τη Μεγάλη Εβδομάδα μια δήλωση από τον Κώστα τον Γιώτη, που αναφέρεται στις πεζοδρομήσεις του κέντρου. Και πραγματικά με αιφνιδίασε γιατί μέχρι τώρα ουσιαστικά δεν είχε ποτέ εκφράσει την αντίθεσή του. Όπως και πολλοί άλλοι στο Δημοτικό Συμβούλιο. Βέβαια, είχε αναφερθεί από εμένα ότι τελικά όλοι έλεγαν πεζοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις και στο τέλος, ενώ οι πεζοδρομήσεις που προτείναμε και πέρασαν με μεγάλη πλειοψηφία από τον Δήμο, κάποιοι επέλεξαν να μην τις ψηφίσουν με διαδικαστικές και κάποιες άλλες δικαιολογίες. Σήμερα λοιπόν βλέπω μια ανακοίνωση η οποία λέει από τη μία ότι δεν πρέπει να κάνουμε κανένα έργο στο κέντρο ή αν το κάνουμε να το κάνουμε σταδιακά. Αυτό το ‘σταδιακά’ βεβαίως δεν το εξηγούν γιατί το να κάνεις κατάτμηση έργου δεν επιτρέπεται και νομικά. Εκτός αν ο στόχος αυτών των δημοσιευμάτων και των δηλώσεων είναι να μη γίνει τίποτα. Και δηλώνω πεπεισμένος ότι αυτός είναι ο στόχος τους».
"ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ
ΜΕ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ,
ΠΡΟΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΗ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ
ΟΧΛΗΣΗ. ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ
ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΩΡΙΤΕΡΑ»
Και ο Δήμαρχος συνέχισε λέγοντας:
«Εμείς σαν Δημοτική Αρχή αυτό το έργο θα το εκτελέσουμε με υποδειγματικό τρόπο, το λέμε από τώρα, χωρίς να υπάρξει ιδιαίτερη όχληση στους καταστηματάρχες, τους κατοίκους του κέντρου, στους επισκέπτες, τους εργαζόμενους του κέντρου. Η μικρότερη δυνατή όχληση. Θα γίνει για πρώτη φορά μέσα από ένα χρονοδιάγραμμα που θα έχει εγκριθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου και θα έχει συμφωνηθεί και με τον εργολάβο, όπως προβλέπεται και από τις κείμενες διατάξεις περί Εκτέλεσης Δημοσίων Έργων και θα δοθεί μάλιστα και τέτοια προτεραιότητα σε αυτό το έργο και ο στόχος μας είναι, αντί να τελειώσει σε 11 μήνες αν είναι δυνατόν να τελειώσει και σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Θα «πέσουμε όλοι επάνω», εγώ, ο Αντιδήμαρχος ο κ. Ντιγκιρλάκης, οι μηχανικοί του Δήμου, οι Οικονομικές και Διοικητικές Υπηρεσίες του Δήμου, να υπάρξει μια προτεραιότητα και να τελειώσει γρήγορα αυτό το τόσο σημαντικό για την πόλη έργο.
«Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΝ ΔΑΠΑΝΗΣΕ
ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΕΣ
ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟ»
Βλέπω επίσης να γίνεται αναφορά ότι ο Δήμος δεν αξιοποιεί τους μηχανικούς του. Αυτό το έργο συνολικού προϋπολογισμού 4.500.000 € θα έπρεπε, αν το είχαμε δώσει να μελετηθεί απ’ έξω, να δίναμε τουλάχιστον 450.000 σε μελετητικά γραφεία εκτός Δήμου. Εμείς κάναμε μελέτη ολοκληρωμένη, για την οποία είμαστε περήφανοι, σε συνεργασία και με συμβούλους που έχει ο Δήμαρχος αλλά και με τους υπαλλήλους της Τεχνικής Υπηρεσίας, εγκρίθηκε από την ΕΠΑΕ και δημοπρατήθηκε σήμερα, χωρίς να δαπανήσει ο Δήμος ούτε ένα ευρώ για μελέτες. Γιατί η πάγια τακτική μας είναι να σεβόμαστε και το τελευταίο ευρώ του δημότη, να πιάνει τόπο. Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω και τον Χρυσόστομο τον Γαλίκα που βοήθησε πάρα πολύ όσον αφορά την αρχιτεκτονική διαμόρφωση και τον Γιάννη τον Καραΐσκο και τον Σπύρο τον Περόγαμβρο που βοήθησαν. Και αυτό το έργο σήμερα δημοπρατήθηκε με επιτυχία και πιστεύω ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα υπάρξει και εργολάβος που θα ξεκινήσει τις εργασίες. Άρα λοιπόν, μακριά από εμάς αιχμές ότι δεν εκμεταλλευόμαστε την Τεχνική Υπηρεσία. Εμείς την εκμεταλλευόμαστε γιατί θέλουμε να γίνονται τα έργα με το μικρότερο δυνατό κόστος και όσο το δυνατόν καλύτερα.
«Θέλω να μου πείτε εσείς
ή ο οποιοσδήποτε άλλος στην πόλη
πότε η Τεχνική Υπηρεσία έχει
συντάξει μελέτες για τόσο μεγάλα
και τόσο πολύπλοκα έργα.»
Θέλω να μου πείτε εσείς ή ο οποιοσδήποτε άλλος στην πόλη πότε η Τεχνική Υπηρεσία έχει συντάξει μελέτες για τόσο μεγάλα και τόσο πολύπλοκα έργα. Δε μιλάμε για ένα έργο ασφαλτόστρωσης που βάζουμε τα τετραγωνικά και τελείωσε. Εδώ μιλάμε για ένα έργο συγκεκριμένο, με συγκεκριμένη αρχιτεκτονική δομή και μια πολυπλοκότητα υλικών και εργασιών. Και όμως, εκπονήθηκε αυτή η μελέτη κυρίως από τους υπαλλήλους του Δήμου Κορινθίων. Και βεβαίως, ακούω και κάποιες αόριστες καταγγελίες για αμφίβολη νομιμότητα κλπ. Εντάξει, κατανοώ τον κ. Γιώτη. Δυόμισι χρόνια που είμαι Δήμαρχος, την πόρτα του Δημαρχείου την περνάει όταν έχουμε Δημοτικά Συμβούλια. Δεν έχει έρθει ούτε μια φορά για να ενημερωθεί ή κάτι να μας προτείνει. Συγχωρέστε με, μπορεί να έχει περάσει και δυο-τρεις άλλες φορές που έχουμε συνεργαστεί μετά από πρόσκληση δική μου για να κουβεντιάσουμε κάποια έργα στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης. Και όπως με ενημερώνει και ο κ. Ντιγκιρλάκης, γι’ αυτό το έργο υπάρχει και συμφωνία όλων των δημοτικών παρατάξεων για την αρχιτεκτονική διαμόρφωση. Και τα λέω τώρα έγκαιρα για να υπάρξουν και έγκαιρες ενδεχόμενα απαντήσεις. Υπάρχει συμφωνία όλων, ομοφωνία, γι’ αυτό δεν κατανοώ γιατί κάποιοι θέλουν τώρα να «βγάλουν την ουρά τους απ’ έξω.» Πιστεύουν ότι θα «ψαρέψουν σε θολά νερά» πιθανές αντιδράσεις ή φιλοδοξούν εν τοιαύτη περιπτώσει, κάποιοι να είναι επικεφαλείς αντιδράσεων για να μη γίνει τίποτα στην πόλη της Κορίνθου».
«Εμείς πραγματικά αυτό το έργο
θα το εκτελέσουμε όπως και μέχρι
σήμερα το εκτελούμε μέσα από
διαδικασίες δημόσιας διαβούλευσης
και κοινωνικής συναίνεσης.»
Ο κος Πνευματικός δήλωσε με έμφαση:
«Ακούστε κάτι, εμείς πραγματικά αυτό το έργο θα το εκτελέσουμε όπως και μέχρι σήμερα το εκτελούμε μέσα από διαδικασίες δημόσιας διαβούλευσης και κοινωνικής συναίνεσης. Θα πάμε σε όλα τα καταστήματα που θα εκτελούνται έργα μπροστά και δε θα υπάρξει κανένα πρόβλημα κι όλοι θα δουν το πόσο γρήγορα θα εκτελεστούν. Μη φιλοδοξούν κάποιοι ότι θα έχουν οφέλη αν ηγηθούν αντιδράσεων. Θα απομονωθούν από τη συντριπτική πλειοψηφία των Κορινθίων που θέλουν να γίνει η πόλη τους πιο όμορφη, θέλουν να γίνουν οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης της Κορίνθου.
«ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΜΑΗ
ΘΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑ
ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ»
Θα ήθελα βεβαίως να σας ενημερώσω ότι και τα έργα που έχουν δημοπρατηθεί μέχρι σήμερα, τα μεγάλα, προχωράνε κανονικά. Μέσα στον Μάη θα ξεκινήσει μια διαδικασία και νέων δημοπρατήσεων για μικρότερης σημασίας έργα. Άλλη μια υπόσχεση που θέλω να δηλώσω δημόσια είναι ότι η φροντίδα του Δήμου θα επεκταθεί και με έργα αναπλάσεων και στην περιφέρεια του Δήμου, είτε είναι Δημοτικά Διαμερίσματα είτε είναι συνοικίες του Δήμου. Βεβαίως αυτό το έχουμε αποδείξει με έργα που δημοπρατήθηκαν και αφορούν την Καλλιθέα, τη Νεάπολη, την Αγιάννα, μιλάμε για τα αποχετευτικά, με έργα ύδρευσης μεγάλα, αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης στην Αρχαία Κόρινθο, αποχετευτικά, πεζοδρόμια στις γειτονιές, αλλά θα γίνουν και έργα πλατειών στις γειτονιές για να αποκτήσουν όλες οι γειτονιές ένα κέντρο που εκεί θα μαζεύεται η συνοικία, πάλι να βγει στους δρόμους, να ξαναγνωριστούμε, να ξαναγαπηθούμε, να αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής μας. Και αυτό είναι μια δέσμευση και θα βρει ο Δήμος Κορινθίων τα χρήματα γιατί τον έχουμε νοικοκυρέψει. Κι αυτό δε θέλουν να το παραδεχτούν. Μας κατηγορούν ότι έχουμε πολλά αποθεματικά, ενώ ξέρουν ότι αυτά προέκυψαν κατά ένα μεγάλο μέρος από το νοικοκύρεμα. Περικοπή χρημάτων για μελέτες, μεγάλη περικοπή λειτουργικών δαπανών, απευθείας αναθέσεις που δε γίνονται και πολλά άλλα. Δε θέλουν να το παραδεχτούν. Όμως, οι Κορίνθιοι αντιλαμβάνονται το τι αυτή τη στιγμή εξελίσσεται στην πόλη και εμείς είμαστε σίγουροι ότι αυτό θα εκτιμηθεί και στις εκλογές.»
Ο δήμαρχος παράλληλα επεσήμανε για άλλη μια φορά τη σημασία του να χρησιμοποιεί ο κόσμος τις αστικές συγκοινωνίες προκειμένου να μετακινείται στο κέντρο της Κορίνθου .
«ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ
ΤΗΣ ΕΡΜΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΟΣ
Και ο Δήμαρχος συνέχισε λέγοντας:
«Εμείς σαν Δημοτική Αρχή αυτό το έργο θα το εκτελέσουμε με υποδειγματικό τρόπο, το λέμε από τώρα, χωρίς να υπάρξει ιδιαίτερη όχληση στους καταστηματάρχες, τους κατοίκους του κέντρου, στους επισκέπτες, τους εργαζόμενους του κέντρου. Η μικρότερη δυνατή όχληση. Θα γίνει για πρώτη φορά μέσα από ένα χρονοδιάγραμμα που θα έχει εγκριθεί από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου και θα έχει συμφωνηθεί και με τον εργολάβο, όπως προβλέπεται και από τις κείμενες διατάξεις περί Εκτέλεσης Δημοσίων Έργων και θα δοθεί μάλιστα και τέτοια προτεραιότητα σε αυτό το έργο και ο στόχος μας είναι, αντί να τελειώσει σε 11 μήνες αν είναι δυνατόν να τελειώσει και σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Θα «πέσουμε όλοι επάνω», εγώ, ο Αντιδήμαρχος ο κ. Ντιγκιρλάκης, οι μηχανικοί του Δήμου, οι Οικονομικές και Διοικητικές Υπηρεσίες του Δήμου, να υπάρξει μια προτεραιότητα και να τελειώσει γρήγορα αυτό το τόσο σημαντικό για την πόλη έργο.
«Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΝ ΔΑΠΑΝΗΣΕ
ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΕΣ
ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟ»
Βλέπω επίσης να γίνεται αναφορά ότι ο Δήμος δεν αξιοποιεί τους μηχανικούς του. Αυτό το έργο συνολικού προϋπολογισμού 4.500.000 € θα έπρεπε, αν το είχαμε δώσει να μελετηθεί απ’ έξω, να δίναμε τουλάχιστον 450.000 σε μελετητικά γραφεία εκτός Δήμου. Εμείς κάναμε μελέτη ολοκληρωμένη, για την οποία είμαστε περήφανοι, σε συνεργασία και με συμβούλους που έχει ο Δήμαρχος αλλά και με τους υπαλλήλους της Τεχνικής Υπηρεσίας, εγκρίθηκε από την ΕΠΑΕ και δημοπρατήθηκε σήμερα, χωρίς να δαπανήσει ο Δήμος ούτε ένα ευρώ για μελέτες. Γιατί η πάγια τακτική μας είναι να σεβόμαστε και το τελευταίο ευρώ του δημότη, να πιάνει τόπο. Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω και τον Χρυσόστομο τον Γαλίκα που βοήθησε πάρα πολύ όσον αφορά την αρχιτεκτονική διαμόρφωση και τον Γιάννη τον Καραΐσκο και τον Σπύρο τον Περόγαμβρο που βοήθησαν. Και αυτό το έργο σήμερα δημοπρατήθηκε με επιτυχία και πιστεύω ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα υπάρξει και εργολάβος που θα ξεκινήσει τις εργασίες. Άρα λοιπόν, μακριά από εμάς αιχμές ότι δεν εκμεταλλευόμαστε την Τεχνική Υπηρεσία. Εμείς την εκμεταλλευόμαστε γιατί θέλουμε να γίνονται τα έργα με το μικρότερο δυνατό κόστος και όσο το δυνατόν καλύτερα.
«Θέλω να μου πείτε εσείς
ή ο οποιοσδήποτε άλλος στην πόλη
πότε η Τεχνική Υπηρεσία έχει
συντάξει μελέτες για τόσο μεγάλα
και τόσο πολύπλοκα έργα.»
Θέλω να μου πείτε εσείς ή ο οποιοσδήποτε άλλος στην πόλη πότε η Τεχνική Υπηρεσία έχει συντάξει μελέτες για τόσο μεγάλα και τόσο πολύπλοκα έργα. Δε μιλάμε για ένα έργο ασφαλτόστρωσης που βάζουμε τα τετραγωνικά και τελείωσε. Εδώ μιλάμε για ένα έργο συγκεκριμένο, με συγκεκριμένη αρχιτεκτονική δομή και μια πολυπλοκότητα υλικών και εργασιών. Και όμως, εκπονήθηκε αυτή η μελέτη κυρίως από τους υπαλλήλους του Δήμου Κορινθίων. Και βεβαίως, ακούω και κάποιες αόριστες καταγγελίες για αμφίβολη νομιμότητα κλπ. Εντάξει, κατανοώ τον κ. Γιώτη. Δυόμισι χρόνια που είμαι Δήμαρχος, την πόρτα του Δημαρχείου την περνάει όταν έχουμε Δημοτικά Συμβούλια. Δεν έχει έρθει ούτε μια φορά για να ενημερωθεί ή κάτι να μας προτείνει. Συγχωρέστε με, μπορεί να έχει περάσει και δυο-τρεις άλλες φορές που έχουμε συνεργαστεί μετά από πρόσκληση δική μου για να κουβεντιάσουμε κάποια έργα στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης. Και όπως με ενημερώνει και ο κ. Ντιγκιρλάκης, γι’ αυτό το έργο υπάρχει και συμφωνία όλων των δημοτικών παρατάξεων για την αρχιτεκτονική διαμόρφωση. Και τα λέω τώρα έγκαιρα για να υπάρξουν και έγκαιρες ενδεχόμενα απαντήσεις. Υπάρχει συμφωνία όλων, ομοφωνία, γι’ αυτό δεν κατανοώ γιατί κάποιοι θέλουν τώρα να «βγάλουν την ουρά τους απ’ έξω.» Πιστεύουν ότι θα «ψαρέψουν σε θολά νερά» πιθανές αντιδράσεις ή φιλοδοξούν εν τοιαύτη περιπτώσει, κάποιοι να είναι επικεφαλείς αντιδράσεων για να μη γίνει τίποτα στην πόλη της Κορίνθου».
«Εμείς πραγματικά αυτό το έργο
θα το εκτελέσουμε όπως και μέχρι
σήμερα το εκτελούμε μέσα από
διαδικασίες δημόσιας διαβούλευσης
και κοινωνικής συναίνεσης.»
Ο κος Πνευματικός δήλωσε με έμφαση:
«Ακούστε κάτι, εμείς πραγματικά αυτό το έργο θα το εκτελέσουμε όπως και μέχρι σήμερα το εκτελούμε μέσα από διαδικασίες δημόσιας διαβούλευσης και κοινωνικής συναίνεσης. Θα πάμε σε όλα τα καταστήματα που θα εκτελούνται έργα μπροστά και δε θα υπάρξει κανένα πρόβλημα κι όλοι θα δουν το πόσο γρήγορα θα εκτελεστούν. Μη φιλοδοξούν κάποιοι ότι θα έχουν οφέλη αν ηγηθούν αντιδράσεων. Θα απομονωθούν από τη συντριπτική πλειοψηφία των Κορινθίων που θέλουν να γίνει η πόλη τους πιο όμορφη, θέλουν να γίνουν οι πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης της Κορίνθου.
«ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΜΑΗ
ΘΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑ
ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ»
Θα ήθελα βεβαίως να σας ενημερώσω ότι και τα έργα που έχουν δημοπρατηθεί μέχρι σήμερα, τα μεγάλα, προχωράνε κανονικά. Μέσα στον Μάη θα ξεκινήσει μια διαδικασία και νέων δημοπρατήσεων για μικρότερης σημασίας έργα. Άλλη μια υπόσχεση που θέλω να δηλώσω δημόσια είναι ότι η φροντίδα του Δήμου θα επεκταθεί και με έργα αναπλάσεων και στην περιφέρεια του Δήμου, είτε είναι Δημοτικά Διαμερίσματα είτε είναι συνοικίες του Δήμου. Βεβαίως αυτό το έχουμε αποδείξει με έργα που δημοπρατήθηκαν και αφορούν την Καλλιθέα, τη Νεάπολη, την Αγιάννα, μιλάμε για τα αποχετευτικά, με έργα ύδρευσης μεγάλα, αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης στην Αρχαία Κόρινθο, αποχετευτικά, πεζοδρόμια στις γειτονιές, αλλά θα γίνουν και έργα πλατειών στις γειτονιές για να αποκτήσουν όλες οι γειτονιές ένα κέντρο που εκεί θα μαζεύεται η συνοικία, πάλι να βγει στους δρόμους, να ξαναγνωριστούμε, να ξαναγαπηθούμε, να αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής μας. Και αυτό είναι μια δέσμευση και θα βρει ο Δήμος Κορινθίων τα χρήματα γιατί τον έχουμε νοικοκυρέψει. Κι αυτό δε θέλουν να το παραδεχτούν. Μας κατηγορούν ότι έχουμε πολλά αποθεματικά, ενώ ξέρουν ότι αυτά προέκυψαν κατά ένα μεγάλο μέρος από το νοικοκύρεμα. Περικοπή χρημάτων για μελέτες, μεγάλη περικοπή λειτουργικών δαπανών, απευθείας αναθέσεις που δε γίνονται και πολλά άλλα. Δε θέλουν να το παραδεχτούν. Όμως, οι Κορίνθιοι αντιλαμβάνονται το τι αυτή τη στιγμή εξελίσσεται στην πόλη και εμείς είμαστε σίγουροι ότι αυτό θα εκτιμηθεί και στις εκλογές.»
Ο δήμαρχος παράλληλα επεσήμανε για άλλη μια φορά τη σημασία του να χρησιμοποιεί ο κόσμος τις αστικές συγκοινωνίες προκειμένου να μετακινείται στο κέντρο της Κορίνθου .
«ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ
ΤΗΣ ΕΡΜΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΟΣ
ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ»
Συνεχίζοντας είπε:
«Όλοι κρίνονται. Μη νομίζετε ότι ο καθένας όταν καταγγέλλει μια Δημοτική Αρχή «κερδίζει και πόντους» στην κοινωνία. Εγώ σας λέω επιχειρήματα. Δεν μπορεί φερ’ ειπείν να μου γίνεται κριτική για μία μελέτη η οποία έχει ίδια χαρακτηριστικά και με προτάσεις που κατατέθηκαν στον δημόσιο διάλογο. Σας θυμίζω ότι η «Κίνηση Πολιτών», που δεν ψήφισε στο τέλος τίποτα ο κ. Κασσίμης, παρόμοιες πεζοδρομήσεις πρότεινε για την Κόρινθο. Και δεν ψήφισαν τίποτα, ενώ συμφωνούσαμε απόλυτα στους ποδηλατοδρόμους, στις αστικές συγκοινωνίες, στα περιφερειακά πάρκινγκ κλπ.. Και ρωτάω, αν είχαμε δώσει 250.000 για να πάμε στο ίδιο αποτέλεσμα θα ψήφιζαν; Αφού και οι ίδιοι με δικούς τους συγκοινωνιολόγους παρόμοια πράγματα πρότειναν. Τώρα βέβαια υπάρχουν κι εκεί διαφοροποιήσεις. Βλέπω, επειδή κάποιοι φωνάζουν στη Δημοτική Αγορά, ο κ. Κασσίμης λέει ‘παντού ήπιας κυκλοφορίας’. Τότε παιδιά γιατί να τις κάνουμε τις πεζοδρομήσεις; Ήπιας κυκλοφορίας λέει και να επιτρέπεται και το πάρκινγκ. Δηλαδή θα πεζοδρομήσουμε και θα ξαναπαρκάρουν μέσα; Κι ο κόσμος πού; Η ποιότητα ζωής πού; Πού είναι αυτά; Και στην Ερμού όταν ξεκίνησε πριν 15 χρόνια η πεζοδρόμηση αντέδρασαν όλοι οι καταστηματάρχες, σήμερα είναι ο πιο ακριβός δρόμος στην Ευρώπη. Να σας θυμίσω πιο πρόσφατα; Ποιοι αντέδρασαν στην πεζοδρόμηση της Πυλαρινού; Πρώτα απ’ όλα οι φίλοι μου οι καταστηματάρχες της συγκεκριμένης περιοχής. Και είναι οι πρώτοι που σήμερα είναι υπέρμαχοι αυτών των πεζοδρομήσεων. Ποιοι αντέδρασαν στην πεζοδρόμηση της Μεγ. Αλεξάνδρου; Οι τότε καταστηματάρχες. Να πάτε να τους βρείτε να δείτε τι άποψη έχουν σήμερα. Υπάρχει ένα όραμα, κάποιοι που θέλουν αυτό το όραμα να γίνει πράξη, υπάρχει – και δικαιολογημένα κατά έναν βαθμό – η αγωνία κάποιων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της Κορίνθου, όμως δεν μπορεί ο Δήμος να λειτουργήσει με ομοφωνία. Ο Δήμος θα λειτουργήσει με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση.
«ΟΤΑΝ ΛΕΝΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΟΙ κ.κ. ΓΙΩΤΗΣ
& ΚΑΣΣΙΜΗΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ
Συνεχίζοντας είπε:
«Όλοι κρίνονται. Μη νομίζετε ότι ο καθένας όταν καταγγέλλει μια Δημοτική Αρχή «κερδίζει και πόντους» στην κοινωνία. Εγώ σας λέω επιχειρήματα. Δεν μπορεί φερ’ ειπείν να μου γίνεται κριτική για μία μελέτη η οποία έχει ίδια χαρακτηριστικά και με προτάσεις που κατατέθηκαν στον δημόσιο διάλογο. Σας θυμίζω ότι η «Κίνηση Πολιτών», που δεν ψήφισε στο τέλος τίποτα ο κ. Κασσίμης, παρόμοιες πεζοδρομήσεις πρότεινε για την Κόρινθο. Και δεν ψήφισαν τίποτα, ενώ συμφωνούσαμε απόλυτα στους ποδηλατοδρόμους, στις αστικές συγκοινωνίες, στα περιφερειακά πάρκινγκ κλπ.. Και ρωτάω, αν είχαμε δώσει 250.000 για να πάμε στο ίδιο αποτέλεσμα θα ψήφιζαν; Αφού και οι ίδιοι με δικούς τους συγκοινωνιολόγους παρόμοια πράγματα πρότειναν. Τώρα βέβαια υπάρχουν κι εκεί διαφοροποιήσεις. Βλέπω, επειδή κάποιοι φωνάζουν στη Δημοτική Αγορά, ο κ. Κασσίμης λέει ‘παντού ήπιας κυκλοφορίας’. Τότε παιδιά γιατί να τις κάνουμε τις πεζοδρομήσεις; Ήπιας κυκλοφορίας λέει και να επιτρέπεται και το πάρκινγκ. Δηλαδή θα πεζοδρομήσουμε και θα ξαναπαρκάρουν μέσα; Κι ο κόσμος πού; Η ποιότητα ζωής πού; Πού είναι αυτά; Και στην Ερμού όταν ξεκίνησε πριν 15 χρόνια η πεζοδρόμηση αντέδρασαν όλοι οι καταστηματάρχες, σήμερα είναι ο πιο ακριβός δρόμος στην Ευρώπη. Να σας θυμίσω πιο πρόσφατα; Ποιοι αντέδρασαν στην πεζοδρόμηση της Πυλαρινού; Πρώτα απ’ όλα οι φίλοι μου οι καταστηματάρχες της συγκεκριμένης περιοχής. Και είναι οι πρώτοι που σήμερα είναι υπέρμαχοι αυτών των πεζοδρομήσεων. Ποιοι αντέδρασαν στην πεζοδρόμηση της Μεγ. Αλεξάνδρου; Οι τότε καταστηματάρχες. Να πάτε να τους βρείτε να δείτε τι άποψη έχουν σήμερα. Υπάρχει ένα όραμα, κάποιοι που θέλουν αυτό το όραμα να γίνει πράξη, υπάρχει – και δικαιολογημένα κατά έναν βαθμό – η αγωνία κάποιων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της Κορίνθου, όμως δεν μπορεί ο Δήμος να λειτουργήσει με ομοφωνία. Ο Δήμος θα λειτουργήσει με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση.
«ΟΤΑΝ ΛΕΝΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΟΙ κ.κ. ΓΙΩΤΗΣ
& ΚΑΣΣΙΜΗΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ
ΤΟΥ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΠΟΥ
ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ»
Και δεν κατανοώ μετά από τόσο διάστημα και δημόσιους διαλόγους για το κυκλοφοριακό, ο κ. Γιώτης και ο κ. Κασσίμης να μιλάνε, όταν δεν τόλμησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο να θέσουν θέμα για δημοψήφισμα. Όταν κουβεντιάζαμε την κυκλοφοριακή μελέτη, δεν τόλμησαν. Γιατί τότε κι εμείς είχαμε πρόταση. Αλλά αυτά δε γίνονται αφού αποφασίσουμε. Αν είναι υπεύθυνες δημοτικές παρατάξεις θα ερχόντουσαν στο Δημοτικό Συμβούλιο τη συγκεκριμένη μέρα και θα έλεγαν ‘Δήμαρχε, υπάρχει μεγάλη κοινωνική αντίδραση, να πάμε σε δημοψήφισμα που κι εσύ έχεις υποσχεθεί’. Όταν η Δημοτική Αρχή λοιπόν, σ’ ένα Δημοτικό Συμβούλιο, δε βλέπει να αρθρώνεται αυτή η πρόταση για δημοψήφισμα, δεν το βάζει. Έρχονται λοιπόν ο Γιώτης προχθές, ο Κασσίμης μετά το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από κάτι μήνες και λένε ‘δημοψήφισμα, το είχες υποσχεθεί’. Αυτές είναι λαϊκίστικες πολιτικές, είναι λαϊκισμός του χειρίστου είδους που θα τους κάνει κακό. Τους έχει ήδη κάνει κακό και θα τους κάνει ακόμα μεγαλύτερο κακό. Θυμηθείτε το. Γιατί εμείς το «οπλοστάσιο» δεν το έχουμε χρησιμοποιήσει ακόμα όλο. Και επαναλαμβάνω, στο Δημοτικό Συμβούλιο δύο μεγάλες παρατάξεις, η πρώην παράταξη του Θωμά του Θωμαΐδη – το μεγαλύτερο κομμάτι της – και η δική μας, ψήφισαν κατά πλειοψηφία και το υπόγειο γκαράζ και τις πεζοδρομήσεις του κέντρου. Κάποιοι άλλοι προτίμησαν «να κάνουν στροφή». Αυτούς θα τους κρίνει ο κόσμος. Πάντως εγώ, το λέω και δημόσια, αυτό το έργο δε θα έχει μόνο τη δική μας σφραγίδα. Θα έχει τη σφραγίδα όλων όσοι συνετέλεσαν για να υλοποιηθεί. Εγώ αναγνωρίζω τις θετικές ψήφους και της μείζονος μειοψηφίας, που δόθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Και δε θα ισχυριστώ ποτέ ότι αυτό το έργο το προχώρησα μόνος μου. Το προχωρήσαμε πάρα πολλοί. Και θα το πω και την ημέρα που θα ολοκληρωθεί. Είναι έργο πολλών, είναι συνολικά της Δημοτικής Αρχής.»
«ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΜΕ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ»
Διαβεβαίωσε επίσης ότι δε θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με τις τροφοδοσίες των οχημάτων:
«Δημόσια λέω ότι δε θα υπάρξει ποτέ πρόβλημα με τροφοδοσίες καταστημάτων, όχι για το πρωί, και το μεσημέρι και άλλες ώρες που θα συμφωνήσουμε. Αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, μια διορθωτική κίνηση, αυτή θα γίνει. Ξέρετε εσείς πολλές Δημοτικές Αρχές που δε θα δουν το πρόβλημα, να υπάρξει μια διορθωτική κίνηση; Δηλαδή κάποιο κομμάτι της Κορίνθου μπορεί να πρέπει να γίνει ήπιας κυκλοφορίας. Δεν μπορεί να ακυρώσουν όμως τα επιμέρους τη συνολική προσπάθεια.»
«ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΠΙΟ ΥΓΙΕΙΣ,
ΘΑ ΜΑΣ ΦΕΡΕΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ»
Κάνοντας μια πρώτη εκτίμηση είπε:
«Θα πρέπει σιγά-σιγά να αλλάξουν και οι συνήθειες. Θα πρέπει να περπατάμε και για την υγεία μας. Πρέπει να περπατάμε και για την κοινωνικότητά μας, να λέμε καμιά καλημέρα γιατί έχουμε σταματήσει και μιλάμε με κορναρίσματα. Θα δείτε ότι αυτό το μοντέλο το βιώσιμο ανάπτυξης της πόλης θα το «αγκαλιάσουν» οι πολίτες, θα μας φέρει πιο κοντά, θα είμαστε πιο υγιείς. Το ποδήλατο θα επιτρέπεται μες στα πεζοδρομημένα κομμάτια. Θα αλλάξουμε συνήθειες και ο Δήμαρχος θα δώσει πρώτος το παράδειγμα. Θα αρχίσω κι εγώ να κυκλοφορώ με ποδήλατο, θα αρχίσουμε όλοι να κυκλοφορούμε με ποδήλατο και θα δείτε και υγεία θα έχουμε και πιο ωραίοι θα είμαστε.»
«ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΑ
ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΙ-ΓΙΩΡΓΗ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΛΙΜΑΝΙ»
«Επειδή οι δημοπρατήσεις των έργων από πλευράς ΔΕΥΑΚ έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται και πήραμε σημαντικές εκπτώσεις, δέσμευση σημερινή – δεν υπήρχε κατά το παρελθόν ούτε στις εκλογές ούτε μετά τις εκλογές – ότι, πιστεύω, ότι τα χρήματα που απαιτούνται για να ολοκληρωθούν και στην περιοχή του Αι-Γιώργη και στο Αρχαίο Λιμάνι τα αποχετευτικά δίκτυα και ακαθάρτων και ομβρίων θα εξευρεθούν μέσα από τις εκπτώσεις που πήραμε. Και πήραμε μεγάλες εκπτώσεις, 50% - 60%. Από κει θα κάνουμε έναν προϋπολογισμό, για τον Αι-Γιώργη ήδη η μελέτη είναι έτοιμη, φτάνουν τα χρήματα, να δούμε αν φτάνουν και για το Αρχαίο Λιμάνι και να δημοπρατήσουμε κι εκεί τα αντίστοιχα έργα. Και πλέον η Κόρινθος δε θα έχει πουθενά πρόβλημα αποχέτευσης ακαθάρτων και ομβρίων. Και βεβαίως, θα είμαστε και πιστοί για άλλη μια φορά σ’ αυτά που τόσα χρόνια διακηρύττουμε ότι θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στην περιφέρεια. Και έργα θα γίνουν σε όλες τις γειτονιές.»
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΝΤΙΓΚΙΡΛΑΚΗΣ
ΓΙΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ
Για τα υλικά από τα οποία θα είναι φτιαγμένα τα πεζοδρόμια ενημέρωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Χαράλαμπος Ντιγκιρλάκης, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι αυτό το έργο δεν περιλαμβάνει επέμβαση στους υπάρχοντες πεζοδρόμους, λέγοντας ότι θα ήταν και «έγκλημα» για πεζόδρομους που δύο χρόνια έχουν τεθεί σε λειτουργία, να ξηλωθούν.
Συγκεκριμένα είπε:
«Τα υλικά είναι έγχρωμες ανάγλυφες βαρέος τύπου πλάκες, φιλέτα μαρμάρου σε μεγάλες διαστάσεις, υπάρχει σταμπωτό όπως υπάρχουν και κατά μία έννοια θα μπορούσαμε να το πούμε σαν διακοσμητικό ένα ορειχάλκινο, το οποίο «τρέχει» κατά μήκος όλων των πεζοδρόμων. Χαλκός, ο οποίος «τρέχει» με ένα συγκεκριμένο σχέδιο που έχει επιλεγεί στο μέσο ακριβώς όλων των πεζοδρόμων. Το σχέδιο για τους πεζόδρομους είναι επαναλαμβανόμενο γιατί αυτή ήταν η αρχιτεκτονική άποψη που επικράτησε και απ’ τον σύμβουλό μας τον κ. Γαλίκα αλλά και από την ΕΠΑΕ.
ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ»
Και δεν κατανοώ μετά από τόσο διάστημα και δημόσιους διαλόγους για το κυκλοφοριακό, ο κ. Γιώτης και ο κ. Κασσίμης να μιλάνε, όταν δεν τόλμησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο να θέσουν θέμα για δημοψήφισμα. Όταν κουβεντιάζαμε την κυκλοφοριακή μελέτη, δεν τόλμησαν. Γιατί τότε κι εμείς είχαμε πρόταση. Αλλά αυτά δε γίνονται αφού αποφασίσουμε. Αν είναι υπεύθυνες δημοτικές παρατάξεις θα ερχόντουσαν στο Δημοτικό Συμβούλιο τη συγκεκριμένη μέρα και θα έλεγαν ‘Δήμαρχε, υπάρχει μεγάλη κοινωνική αντίδραση, να πάμε σε δημοψήφισμα που κι εσύ έχεις υποσχεθεί’. Όταν η Δημοτική Αρχή λοιπόν, σ’ ένα Δημοτικό Συμβούλιο, δε βλέπει να αρθρώνεται αυτή η πρόταση για δημοψήφισμα, δεν το βάζει. Έρχονται λοιπόν ο Γιώτης προχθές, ο Κασσίμης μετά το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από κάτι μήνες και λένε ‘δημοψήφισμα, το είχες υποσχεθεί’. Αυτές είναι λαϊκίστικες πολιτικές, είναι λαϊκισμός του χειρίστου είδους που θα τους κάνει κακό. Τους έχει ήδη κάνει κακό και θα τους κάνει ακόμα μεγαλύτερο κακό. Θυμηθείτε το. Γιατί εμείς το «οπλοστάσιο» δεν το έχουμε χρησιμοποιήσει ακόμα όλο. Και επαναλαμβάνω, στο Δημοτικό Συμβούλιο δύο μεγάλες παρατάξεις, η πρώην παράταξη του Θωμά του Θωμαΐδη – το μεγαλύτερο κομμάτι της – και η δική μας, ψήφισαν κατά πλειοψηφία και το υπόγειο γκαράζ και τις πεζοδρομήσεις του κέντρου. Κάποιοι άλλοι προτίμησαν «να κάνουν στροφή». Αυτούς θα τους κρίνει ο κόσμος. Πάντως εγώ, το λέω και δημόσια, αυτό το έργο δε θα έχει μόνο τη δική μας σφραγίδα. Θα έχει τη σφραγίδα όλων όσοι συνετέλεσαν για να υλοποιηθεί. Εγώ αναγνωρίζω τις θετικές ψήφους και της μείζονος μειοψηφίας, που δόθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο. Και δε θα ισχυριστώ ποτέ ότι αυτό το έργο το προχώρησα μόνος μου. Το προχωρήσαμε πάρα πολλοί. Και θα το πω και την ημέρα που θα ολοκληρωθεί. Είναι έργο πολλών, είναι συνολικά της Δημοτικής Αρχής.»
«ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΜΕ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ»
Διαβεβαίωσε επίσης ότι δε θα υπάρξει κανένα πρόβλημα με τις τροφοδοσίες των οχημάτων:
«Δημόσια λέω ότι δε θα υπάρξει ποτέ πρόβλημα με τροφοδοσίες καταστημάτων, όχι για το πρωί, και το μεσημέρι και άλλες ώρες που θα συμφωνήσουμε. Αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, μια διορθωτική κίνηση, αυτή θα γίνει. Ξέρετε εσείς πολλές Δημοτικές Αρχές που δε θα δουν το πρόβλημα, να υπάρξει μια διορθωτική κίνηση; Δηλαδή κάποιο κομμάτι της Κορίνθου μπορεί να πρέπει να γίνει ήπιας κυκλοφορίας. Δεν μπορεί να ακυρώσουν όμως τα επιμέρους τη συνολική προσπάθεια.»
«ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΠΙΟ ΥΓΙΕΙΣ,
ΘΑ ΜΑΣ ΦΕΡΕΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ»
Κάνοντας μια πρώτη εκτίμηση είπε:
«Θα πρέπει σιγά-σιγά να αλλάξουν και οι συνήθειες. Θα πρέπει να περπατάμε και για την υγεία μας. Πρέπει να περπατάμε και για την κοινωνικότητά μας, να λέμε καμιά καλημέρα γιατί έχουμε σταματήσει και μιλάμε με κορναρίσματα. Θα δείτε ότι αυτό το μοντέλο το βιώσιμο ανάπτυξης της πόλης θα το «αγκαλιάσουν» οι πολίτες, θα μας φέρει πιο κοντά, θα είμαστε πιο υγιείς. Το ποδήλατο θα επιτρέπεται μες στα πεζοδρομημένα κομμάτια. Θα αλλάξουμε συνήθειες και ο Δήμαρχος θα δώσει πρώτος το παράδειγμα. Θα αρχίσω κι εγώ να κυκλοφορώ με ποδήλατο, θα αρχίσουμε όλοι να κυκλοφορούμε με ποδήλατο και θα δείτε και υγεία θα έχουμε και πιο ωραίοι θα είμαστε.»
«ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΑ
ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑ
ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΙ-ΓΙΩΡΓΗ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΛΙΜΑΝΙ»
«Επειδή οι δημοπρατήσεις των έργων από πλευράς ΔΕΥΑΚ έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται και πήραμε σημαντικές εκπτώσεις, δέσμευση σημερινή – δεν υπήρχε κατά το παρελθόν ούτε στις εκλογές ούτε μετά τις εκλογές – ότι, πιστεύω, ότι τα χρήματα που απαιτούνται για να ολοκληρωθούν και στην περιοχή του Αι-Γιώργη και στο Αρχαίο Λιμάνι τα αποχετευτικά δίκτυα και ακαθάρτων και ομβρίων θα εξευρεθούν μέσα από τις εκπτώσεις που πήραμε. Και πήραμε μεγάλες εκπτώσεις, 50% - 60%. Από κει θα κάνουμε έναν προϋπολογισμό, για τον Αι-Γιώργη ήδη η μελέτη είναι έτοιμη, φτάνουν τα χρήματα, να δούμε αν φτάνουν και για το Αρχαίο Λιμάνι και να δημοπρατήσουμε κι εκεί τα αντίστοιχα έργα. Και πλέον η Κόρινθος δε θα έχει πουθενά πρόβλημα αποχέτευσης ακαθάρτων και ομβρίων. Και βεβαίως, θα είμαστε και πιστοί για άλλη μια φορά σ’ αυτά που τόσα χρόνια διακηρύττουμε ότι θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στην περιφέρεια. Και έργα θα γίνουν σε όλες τις γειτονιές.»
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΝΤΙΓΚΙΡΛΑΚΗΣ
ΓΙΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ
Για τα υλικά από τα οποία θα είναι φτιαγμένα τα πεζοδρόμια ενημέρωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Χαράλαμπος Ντιγκιρλάκης, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι αυτό το έργο δεν περιλαμβάνει επέμβαση στους υπάρχοντες πεζοδρόμους, λέγοντας ότι θα ήταν και «έγκλημα» για πεζόδρομους που δύο χρόνια έχουν τεθεί σε λειτουργία, να ξηλωθούν.
Συγκεκριμένα είπε:
«Τα υλικά είναι έγχρωμες ανάγλυφες βαρέος τύπου πλάκες, φιλέτα μαρμάρου σε μεγάλες διαστάσεις, υπάρχει σταμπωτό όπως υπάρχουν και κατά μία έννοια θα μπορούσαμε να το πούμε σαν διακοσμητικό ένα ορειχάλκινο, το οποίο «τρέχει» κατά μήκος όλων των πεζοδρόμων. Χαλκός, ο οποίος «τρέχει» με ένα συγκεκριμένο σχέδιο που έχει επιλεγεί στο μέσο ακριβώς όλων των πεζοδρόμων. Το σχέδιο για τους πεζόδρομους είναι επαναλαμβανόμενο γιατί αυτή ήταν η αρχιτεκτονική άποψη που επικράτησε και απ’ τον σύμβουλό μας τον κ. Γαλίκα αλλά και από την ΕΠΑΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου