13.4.09

To θέμα περί «Έγκρισης Μ.Π.Ε ‘ESCORAP Α.Ε - ΙΔΡΥΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ ΥΛΙΚΩΝ (Κ.Δ.Α.Υ) ΣΤΗ ΘΕΣΗ ‘ΜΕΣΟΡΑΧΗ Ή ΚΟΚΟΡΕΤΣΑ’ ΣΤΟ Τ.Δ. ΜΠΟΛΑΤΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΧΑΣ» ήταν αυτό που επικράτησε στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κορινθίας που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 9 Απριλίου, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Κορίνθου.
Όπως ενημέρωσε αρχικά ο Αντινομάρχης κ. Παναγιώτης Μάρκελλος, τα προϊόντα που θα ανακυκλώνει η εταιρεία θα είναι από χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, σίδερο και γυαλί, ενώ το συνολικό μέγεθος των ανακυκλώσιμων υλικών που θα μπορεί να συγκεντρώσει θα ανέρχεται στους 22.000 τόνους ανά έτος. Είπε επίσης ότι η Νομαρχιακή Επιτροπή επισκέφτηκε την περιοχή, είδε τους χώρους και τη Μονάδα, καθώς και ότι υπάρχουν και κάποια σπίτια διάσπαρτα στην περιοχή, με το πιο κοντινό από αυτά να απέχει από το Κέντρο Διαλογής 250μ. περίπου.
«Ακούσαμε και τους κατοίκους» συμπλήρωσε, «και μετά από διαλογική συζήτηση η Νομαρχιακή Επιτροπή, μειοψηφούντος του κ. Λογοθέτη, γνωμοδοτεί θετικά.»

ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
ΤΟΥ Κ.Δ.Α.Υ. Ο ΔΗΜΟΣ ΒΟΧΑΣ

ΥΠΕΡ ΔΗΛΩΣΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΤΕΔΚ κ. Θ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ

Ρητή ήταν ωστόσο η αντίθεση τόσο του Δήμου Βόχας όσο και των κατοίκων της περιοχής για τη δημιουργία Κ.Δ.Α.Υ. στην περιοχή. Ο Δήμαρχος Βόχας κ. Γιώργος Λιούντρης που ήταν παρών στη συνεδρίαση, συγκεκριμένα δήλωσε:

«Η μονάδα έχει δυναμικότητα 22.000 τόνων ανακυκλώσιμων υλικών τον χρόνο. Τα ανακυκλώσιμα υλικά θα προέρχονται από βιομηχανίες, εμπορικές δραστηριότητες και από εταιρείες συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών. Επιπλέον, η Μονάδα θα πραγματοποιεί ανακύκλωση υλικών συσκευασίας που προέρχονται από δήμους σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης-Ανακύκλωσης. Η μονάδα στοχεύει σταδιακά να καλύψει όλους τους δήμους της Ν.Α. Κορινθίας, η οποία αντιστοιχεί σε πληθυσμό 154.624. Θεωρώντας ότι η ποσότητα των υλικών συσκευασίας που συλλέγονται με βάση εκτιμήσεις ανέρχεται σε 50-60 κιλά κατ’ άτομο ανά έτος, η ποσότητα-στόχος για τη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών για τους Δήμους της Ν.Α. Κορινθίας εκτιμάται σε 9.300 τόνους ανά έτος για τα επόμενα χρόνια. Από τη διαδικασία διαλογής θα προκύπτουν κάποια υπολείμματα, τα οποία δεν είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν και τα οποία αφού συγκεντρωθούν θα οδηγούνται σε ΧΥΤΑ που θα υποδειχθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Το 70% είναι ανακυκλώσιμο, το 30% θα πηγαίνει στο ΧΥΤΑ.
Ας δούμε όμως τελικά πώς συγκεντρώνεται η ποσότητα αυτή. Έχω εδώ από την εταιρεία Αξιοποίησης-Ανακύκλωσης ένα χαρτί που μας δίνει μπόνους αν το ανακυκλώσιμο υλικό ανά κάτοικο το έτος είναι από 0-30 κιλά το άτομο. Και δίνει 70 € τον χρόνο επιδότηση ανά εξάμηνο το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Αν έρθω όμως στην πρόταση που λέει 60 κιλά, με 30 κιλά το μάξιμουμ που λέει η Εταιρεία Ανακύκλωσης τα ανακυκλώσιμα υλικά του Νομού Κορινθίας είναι 4.651 τόνοι τον χρόνο. Δηλαδή υπολείπεται ένα ποσοστό 17.500 τόνους τον χρόνο από άλλες πηγές τροφοδότησης της μονάδας. Τα υπολείμματα που θα δημιουργηθούν από την ανακύκλωση, σε όγκο και σε βάρος, είναι 6.600 τόνοι ανά έτος, που σημαίνει ότι οι δήμοι θα απορροφήσουν 1.300 τόνους τον χρόνο σαν υπόλειμμα και οι ιδιώτες ή ο επιχειρηματίας θα πρέπει να διαθέσουν άλλους 5.300 τόνους σε ΧΑΔΑ, ΧΥΤΑ, δεματοποιητές, ΚΥΠΥ.

«Εδώ υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα,
πώς θα εξασφαλιστεί η διάθεση
αυτών των υπολειμμάτων»

Ξέρετε τι γίνεται με το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στον Νομό μας, ξέρετε το άγχος των Δημάρχων , τι γίνεται με τα υπολείμματα. Εδώ υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα, πώς θα εξασφαλιστεί η διάθεση αυτών των υπολειμμάτων. Και μη μου πείτε ότι οι Δήμοι θα πάρουν αυτό το υπόλειμμα γιατί σας λέμε ότι δεν είναι δυνατόν να το πάρουμε. Το κόστος δεν μπορεί να το επιβαρυνθεί ο κάθε Δήμος και ειδικά ο Δήμος Βόχας που θα είναι το εργοστάσιο εκεί, που θα καλούμεθα να πάρουμε το υπόλειμμα. Αυτό δεν μπορούμε να το πάρουμε σαν Δήμος. Να το πάμε πού; Ο ΧΑΔΑ κλείνει. Αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα του όγκου των ανακυκλώσιμων υλικών που θα έρχονται σ’ αυτό το εργοστάσιο. Μιλάμε για έναν μεγάλο όγκο που είναι έξω από τις δικαιοδοσίες και των ΧΥΤΑ της Κορινθίας και της ολοκληρωμένης διαχείρισης. Και ποιος επιχειρηματίας δε θα κοιτάξει το κέρδος, να έχει περισσότερο ποσοστό ανακυκλώσιμο στην επιχείρησή του.»

Και συμπλήρωσε:
«Επιπλέον το φορτίο το κυκλοφοριακό είναι τεράστιο και ξέρουμε τι συμβαίνει στην Π.Ε.Ο. Από την Κόρινθο μέχρι το Κιάτο ξέρουμε τι γίνεται με τις νταλίκες. Υπάρχει μεγάλος φόρτος στην περιοχή μας. Εγώ βάζω μέσο όρο 10 τόνους ανά φορτίο, μιλάμε για 2.200 δρομολόγια, το να πάνε. Μετά όταν γίνει η ανακύκλωση, πολλαπλασιάζονται τα δρομολόγια απομάκρυνσης των ανακυκλώσιμων υλικών από τον χώρο του Κ.Δ.Α.Υ. (…)
Επίσης, υπάρχει σε εξέλιξη η Β2 φάση του Γ.Π.Σ. Στην περιοχή αυτή δεν προβλέπεται Μ.Π.Ε. και νομίζω ότι κι αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι ομόφωνη και η απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου. Υπάρχει μια επιβάρυνση μεγάλη και από θέμα υπολειμμάτων τα οποία θα υπάρξουν στην περιοχή και το φορτίο το κυκλοφοριακό που θα δεχθεί όλος ο ιστός της πεδινής Κορινθίας και όχι μόνο. Είναι αφόρητο να μιλάμε για 4.000-5.000 δρομολόγια τον χρόνο μέσα από μια περιοχή πυκνοκατοικημένη, χωρίς δρόμους. Η μόνη λύση θα ήταν ένας περιφερειακός δρόμος. Γι’ αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα αποφάσισε να απορρίψει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.»

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ:

«ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ
ΑΥΤΗ Η ΜΟΝΑΔΑ, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑ. ΔΕ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ
ΑΝ ΠΕΡΝΑΝΕ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΕΛΟ»

Ο κ. Λαμπρόπουλος από την άλλη μεριά τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας του Κ.Δ.Α.Υ. λέγοντας:

«Από το 1983 ακούμε τη σκοπιμότητα, την ωφελιμότητα και την αναγκαιότητα της διαχείρισης των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης. Καθετί που έχει σχέση με τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής. Καθετί που έχει σχέση με ένα πρόβλημα που το έχουν λύσει όλες οι χώρες του κόσμου, εκτός από την χώρα τη δική μας. Εάν η πρόταση αφορούσε έναν άλλο Δήμο στην Ανατολική Κορινθία θα έλειπαν οι κάτοικοι αυτής της περιοχής και θα ήταν οι κάτοικοι της άλλης. Πάντα υπάρχουν ορισμένοι κάτοικοι που είναι αρνητικοί. Αλλά κοιτάμε πάντα το ποσοστό των αρνητικών επιπτώσεων και δεν κοιτάμε το ποσοστό των θετικών επιπτώσεων και το ισοζύγι. Εγώ από την αρχή θέλω να πω το εξής: σε όλες τις περιπτώσεις, εάν και εφόσον το Ν.Σ. πάρει απόφαση θετική για λειτουργία αυτής της μονάδας, να εξασκήσει κάθε όριο αυστηρότητας στη βελτίωση της Μ.Π.Ε. και αν δεν προβλέπονται ορισμένα σημεία να προβλεφθούν. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, η μονάδα που θα λειτουργήσει, θα λειτουργήσει για το επίπεδο του Νομού Κορινθίας και μόνο αυτό. Από πού θα περάσουν εμένα δε με ενδιαφέρει. Από κάπου πρέπει να περάσουν.

«Η απόφαση που πήραμε στην ΤΕΔΚ ότι κρίνεται αναγκαία η δημιουργία ενός χώρου επεξεργασίας των ανακυκλώσιμων υλικών ήταν ομόφωνη γιατί έχουμε συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα»

Όλοι τασσόμαστε θετικά υπέρ της ανακύκλωσης, όλοι οι κάτοικοι λένε ότι είναι αναγκαίο να γίνει, μόνο που πρέπει να γίνει στην αυλή του διπλανού. Ε, κάποτε πρέπει να τελειώσει αυτή η νοοτροπία. Το αν υπάρχουν διάσπαρτες κατοικίες είναι αποτέλεσμα αυτής της αλόγιστης πολιτικής της οικιστικής που υπήρχε στην χώρα μας και στον Νομό μας και που τώρα προσπαθούμε να βάλουμε σε μία τάξη με την χωροθέτηση των περιοχών και των χρήσεων γης, έτσι ώστε να ξέρει ο καθένας πού μπορεί να κάνει το σπίτι, πού μπορεί να γίνει μονάδα…Η απόφαση που πήραμε στην ΤΕΔΚ ότι κρίνεται αναγκαία η δημιουργία ενός χώρου επεξεργασίας των ανακυκλώσιμων υλικών ήταν ομόφωνη γιατί έχουμε συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα. Και δεν μπορώ να καταλάβω το Δ.Σ. Βόχας – χωρίς να θέλω να κάνω καμία κριτική – για ποιο λόγο δε στάθηκε θετικά. Εμείς λέμε σαν Δήμαρχοι όλοι – και ο Δήμαρχος Βόχας – ότι είναι απαραίτητο να γίνει. Εδώ δεν είναι πλέον η νοοτροπία που επικρατούσε τις προηγούμενες δεκαετίες ότι ο ρυπαίνων πληρώνει, εδώ είναι πλέον η νοοτροπία του τι μπορούμε να κάνουμε για να σεβαστούμε το περιβάλλον και πώς να λειτουργήσουμε σαν κοινωνία με μια συλλογική τοποθέτηση και προσέγγιση των προβλημάτων. Κι αν θέλουν να περάσουν μέσα από το Βέλο τα αμάξια δε με ενδιαφέρει. Από κάπου πρέπει να περάσουν. Να λειτουργήσει αυτή η μονάδα μόνο για τον Νομό Κορινθίας, με όλες τις ενστάσεις που μπορούν να γίνουν για την προστασία του περιβάλλοντος.»

Για το θέμα τοποθετήθηκαν επίσης και πολίτες, οι οποίοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους, ενώ ο Νομάρχης Κορινθίας πρότεινε τελικά την αναβολή του θέματος και επεσήμανε τη σημασία του να περιοριστούν οι ποσότητες των ανακυκλώσιμων υλικών μόνο σε επίπεδο Νομού καθώς και του να διευκρινιστεί το τι θα γίνεται με τα υπολείμματα.

ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΤΟΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ
ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ Η ΚΟΡΙΝΘΙΑ ΣΤΟΝ Γ.Π.Σ.,
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΑΡΧΗ
κ. ΝΙΚΟ ΤΑΓΑΡΑ

Ο Πρόεδρος της ΤΕΔΚ, Δήμαρχος Βέλου κ. Θεόδωρος Λαμπρόπουλος έθεσε στο Συμβούλιο το θέμα σύστασης πενταμελούς επιτροπής για τον Πολεοδομικό Σχεδιασμό της Νομαρχίας Κορινθίας. Όπως είπε, η επιτροπή θα πρέπει να απαρτίζεται από έναν εκπρόσωπο από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, έναν από την ΤΕΔΚ, έναν από την Πολεοδομία, έναν από το Τεχνικό Επιμελητήριο και έναν από τον κάθε δήμο όπου θα γίνεται η εκάστοτε τεχνική μελέτη, ενώ επεσήμανε ότι οι εκπρόσωποι θα πρέπει να είναι διπλωματούχοι μηχανικοί. Παράλληλα, ευχαρίστησε δημόσια τον Γ. Γ. της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τη συμπαράστασή του όλο αυτό το διάστημα.
Ο Νομάρχης Κορινθίας κ. Νίκος Ταγαράς εξέφρασε την ικανοποίησή του για την έγκριση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού, ενώ πρότεινε το
τελευταίο μέλος της Επιτροπής να είναι από το Εμπορικό Επιμελητήριο και όχι από τους δήμους. Επίσης συμφώνησε με την πρόταση του κ. Λαμπρόπουλου τα μέλη της επιτροπής να είναι διπλωματούχοι μηχανικοί, λέγοντας μάλιστα ότι αν υπάρχουν χωροτάκτες θα πρέπει να προηγηθούν.

«Μπορεί ως Ελλάδα να ξεκινήσαμε καθυστερημένοι αλλά ως Κορινθία είμαστε από τους πρώτους νομούς που προχωρούν στον Γ.Π.Σ.» δήλωσε.

Από τη Νομαρχία εκπρόσωποι της επιτροπής ορίστηκαν ομόφωνα ως τακτικό μέλος ο κ. Θεόδωρος Μαρίνης και ως αναπληρωματικό μέλος ο κ. Κώστας Σπανός.

ΝΙΚΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ:

«ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ
ΤΩΝ ΑΚΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗ
«ΠΛΗΓΗ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑ»

Για τις εξελίξεις που υπάρχουν στο πολύ σημαντικό θέμα της διάβρωσης των ακτών, το οποίο και έθεσε στη συνεδρίαση ο Νομαρχιακός Σύμβουλος κ. Νίκος Παπαϊωάννου, ο οποίος αναφέρθηκε και σε δημοσιεύματα Αθηναϊκών εφημερίδων που κάνουν λόγο για 2.000.000 € «που πήρε το κύμα», ενημέρωσε ο Νομάρχης Κορινθίας, χαρακτηρίζοντάς το ως μια «ανοιχτή και μεγάλη πληγή» κατά μήκος ιδιαίτερα των ακτών του Κορινθιακού Κόλπου.

«Θα ξεκινήσω από τον στόχο για να αναλύσω τα βήματα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα» είπε, «και τα προβλήματα που έχουν υπάρξει. Η καλύτερη λύση-παρέμβαση είναι μεμιάς να πιάσουμε όλες τις κατασκευές σε διάφορα σημεία, και δυστυχώς είναι πολλά και σοβαρά, κατά μήκος των ακτών και ο προϋπολογισμός κατ’ εκτίμηση – γιατί δεν έχουμε συνολικό κόστος αλλά έχουμε μια εμπειρία από ένα μικρό κομμάτι που εκτελούμε – είναι της τάξης τουλάχιστον δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, για να λύσουμε όλα τα προβλήματα στις ακτές, γιατί υπάρχουν και προβλήματα σε υποδομές. Επειδή αυτά τα χρήματα δεν τα είχαμε, η πρώτη παρέμβαση που είναι σε εξέλιξη είναι από το Γ’ Κ.Π.Σ. και από το περιφερειακό του πρόγραμμα με 2.000.000 €. Που για να πάρουμε αυτά τα χρήματα να εκτελέσουμε τα έργα χρειάστηκε ως Ν.Α. να ξοδέψουμε άλλα 300.000 € περίπου για τη σύνταξη της μελέτης. Απόρροια αυτής της λειτουργίας ήταν να κάνουμε παρεμβάσεις, οι οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί, στη Δυτική Κορινθία και πιο συγκεκριμένα στο Δερβένι, στη Λυκοποριά και στη Λυγιά, που απομένει να κατασκευαστούν. Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί έργα στο Δερβένι και ιδιαίτερα στην κεντρική πλατεία, και στη Λυκοποριά, στο ύψος του Φάρου, λίγο πριν και λίγο μετά. Αυτές οι παρεμβάσεις ήταν σύμφωνα με μελέτη που υπέγραψε βεβαίως η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών αλλά που το Ε.Μ.Π. εμπλέκεται ως ερευνητής-μελετητής. Και επειδή τα δημοσιεύματα μιλάνε για μελέτες, υπάρχουν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι, θα μου επιτρέψετε να πω υπάρχουν και συμφέροντα, υπάρχουν επίσης και διάφορες μέθοδοι για λύση του προβλήματος. Είναι γνωστό από το παρελθόν ότι υπάρχουν διάφορες σκέψεις-φιλοσοφίες αντιμετώπισης για θέματα κατασκευής και λύσης του προβλήματος. Εμείς απευθυνθήκαμε στο Ε.Μ.Π., στην έδρα λιμενικών έργων ειδικότερα. Τέτοιου είδους έργα, επειδή είναι πολύ εξειδικευμένα και για να μπορεί κανείς να απαντήσει τι παρεμβάσεις χρειάζονται, σε ποια σημεία και με ποιο τρόπο, γίνονται κάποια προσομοιώματα μες στις εγκαταστάσεις για να καταλήξουν στις προτάσεις, την κατασκευή, σε ποια θέση, με ποιο τρόπο. Με αυτή την έννοια ξεκίνησε το έργο.
Πράγματι στην πορεία υπήρξαν, ιδιαίτερα στην περιοχή του Δερβενίου, αλλαγές στην υπάρχουσα μελέτη. Αυτό δεν απαγορεύεται. Αυτές οι αλλαγές που έχουν γίνει, θέλω να σας πω ότι από πλευράς των αρμόδιων τεχνικών υπηρεσιών ολοκληρώνονται για να εγκριθούν όπως έχουν εκτελεστεί κι όπως συμβαίνει σε κάθε έργο που είναι σε εξέλιξη όταν χρειάζεται κάποια αλλαγή στη φάση κατασκευής του έργου να γίνει. Για δε την αστοχία που αναφέρθηκε, για μεν την περιοχή του Δερβενίου θα σας πω ότι έχει λειτουργήσει η παρέμβαση κατά μήκος και σε επαφή με την ακτογραμμή άριστα και τα κτίσματα και η πλατεία που κινδύνευε δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Για δε την Λυκοποριά, υπήρξε μερικώς αστοχία σε δύο προβόλους διότι υπήρχαν ιδιαιτερότητες σε ό, τι αφορά το βάθος στο σημείο εκείνο. Ολοκληρώνουμε την παρέμβαση και την αποκατάσταση και δε θα τίθεται θέμα σε ό, τι αφορά την αστοχία που αναφέρθηκε. Και θα δούμε τι απομένει επιπλέον να εκτελεστεί στην περιοχή της Λυγιάς.

«Έχουμε ζητήσει συνάντηση στον
αρμόδιο Υφυπουργό από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. τον κ. Καλογιάννη, για να υπάρξει σημαντική οικονομική ενίσχυση αλλά και αξιοποίηση από το ΕΣΠΑ, από το περιφερειακό πρόγραμμα του
Υπουργείου Περιβάλλοντος».
Όμως, το πρόβλημα είναι τεράστιο κι αυτό που κάνουμε σε συνέχεια για να ετοιμάζουμε νέα μελέτη για τα επόμενα σημεία και να διεκδικήσουμε χρήματα κυρίως από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. 3.000.000 € είναι για όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τα χρήματα που υπάρχουν στο περιφερειακό πρόγραμμα, μέσα σ’ αυτά ένα κομμάτι θα διεκδικήσουμε κι εμείς για τη διάβρωση των ακτών. Καταλαβαίνετε ότι θα φτιάξουμε άλλα τρία σημεία από τα 50 που έχουμε αυτή τη στιγμή ανοιχτές πληγές. Δε μας λύνει το πρόβλημα. Γι’ αυτό κι έχουμε ζητήσει συνάντηση στον αρμόδιο Υφυπουργό από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. τον κ. Καλογιάννη, για να υπάρξει σημαντική οικονομική ενίσχυση αλλά και αξιοποίηση από το ΕΣΠΑ, από το περιφερειακό πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Η επόμενη κίνησή μας είναι να διεκδικήσουμε όλοι μαζί και να πάρουμε χρήματα από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. για να αποκαταστήσουμε εμείς τα υπόλοιπα προβλήματα.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Είναι και τα προβλήματα που έχουν οι κατοικίες που είναι κατά μήκος της ακτογραμμής. Εκεί έχουμε κάνει ήδη συζητήσεις και με τον κ. Κουρτζή και είπαμε ότι σ’ αυτούς που έχουν προβλήματα ή βλάβες λόγω της διάβρωσης σε κατοικίες κατά μήκος του Κορινθιακού, θα πρέπει να υπάρξει ένας φάκελος και να υποβληθεί προς την Πολεοδομία. Ό, τι είναι νομίμως υφιστάμενο, υπάρχει η δυνατότητα και διαδικασία συγκεκριμένη για να έχουν το δικαίωμα παρέμβασης και αποκατάστασης του προβλήματος που έχει παρουσιαστεί στις κατοικίες.»

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΑΝΑΒΛΗΘΗΚΕ ΤΟ ΘΕΜΑ
ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ
ΛΙΜΕΝΑ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ ΚΑΤΟΠΙΝ
ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΤΟΥ κ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ

Ως προς τα υπόλοιπα θέματα ημερήσιας διάταξης, το θέμα που αφορούσε στον Τουριστικό Λιμένα Λουτρακίου αναβλήθηκε, κατόπιν εισήγησης του Νομαρχιακού Συμβούλου κ. Νικόλαου Παπαϊωάννου, παρά το γεγονός ότι η παράταξή του είχε ζητήσει να μπει το θέμα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο. Όπως ο ίδιος είπε, ζητούν ολιγοήμερη αναβολή του θέματος καθώς συνεχίζεται η συλλογή στοιχείων, πρόταση η οποία έγινε τελικά ομόφωνα αποδεκτή.

ΝΙΚΟΣ ΤΑΓΑΡΑΣ:

«ΘΕΩΡΩ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
ΕΝΟΣ ΜΙΝΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΤΡΑΜ
ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ
ΚΟΡΙΝΘΟΥ-ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ»

Ομόφωνα ψήφισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο την Κατάρτιση του Προγράμματος Πόρων της Ν.Α Κορινθίας έτους 2009, με τον κ. Ταγαρά να διευκρινίζει ότι 100.000 € θα δοθούν για αναγνωριστική μελέτη προκειμένου να αποφασιστεί τι θα γίνει με την Παλαιά Εθνική Οδό αλλά και την παλιά σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου-Ξυλοκάστρου, η οποία όπως είπε με τη λειτουργία του Προαστιακού ουσιαστικά καταργείται. Ο ίδιος μάλιστα δήλωσε ότι θεωρεί καλή ιδέα τη δημιουργία ενός μίνι Κορινθιακού τραμ, ωστόσο τίποτα ακόμα δεν είναι σίγουρο.

Όλα τα υπόλοιπα θέματα ημερήσιας διάταξης ψηφίστηκαν ομόφωνα από το Νομαρχιακό Συμβούλιο και αναλυτικά ήταν τα εξής:

•Έγκριση επιχορήγησης 500.000,00 ευρώ για την εκτέλεση εργασιών αναβάθμισης σχολικών υποδομών του Νομού Κορινθίας.
•Τροποποιήσεις Προϋπολογισμού Ν.Α Κορινθίας οικ. έτους 2009.
•Ίδρυση, Προαγωγή, Υποβιβασμός, Κατάργηση Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων Ειδικής Αγωγής και Τμημάτων Ένταξης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.
•Έγκριση Μ.Π.Ε. ‘ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΛΟΚΥΘΑΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ’ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΧΩΜΑΤΙΝΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗΣ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ‘ΠΥΡΓΟΣ’ – ΤΟΥ Τ.Δ. ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ..

•Έγκριση Μ.Π.Ε. ‘ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ’ – ΜΟΝΑΔΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Σ.Λ. – ΔΙΑΛΥΤΗΡΙΟ Ο.Τ.Κ.Ζ. – ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΛΑΙΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ – ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓ. ΘΕΟΔΩΡΩΝ ( ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΤΟΡ – ΟΪΛ)
•Έγκριση μετακινήσεων κ. Νομάρχη και Νομαρχιακών Συμβούλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: