2.6.08

H διαμαρτυρία για τον παραμερισμό του Δήμου Κορινθίων από το νομοσχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησαν την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κορινθίων την περασμένη Τετάρτη 28 Μαΐου. Το θέμα εισηγήθηκε ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Νίκος Σταυρέλης, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι από την παράθεση των θέσεων του ΥΠΕΧΩΔΕ γίνεται εμφανές, αφενός ότι δε γίνεται καμία αναφορά για την ανάπτυξη της Κορίνθου, με την ένταξη σε μία από τις τέσσερις κατηγορίες των πόλων ανάπτυξης , αφετέρου ότι η αναφορά για τη χρήση του λιμανιού και του σιδηρόδρομου στη Κόρινθο για τη θαλάσσια εμπορευματική υποδομή της ευρύτερης βιομηχανικής και χονδρεμπορικής περιοχής της Αττικής, η οποία εξαπλώνεται και στη Κορινθία, βρίσκει καθολικά αντίθετη την Κορινθιακή κοινωνία και το δήμο Κορινθίων ειδικότερα.
Ο κ. Σταυρέλης τόνισε προς το Δ.Σ. , ότι είναι αδιανόητο να μένει η Κόρινθος,
εκτός χωροταξικού σχεδιασμού την επόμενη 15ετία και ότι η μόνη χρήση που βρίσκει σύμφωνο το Δήμο είναι η τουριστική του αξιοποίηση, η οποία θα εξυπηρετήσει όχι μόνο την Κόρινθο ,αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Κορινθίας και της Αργολίδας.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ στην εισήγησή του
είπε μεταξύ άλλων τα εξής:

«…Αντίθετα από την μη αναφορά της Κορίνθου σε κανένα από τους πιο πάνω πόλους ανάπτυξης και τον πλήρη παραγκωνισμό του Δήμου μας σε θέματα στρατηγικής ανάπτυξης την προσεχή 15ετία, στο άρθρο 6 για τη χωρική διάρθρωση των στρατηγικής σημασίας δικτύων υποδομών και υπηρεσιών μεταφορών, ενέργειας και επικοινωνιών γίνεται σαφής αναφορά σύνδεσης του λιμένα της Κορίνθου με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών τμημάτων. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «ο λιμένας της Κορίνθου» όπως και αυτός της Χαλκίδας, με τις διάσπαρτες λιμενικές εγκαταστάσεις τους, εφόσον ενισχυθούν, μπορεί να συμπληρώσουν τη θαλάσσια εμπορευματική υποδομή της ευρύτερης βιομηχανικής και χονδρεμπορικής περιοχής της Αττικής, η οποία εξαπλώνεται στη Βοιωτία και στη Κορινθία ή να αποτελέσουν μέρος του ευρύτερου συστήματος των λιμένων της Αττικής».
Η θέση αυτή όχι μόνον είναι παραπλανητική, αφού οι λιμενικές εγκαταστάσεις του λιμανιού της Κορίνθου είναι συγκεντρωμένες και όχι διάσπαρτες , όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, αλλά είναι και αντίθετη στη βούληση του Δήμου μας , δεδομένου ότι πάγια θέση όλων των Δημοτικών Αρχών και των Κορινθίων είναι ο καθορισμός του χαρακτήρα του λιμανιού μας ως ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ. Κάθε άλλη σκέψη, πρόταση ή διάταξη για εμπορευματική ή βιομηχανική χρήση θα μας βρουν αντίθετους με δυναμικές αντιδράσεις.
Πέραν τούτου όμως η αναφορά για τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου σε συνδυασμό μάλιστα με τις λιμενικές εγκαταστάσεις είναι σε πλήρη αντίθεση με τον χωροταξικό προγραμματισμό του Δήμου, αφού κατ' επανάληψη έχει εκφραστεί η πρόταση μας για απομάκρυνση των σιδηροδρομικών γραμμών, που διασχίζουν τον πολεοδομικό ιστό της πόλης μας, μετά μάλιστα και την πλήρη λειτουργία του ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ. Για το θέμα αυτό, το οποίο απασχολεί όχι μόνο το Δήμο μας , αλλά και όλους τους δήμους της παραλιακής Κορινθίας, όπως και τη Νομαρχία, άμεσα θα συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο σε ιδιαίτερη συνεδρίαση για δρομολόγηση λύσεων.»

Ο Δήμαρχος Αλέξανδρος Πνευματικός υποστήριξε εμπεριστατωμένα ότι το ζήτημα αυτό είναι ιδιαίτερα κρίσιμο και «θα πρέπει να δράσουμε με συλλογικό και συντονισμένο τρόπο.» Κάλεσε την ΤΕΔΚ και τους άλλους Δήμους του Ν. Κορινθίας να προχωρήσουν σε παρόμοιες αποφάσεις και να συνδράμουν το Δήμο εφόσον κατανοούν ότι η εξαίρεση της Κορίνθου από το χωροταξικό σχεδιασμό θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην εξέλιξη όλης της περιοχής.
Όλοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, που πήραν το λόγο, συμφώνησαν με τις διαπιστώσεις του κ. Δημάρχου και συνηγόρησαν στην πρότασή του να ζητηθεί από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και τους Βουλευτές του νομού να στηρίξουν το Δήμο Κορινθίων σ’ αυτή την προσπάθεια και να διεκδικήσουν μαζί την ένταξη της Κορίνθου σε έναν από τους προτεινόμενους πόλους ανάπτυξης, όπως συμβαίνει με τόσους άλλους δήμους της χώρας.

«ΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ
ΠΑΡΑΓΚΩΝΙΣΕΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ»

Ερωτηθείς για το θέμα αυτό ο κ. Σταυρέλης μας είπε:

«Διαμαρτύρεται έντονα δήμος για τον παραμερισμό της Κορίνθου και της Κορινθίας ευρύτερα από το Εθνικό Σχέδιο Χωροταξικής Ανάπτυξης και αειφόρου ανάπτυξης, γιατί αυτό το σχέδιο που έχει συνταχτεί από μια επιτροπή συντονισμού του ΥΠΕΧΩΔΕ, προβλέπει για τα επόμενα 15 χρόνια , που θα γίνει χωροταξική ανάπτυξη και συγκεκριμένα αναφέρονται 4 άξονες. Ο ένας άξονας είναι τα δύο Μητροπολιτικά Κέντρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης (που κατά συνέπεια δεν εντάσσεται η Κόρινθος και το δεύτερο είναι οι πέντε πόλοι (Πάτρα, δίπολο Λάρισας-Βόλου, Ιωάννινα, δίπολο Ηρακλείου-Χανίων, δίπολο Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης) και από κει και πέρα βάζει δευτερεύοντες εθιμικούς πόλους και τη δημιουργία δίπολων όπως αυτών της Κοζάνης-Πτολεμαΐδας, της Καβάλας-Ξάνθης-Δράμας, των Τρικάλων-Καρδίτσας, της Άρτας-Πρέβεζας-Λευκάδας, του Αγρινίου-Μεσολογγίου και των Πύργου-Αμαλιάδας.
Την Κόρινθο την έχουν παραγκωνίσει παντελώς. Δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο ανάπτυξης. Και γι’ αυτό εμείς ζητάμε να μας εντάξουν σε ένα πόλο , τόσο για την ανάπτυξη της πόλης όσο και της ευρύτερης περιοχής της Κορινθίας».

«ΕΜΕΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ
ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ»

Ακολούθως τόνισε:

«Επίσης, δεν φτάνει μόνο ότι παραμελούν την Κόρινθο , ως τροχιά ανάπτυξης, αλλά επιπλέον αναφέρουν ότι την Κόρινθο και την Χαλκίδα τις βλέπουν να λειτουργούν ως μεγάλα εμπορικά και βιομηχανικά λιμάνια , να συμπληρώσουν τις λιμενικές εγκαταστάσεις σε συνδυασμό με το σιδηροδρομικό δίκτυο, πράγματα τα οποία είναι εκ διαμέτρου αντίθετα με αυτά που είναι πάγια για το δήμο μας, τόσο από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές , όσο και από εμάς.
Εμείς θέλουμε το λιμάνι να είναι καθαρά τουριστικό , (καμία βιομηχανική -εμπορική χρήση) και ο σιδηρόδρομος να φύγει από την πόλη πλέον , μετά την λειτουργία του Προαστιακού.
Και ήδη από τα επόμενα Συμβούλια θα έχουμε τέτοια θέματα που θα απασχολήσουν το Δ.Σ.»

«ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΙΩΞΟΥΝ ΔΗΛΑΔΗ
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΣΕ ΚΟΡΙΝΘΟ ΚΑΙ ΧΑΛΚΙΔΑ»

Και είπε:

«Κατά συνέπεια όλα αυτά έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το δήμο μας. Όχι μόνο δεν μας δίνουν τροχιά ανάπτυξης , αλλά αντίθετα με την εμπορική και βιομηχανική ανάπτυξη του λιμανιού, μας δημιουργούν προβλήματα.
Θέλουν να διώξουν δηλαδή ουσιαστικά τις εγκαταστάσεις του λιμανιού του Πειραιά σε Κόρινθο και Χαλκίδα».

Τι αναφέρει ο Δήμος Κορινθίων σε ανακοίνωση
Ο Δήμος σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει: «Πρόσφατα κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΧΩΔΕ για το «Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης», το οποίο μάλιστα βρίσκεται ήδη σε διαδικασία συζήτησης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Το νομοσχέδιο αυτό εξαιρεί την Κόρινθο από το σχεδιασμό στρατηγικής ανάπτυξης της προσεχούς 15ετίας. Εκτός των άλλων θέτει ζήτημα χρήσης του λιμανιού της Κορίνθου ως εμπορευματικού διακομηστικού κέντρου, κάτι για το οποίο ο Δήμος μας έχει προ πολλού εκφράσει τη διαφωνία του, δεδομένου ότι πάγια θέση όλων των δημοτικών αρχών είναι ο καθορισμός του ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ χαρακτήρα του λιμανιού. Πέραν τούτων, όμως, η αναφορά για τη χρήση του παλαιού σιδηροδρομικού δικτύου βρίσκεται σε αντίθεση με την πρότασή μας για απομάκρυνση του εκτός του πολεοδομικού ιστού της πόλης μας, και μάλιστα μετά την πλήρη λειτουργία του Προαστιακού.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, κατά τη συνεδρίασή του στις 28/5/2008, πήρε ομόφωνη απόφαση να διαμαρτυρηθεί για τους σχεδιασμούς αυτούς και ιδιαίτερα για την εξαίρεση της Κορίνθου από το χωροταξικό σχεδιασμό, κάτι που θα εμποδίσει την περαιτέρω οικονομική και πολιτιστική της ανάπτυξη, καθώς θα είναι απίθανη η ένταξή της στα αναπτυξιακά οικονομικά προγράμματα που θα υλοποιηθούν στην επόμενη 15ετία. Μετά την αλματώδη οικιστική ανάπτυξη που γνωρίζει η πόλη μας τις τελευταίες δεκαετίες, με δεδομένη τη γειτνίασή της με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Πάτρας και της Αθήνας, όντας σε κομβική γεωγραφική θέση στην είσοδο της Πελοποννήσου και διαθέτοντας εξόχως σημαντικό ιστορικό και πολιτιστικό πλούτο, είναι αδιανόητο να μένει η Πρωτεύουσα του Νομού Κορινθίας έξω από ένα σχεδιασμό, που θα επιδράσει αποφασιστικά στον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας μας στα επόμενα χρόνια.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: