17.9.08


Διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για το κυκλοφοριακό της πόλης πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου τη Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου, παρουσία του Δημάρχου Κορινθίων κ. Αλέξανδρου Πνευματικού, του μελετητή κ. Αριστείδη Μαγγιώρου, καθώς και εκπροσώπων των δημοτικών παρατάξεων αλλά και πολιτών.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ:

«Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ
ΜΕΛΕΤΗ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙ
ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ»

Ο Δήμαρχος μίλησε με πνεύμα συνεργασίας και διάθεση για λύση. Όπως ανέφερε ο κ. Πνευματικός, η κυκλοφοριακή μελέτη αποτελεί ένα θέμα που θα κρίνει την ποιότητα ζωής όλων των Κορίνθιων, καθώς και την ποιότητα παρεχομένων υπηρεσιών που υπάρχουν στο κέντρο της πόλης της Κορίνθου.
Επίσης ο Δήμαρχος έκανε λόγο για την αναγκαιότητα της επίλυσης του κυκλοφοριακού ενώ ζήτησε να γίνει ένας πολιτισμένος διάλογος αφού όπως είπε ο στόχος είναι κοινός.

Ο Δήμαρχος είπε στην ομιλία του:

«Είμαστε εδώ σε μια δεύτερη διαδικασία ανοικτού διαλόγου με όλους εσάς, με τους πολίτες αυτής της πόλης για να αποφασίσουμε όλοι μαζί το τι μέτρα θα πρέπει να παρθούν για τη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει η πόλη της Κορίνθου. Τα μέτρα αυτά εντοπίζονται είτε σε παρεμβάσεις στο κέντρο της πόλης, με πεζοδρομήσεις, με ποδηλατοδρόμους, αστικές συγκοινωνίες, αναπλάσεις που θα γίνουν, σηματοδότηση κόμβων, και όλες τις παρεμβάσεις που κατά την άποψή μας πρέπει να γίνουν στο κέντρο της πόλης ώστε να ανακουφίσουν κυκλοφοριακά την πόλη και να κάνουν καλύτερη τη ζωή μας (…) Εύχομαι ο διάλογος να γίνει μέσα σε πολιτισμένη ατμόσφαιρα, δε μας χωρίζει τίποτα και πιστεύω ότι όλοι έχουμε την αγωνία να επιλυθεί το κυκλοφοριακό. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι καλός ο διάλογος αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να υπάρχει και αποτέλεσμα, το οποίο θα έρθει με μια συνεδρίαση του Δ.Σ. που θα προγραμματιστεί μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, και θα είναι μια ιστορική – ελπίζω και ομόφωνη – απόφαση, γιατί ουσιαστικά παίρνουμε απόφαση για το τι πόλη θέλουμε για τα επόμενα χρόνια».

ΠΑΝΟΣ ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ:

«ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙ
ΦΘΑΣΕΙ ΠΛΕΟΝ Η ΩΡΑ
ΓΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΕΣ
ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ»

Ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Παναγιώτης Μπεγλίτης που δεν μπορούσε να παραβρεθεί στη συζήτηση λόγω των υποχρεώσεών του στη Βουλή, απέστειλε επιστολή στην οποία ανέφερε:

«Αγαπητέ κε Δήμαρχε, αγαπητοί φίλοι μέλη της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, φίλες και φίλοι. Χαιρετίζω τη σημερινή σας πρωτοβουλία για την έναρξη ενός ανοικτού διαλόγου με την τοπική κοινωνία και τους πολίτες για το σοβαρό πρόβλημα του κυκλοφοριακού που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Κορίνθου δε συνδέεται μόνο με την ποιότητα της ζωής και την ανάγκη για ένα ατόφιο περιβάλλον. Συνδέεται και με την αναπτυξιακή προοπτική, την οικονομική και κοινωνική βιωσιμότητα. Πιστεύω ότι έχει φτάσει πλέον η ώρα για συντονισμένες και ολοκληρωμένες παρεμβάσεις που θα στηρίζονται στις ευρύτερες δυνατές πολιτικές συναινέσεις και στη συμμετοχή των πολιτών, χωρίς να υπολογίσουμε το όποιο βραχυπρόθεσμο πολιτικό κόστος. Γιατί το κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος θα είναι πολύ μεγαλύτερο και με μόνιμες συνέπειες για το κοινό μας μέλλον (…) Θέλω να σας εκφράσω τη διάθεση και την ετοιμότητά μου για να συμβάλω με ιδέες και με πράξεις στην αναζήτηση των πιο αποτελεσματικών λύσεων προς όφελος της πόλης μας».

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ
Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ
ΜΕΛΕΤΗ

Ο μελετητής-σύμβουλος επικοινωνιολόγος κ. Αριστείδης Μαγγιώρος του οποίου το γραφείο έχει εκπονήσει τη μελέτη των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων για το κέντρο της πόλης της Κορίνθου στο διάστημα Φεβρουαρίου με αρχές Ιουνίου όταν και υποβλήθηκε, ανέλαβε να ενημερώσει το κοινό σχετικά με τα βασικά σημεία της μελέτης αυτής.

Η μελέτη περιλαμβάνει τρεις επιμέρους ενότητες:

α) Απογραφή και Καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, Παρουσίαση των κυκλοφοριακών μετρήσεων που εκπονήθηκαν στα πλαίσια της μελέτης και των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από την ανάλυσή τους, και περιγραφή της λοιπής συγκοινωνιακής υποδομής και των υπηρεσιών, όπως αποτυπώνεται σήμερα στην πόλη

β) Επιλογή πλαισίου πολιτικής του Δήμου για τις μεταφορές, όπου περιγράφονται οι βασικές πολιτικές, οι στρατηγικές και τα μέτρα που προτάθηκαν να εφαρμοστούν στην πόλη της Κορίνθου

γ) Ανάπτυξη σχεδίου κυκλοφοριακών παρεμβάσεων.

Συγκεκριμένα, οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που προβλέπονται είναι:

•Δίκτυο πεζοδρομήσεων στο κέντρο της πόλης

Αφορά τα οδικά τμήματα Πυλαρινού (από τη Δερβενακίων μέχρι την Απ. Παύλου), Κύπρου (από την Κολοκοτρώνη μέχρι την Απ. Παύλου), Εθν. Αντίστασης (από την Κύπρου μέχρι τη Δαμασκηνού), Κολοκοτρώνη (από την Κύπρου μέχρι τη Δαμασκηνού) και Περιάνδρου (από την Κολλιάτσου μέχρι την Δαμασκηνού), ενώ επισημάνθηκε ότι σε δεύτερο στάδιο, η πεζοδρόμηση της Κύπρου δύναται να επεκταθεί από την Εθν. Αντίστασης έως την Κολοκοτρώνη, με συνέπεια να πεζοδρομείται και το τμήμα της Κολοκοτρώνη από Κύπρου έως Κολλιάτσου.

Ο κ. Μαγγιώρος διευκρίνισε ότι με τις πεζοδρομήσεις δεν επέρχονται μεταβολές στην κατεύθυνση των κυκλοφοριακών ρευμάτων, δεν απομονώνεται ή αποκόπτεται καμία περιοχή του εμπορικού κέντρου, ενώ παρέχεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης όλων των περιμετρικών κινήσεων. Στις πεζοδρομήσεις αυτές ενσωματώνονται επίσης όλα τα μεμονωμένα τμήματα που έχουν πεζοδρομηθεί στο παρελθόν επί των οδών Ερμού και Πυλαρινού. Δημιουργούνται ακόμη ασφαλέστερες συνθήκες κίνησης των οχημάτων επί της οδού Δαμασκηνού, με την κατάργηση των αριστερών στροφών στις συμβολές με τις οδούς Εθν. Αντίστασης και Κολοκοτρώνη, παρέχεται η δυνατότητα πλήρους εξυπηρέτησης του εμπορικού κέντρου με αστική συγκοινωνία και παρέχεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης της στάθμευσης εκτός οδού στους σχεδιαζόμενους χώρους παραλιακού μετώπου σε ικανοποιητική απόσταση βαδίσματος. Επίσης, αναμένεται μείωση της τοπικής κυκλοφορίας επί της οδού Δαμασκηνού, καθώς και στο τμήμα της Εθν. Αντίστασης από την Αδειμάντου προς την παραλία. Παράλληλα, θα προβλεφθεί έκτακτη διάβαση πυροσβεστικών, αστυνομικών οχημάτων και ασθενοφόρων, ενώ θα υπάρξει μέριμνα για τη διάβαση των οχημάτων τροφοδοσίας, ανεφοδιασμού και εξυπηρέτησης των καταστημάτων σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα και εκτός των ωρών αιχμής. Επίσης, θα υπάρξει μέριμνα και για τη δυνατότητα κίνησης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς όπως είναι τα μικρά λεωφορεία, με μειωμένες ταχύτητες και παραμέτρους μέγιστης ασφάλειας απέναντι στον πεζό, σε επιλεγμένα τμήματα του κέντρου, όπως είναι το τμήμα της Εθν. Αντίστασης.

•Βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης & λειτουργίας του δικτύου

Προτείνεται η κατάργηση της τερματικής στάσης της Βόχας από την Κολλιάτσου και η μεταφορά της επί της οδού Εθν. Αντίστασης, ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης από την κίνηση των υπεραστικών λεωφορείων.

•Διαχείριση της στάθμευσης

Προβλέπεται ο περιορισμός στάθμευσης στην οδό και η κατάργηση θέσεων σε επιλεγμένα οδικά τμήματα που εμφανίζουν αυξημένη κυκλοφορία ή πεζοδρομούνται. Πιο συγκεκριμένα, σε όλο το μήκος της οδού Δαμασκηνού αμφίπλευρα, κατά μήκος της οδού Πυλαρινού μεταξύ Δερβενακίων και Εθν. Ανεξαρτησίας όπου διατηρείται η ισχύουσα απαγόρευση στην αριστερή πλευρά κατά τη φορά κυκλοφορίας, κατά μήκος της οδού Κύπρου στην αριστερή πλευρά κατά τη φορά κυκλοφορίας, μεταξύ Εθν. Αντίστασης & Κολοκοτρώνη στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά κυκλοφορίας όπου δημιουργείται χώρος για αποκλειστική στάθμευση δικύκλων, κατά μήκος της οδού Κολλιάτσου, μεταξύ των οδών Κολοκοτρώνη & Περιάνδρου στην πλευρά που λειτουργεί η τερματική στάση του ΚΤΕΛ Βόχας και για όσο διάστημα παραμείνει η στάση στη θέση αυτή, κατά μήκος της οδού Αδειμάντου στην αριστερή πλευρά κατά τη φορά κυκλοφορίας, σε όλο το μήκος της Απ. Παύλου από την αριστερή πλευρά στην κατεύθυνση από Δαμασκηνού προς Πατρών, κατά μήκος της Περιάνδρου όπου διατηρείται η ισχύουσα απαγόρευση στην αριστερά πλευρά κατά τη φορά κυκλοφορίας, κατά μήκος της Κολοκοτρώνη στην αριστερά πλευρά κατά τη φορά κυκλοφορίας, κατά μήκος της Εθν. Αντίστασης όπου διατηρείται η ισχύουσα απαγόρευση κεντρικά της πλατείας και μπροστά απ’ τον χώρο των Δικαστηρίων, κατά μήκος της Ερμού στην αριστερή πλευρά κατά τη φορά κυκλοφορίας, κατά μήκος της Δερβενακίων στην αριστερή πλευρά κατά τη φορά κυκλοφορίας, κατά μήκος της Εθν. Ανεξαρτησίας όπου διατηρείται η ισχύουσα απαγόρευση στην αριστερή πλευρά με κατεύθυνση από Δαμασκηνού προς Αράτου.

ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ Η ΚΑΛΥΨΗ
ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ
ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Παράλληλα, προβλέπεται η κάλυψη όσο το δυνατόν περισσότερων αναγκών στάθμευσης, με τη δημιουργία χώρων εκτός οδού και την εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης στην οδό για τις περιπτώσεις που η στάθμευση είναι επιθυμητή (επισκέπτες) ή αναγκαία (κάτοικοι), η πλήρης εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης με συστηματική και αυστηρή αστυνόμευση, η οργάνωση χώρων μετεπιβίβασης για την καλύτερη συνεργασία των επιβατηγών αυτοκινήτων και της αστικής συγκοινωνίας με ταυτόχρονη αναβάθμιση του επιπέδου της αστικής συγκοινωνίας, η κατάργηση της εκ περιτροπής στάθμευσης με αλλαγή της διατιθέμενης πλευράς ανά μήνα και εφαρμογή μόνιμης απαγόρευσης στη μία πλευρά (σε μονόδρομους απαγορεύεται κατά κανόνα η στάθμευση στην αριστερά πλευρά κατά τη φορά κυκλοφορίας).
Σε όλα τα οδικά τμήματα του εξεταζόμενου κέντρου και στις πλευρές που δεν προβλέπεται απαγόρευση στάθμευσης, προτείνεται η εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης που θα περιλαμβάνει μέριμνα για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής του κέντρου με αναλογούσες θέσεις επί του συνόλου των διαθέσιμων, την αποκλειστική χρήση για την εξυπηρέτηση των δικαστικών λειτουργών επί της οδού Κολλιάτσου μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο, των ταξί επί της Εθν. Αντίστασης πλευρικά της πλατείας και μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο, των υπεραστικών λεωφορείων στη θέση χωροθέτησης της τερματικής στάσης της Βόχας, των οχημάτων του Δήμου επί της οδού Κολλιάτσου μπροστά από το Δημαρχείο και της Αστυνομίας επί της οδού Ερμού μεταξύ Αδειμάντου και Κολλιάτσου αμφίπλευρα.

ΜΕΡΙΜΝΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΥΚΛΑ

Προτείνεται ακόμη να επιτρέπεται η στάθμευση των δικύκλων σε όλους τους διαθέσιμους χώρους όπου θα ισχύει η ελεγχόμενη στάθμευση χωρίς την υποχρέωση πληρωμής, ενώ κρίνεται σκόπιμη και η διάθεση χώρου για την αποκλειστική στάθμευση δικύκλων στην περίμετρο του προτεινόμενου συστήματος πεζοδρομήσεων, όπου προτείνεται η δεξιά πλευρά της οδού Κύπρου κατά τη φορά κυκλοφορίας μεταξύ Εθν. Αντίστασης & Κολοκοτρώνη, έναντι του Δικαστικού Μεγάρου.

•Διαχείριση στάθμευσης εκτός οδού

Περιλαμβάνει τη διερεύνηση ένταξης διαθέσιμων υπαίθριων χώρων στη συγκοινωνιακή υποδομή της πόλης, για την ικανοποίηση στάθμευσης που δεν εξυπηρετείται από θέσεις παρά την οδό, καθώς και την ανάπτυξη ενοποιημένων συστημάτων μετακινήσεων με τη δυνατότητα μετεπιβίβασης από το αυτοκίνητο στο δημόσιο μέσο.

Σύμφωνα πάντα με τον κ. Μαγγιώρο, οι παράμετροι που επηρεάζουν την επιλογή χώρων στάθμευσης εκτός οδού είναι η ικανοποίηση των αναγκών στάθμευσης των οδηγών διαφόρων κατηγοριών που πρέπει αναγκαστικά να πάρουν το αυτοκίνητό τους στο κέντρο της πόλης, των κατοίκων της περιοχής όταν οι συνολικές ανάγκες στάθμευσης δεν μπορούν να ικανοποιηθούν από τους διατιθέμενους χώρους επί της οδού, καθώς και η ικανοποίηση των αναγκών μετεπιβίβασης από το αυτοκίνητο στη δημόσια συγκοινωνία ή της πεζή διαδρομής προς τον τελικό προορισμό για τους εργαζόμενους και μέρος των επισκεπτών.

Η χωροθέτηση τέτοιων υπαίθριων χώρων προτείνεται να γίνει:

α) Περιμετρικά του εμπορικού κέντρου στο παραλιακό μέτωπο, στις θέσεις του Φλοίσβου (150 θέσεις), της μαρίνας (120 θέσεις), καθώς και στην χερσαία ζώνη έναντι της εκκλησίας του Αγ. Νικολάου ( 2 χώροι 300 συνολικά θέσεων)

β) Περιμετρικά της ευρύτερης περιοχής του κέντρου έναντι των φυλακών και του στρατοπέδου, στην κατάληξη της Γ. Παπανδρέου έναντι του σιδηροδρομικού σταθμού και στην περιοχή της Ποσειδωνίας

γ) Περιμετρικά της πόλης στον σταθμό του Προαστιακού, στην περιοχή Κανταρέ της οδού Πατρών και στην είσοδο της παλιάς εθνικής οδού Κορίνθου-Άργους.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΣΙΜΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

«Η σύνδεση των περιφερειακών αυτών χώρων με το κέντρο της πόλης με τακτικά και αξιόπιστα δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας, καθώς και η παροχή ελκυστικών όρων πεζής μετακίνησης από και προς τους γειτονικούς στο εμπορικό κέντρο χώρους αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την επιτυχία του συστήματος», τόνισε ο κ. Μαγγιώρος.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΩΝ
ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Προτείνεται ακόμη η κατασκευή στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων, υπέργειων ή υπόγειων. Όπως ανέφερε ο κ. Μαγγιώρος, η κατασκευή υπόγειου σταθμού αυτοκινήτου στην πόλη της Κορίνθου θα μπορούσε να βρει εφαρμογή στους υποκείμενους χώρους είτε της πλατείας Ελ. Βενιζέλου είτε της πλατείας Τσαλδάρη στα Περιβολάκια, καθώς καλύπτουν τις ανάγκες στη διαθέσιμη έκταση για τη δημιουργία σταθμού, ενώ εξυπηρετούν και την πεζή πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του κέντρου.

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΔΟΜΗ
ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ.

Όπως επισημάνθηκε, στο υπάρχον οδικό δίκτυο και την υπάρχουσα υποδομή της πόλης της Κορίνθου έχουν εντοπιστεί κάποιες ελλείψεις σε ό,τι αφορά την υποδομή για την αντιμετώπιση των οποίων προτείνεται:

•Αξιοποίηση της νέας εθνικής οδού Αθηνών-Πατρών με την ένταξή της στο δίκτυο της πόλης ως αστικής αρτηρίας, που θα χρησιμοποιείται ως περιμετρική της πόλης και θα εξυπηρετεί διαμπερείς κινήσεις
•Σύνδεση των οδών Γ. Παπανδρέου & Εθν. Ανεξαρτησίας ώστε να αρθεί το αδιέξοδο της οδού Εθν. Ανεξαρτησίας
•Διερεύνηση αξιοποίησης του διανοιγμένου κατά τμήματα διαδρόμου που κινείται παράλληλα με την ΕΟΑΚ μεταξύ των οδών Άργους και Λεωφόρου Αθηνών, παράλληλα του βόρειου τμήματος του στρατοπέδου.

ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ

Σε ό,τι αφορά τους ποδηλατοδρόμους, προτείνεται η ανάπτυξη ποδηλατοδρόμου από την πλατεία Αγ. Νικολάου έως το παραλιακό μέτωπο στα Καλάμια, που θα ακολουθεί τη διαδρομή μεταξύ των οδών Αγ. Νικολάου, Ερμού, Πυλαρινού, Εθν. Αντίστασης και Γ. Παπανδρέου.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΚΟΜΒΩΝ

Επίσης, για τη βελτίωση λειτουργίας των κόμβων, προτείνεται η εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης στις διασταυρώσεις Εθν. Αντίστασης & Παπανδρέου, Γ. Παπανδρέου & Πατρών, Δαμασκηνού & Εθν. Ανεξαρτησίας, Απ. Παύλου & Κολλιάτσου, που θα πρέπει να εξυπηρετεί παραμέτρους όπως:

•Να ακολουθεί τις απαιτήσεις των κυκλοφοριακών φόρτων στα επιμέρους τμήματα για την ελαχιστοποίηση των περιττών καθυστερήσεων αναμονής
•Να προβλέπει την ασφαλή κίνηση των πεζών σε όλες τις διασταυρώσεις με διάθεση χώρου πρασίνου σε όλες τις επιμέρους κινήσεις και διαγράμμιση των ζωνών διάβασης
•Να εξυπηρετεί τις δημόσιες συγκοινωνίες που θα χρησιμοποιούν τις διασταυρώσεις
•Να προβλέπει χρόνο εξυπηρέτησης της κίνησης των ποδηλάτων

Αναφέρθηκε ακόμη ότι οι διασταυρώσεις Απ. Παύλου – Κολλιάτσου και Δαμασκηνού – Εθν. Ανεξαρτησίας μπορούν να λειτουργούν ως «πύλες» του εμπορικού κέντρου με ευνόηση της κίνησης στην περιμετρική ζώνη του κέντρου και αποθάρρυνση της κίνησης κατά μήκος της οδού Δαμασκηνού.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ
ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Επίσης, για τη βελτίωση της υποδομής και λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών προτείνεται η καθιέρωση δύο γραμμών, μια στην περιμετρική του εμπορικού κέντρου με αφετηρία την πλατεία του Αγ. Νικολάου και διαδρομή μέσω των οδών Ειρήνης, Δημοκρατίας, Δαμασκηνού, Εθν. Ανεξαρτησίας, Κύπρου, Εθν. Αντίστασης, Κολλιάτσου, Απ. Παύλου & Δαμασκηνού και κατάληξη στην πλατεία Αγ. Νικολάου, και μία που θα συνδέει το κέντρο με τον προαστιακό και το δυτικό παραλιακό μέτωπο και θα έχει αφετηρία τον προαστιακό και διαδρομή μέσω των οδών Άργους, Γ. Παπανδρέου έως Καλάμια και αναστροφή, Πατρών, Απ. Παύλου, Κολλιάτσου, Εθν. Αντίστασης, Γ. Παπανδρέου έως Καλάμια και αναστροφή, Άργους και κατάληξη στον προαστιακό.
Ο κ. Μαγγιώρος τόνισε πως είναι προφανές ότι οι αστικές συγκοινωνίες θα πρέπει να εξυπηρετούν και τους υπαίθριους χώρους στάθμευσης για τη μετεπιβίβαση και πρόσβαση στο κέντρο της πόλης.

ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ
ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ

Ακόμα, προτείνεται η σύσταση γραφείου κυκλοφορίας και παρατηρητηρίου στον Δήμο, κάποια υπηρεσία που θα σχετίζεται με όλα τα θέματα της κυκλοφορίας της πόλης, και η οποία θα μπορεί να επιφορτιστεί με θέματα όπως η διεξαγωγή μετρήσεων, η παρακολούθηση της εξέλιξης προτεινόμενων μέτρων στο παρόν και στο μέλλον και η δημιουργία μιας τράπεζας πληροφοριών. Η υπηρεσία αυτή θα ενημερώνεται τακτικά από την Τροχαία και θα κρατάει και τα δικά της αρχεία.

Κλείνοντας, ο κ. Μαγγιώρος δήλωσε:

«Θέλω να διευκρινίσω ότι αυτή η μελέτη είναι αυτοτελής και σκοπό έχει να παρουσιάσει κάποια αιτιολογημένα μέτρα που θα αποτελέσουν πεδίο συζητήσεων και διαβουλεύσεων και θα φτάσουν – κάποια από αυτά αν όχι όλα – να υλοποιηθούν. Για την υλοποίηση και εφαρμογή των μέτρων ωστόσο απαιτούνται κάποιες μελέτες επιμέρους εφαρμογής».

Δεν υπάρχουν σχόλια: